2021-05-20, 08:14
Medlem
Som rubriken lyder. Är Tiger of Sweden ett bra märke kvalitetsmässigt?
Köpt kostymer av dem sen tidigare och diverse polotröjor. Men mina två senaste beställningar har jag upplevt att kvaliten har blivit sämre. Är det bara jag, eller finns det någon annan som kan dela med sig av sina erfarenheter?
Citera
2021-05-20, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LosAngeles
Köpt kostymer av dem sen tidigare och diverse polotröjor. Men mina två senaste beställningar har jag upplevt att kvaliten har blivit sämre. Är det bara jag, eller finns det någon annan som kan dela med sig av sina erfarenheter?

visste inte märket fanns kvar men jag slutade köpa deras plagg då jag tyckte det var som att köpa dyra kläder med dålig kvalitet
Citera
2021-05-20, 08:52
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LosAngeles

Tyvärr är det väl så med allt. Man spar in på kvalitén men behåller priset så långt det går.
Jag tycker de har väldigt många snygga skjortor men tyvärr är många "slim fit" och passar helt enkelt inte mig.
Det finns ett stort utbud av hela deras sortiment på Vingåkers Outlet om du har vägarna förbi. Går att göra riktigt bra klipp just på kostymer.
Citera
2021-05-20, 08:54
Medlem
Urinterapeuts avatar
Ett riktigt tattarmärke, stora blaffiga logos. Märket var liksom många andra lanserat som ett överklassmärke men blev snabbt turkigt och trashigt.
Citera
2021-05-20, 09:04
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urinterapeut
Ett riktigt tattarmärke, stora blaffiga logos. Märket var liksom många andra lanserat som ett överklassmärke men blev snabbt turkigt och trashigt.
Vilka kostym-märken är det som gäller istället som du köper menar du?
Citera
2021-05-20, 09:19
Medlem
IMBILDENs avatar
Kan ärligt säga att det är ett skitmärke, precis som många här varit inne på. Grejen är det att det var ett skitmärke redan för 20 år sedan. Skitkvalitet/tattarkvalitet (sämre än Dressman/H&M) till dubbla deras pris. Vem vill köpa sånt?

Vill man ha god kvalitet, men ändå rimligt pris skulle jag råda till att titta på
https://www.cavaliere.se/herr/kostym?instock=true

Ska du ha skjorta rekommenderar jag följande

https://www.brooksbrothers.com/mens/dress-shirts/0203,default,sc.html

Jag skulle vilja säga att ovanstående håller mycket bra kvalitet utan att ruinera den som köper.
Citera
2021-05-20, 09:19
Medlem
TH4TSitMANNENs avatar
Twofaced skitmärke, that´s it mannen!
Citera
2021-05-20, 09:20
Medlem
Farbaute666s avatar
Köpt Corneliani, en Tiger of Sweden och en Cinque, tre kostymer alltså. Det här var några år sedan, så det var kanske innan Tiger gått ner sig. Alla tre är fortfarande i mycket gott skick. Kul också att kunna variera ibland.

Det enda jag ångrar är att jag inte köpte någon mycket lätt sommarkostym, kanske av linne. Som man är det en nära döden-upplevelse att stå i kostym ute i solgasset ett sommarbröllop i juli eller augusti...
Citera
2021-05-20, 09:26
Medlem
Lågt pris : Uppsytt långt därifrån.
Citera
2021-05-20, 11:40
Medlem
cognacs avatar
Många företag verkar välja den här vägen:

1. Bygg upp ett varumärke.
2. Skär kostnader = sämre kvalité. (Hoppas ingen märker ngt)

Har ingen koll på Tiger i nuläget, däremot antar jag:
Etons skjortor
Sail Racings pikéer
Gillettes rakblad

Avskyr detta som konsument. Skulle vara intressant att veta om det är rätt beslut för företagen.
Citera
2021-05-20, 11:55
Medlem
Controllers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Kan ärligt säga att det är ett skitmärke, precis som många här varit inne på. Grejen är det att det var ett skitmärke redan för 20 år sedan. Skitkvalitet/tattarkvalitet (sämre än Dressman/H&M) till dubbla deras pris. Vem vill köpa sånt?

Vill man ha god kvalitet, men ändå rimligt pris skulle jag råda till att titta på
https://www.cavaliere.se/herr/kostym?instock=true

Ska du ha skjorta rekommenderar jag följande

https://www.brooksbrothers.com/mens/dress-shirts/0203,default,sc.html

Jag skulle vilja säga att ovanstående håller mycket bra kvalitet utan att ruinera den som köper.
Varför anser du att kvaliteten är sämre än Dressman och H&M? Jag tycker passform är horribelt på dessa ovan och har därmed aldrig köpt något, men tycker att tiger håller jämnbra (eller dålig) kvalitet som Oscar J, JL och liknande i samma prisklass.

Tycker personligen inte att varumärket står för kvalitet, men att det är i paritet med andra varumärken i samma prisklass. Man överbetalar ganska rejält för märket (som i sig inte på något sätt är ”status”)
Citera
2021-05-20, 12:22
Medlem
BIB3ls avatar
Det VAR bra sett till vad du fick för pengarna.

Vill du ha kvalitet så är det skräddare som gäller.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in