• 3
  • 4
2023-04-16, 19:05
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kromosomxyz
https://www.willys.se/produkt/Pizza-...t-101283825_ST

Lagom storlek. Lägg på lite pålägg av typen salami, skivad chorizo, strössla med lite(!) riven ost. Långt ut på kanterna så du äter så mycket som möjligt av pizzan. Krydda med peppar och chili flakes så blir det jävligt bra.

Just den där är sorgligt dålig, men billig. Skulle nog lägga till 10kr och uppgradera till Lidls pizzor eller ta Icas stenungsbakade.

Tar hellre två Billys än den där.
Citera
2023-04-16, 20:04
Medlem
kromosomxyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Just den där är sorgligt dålig, men billig. Skulle nog lägga till 10kr och uppgradera till Lidls pizzor eller ta Icas stenungsbakade.

Tar hellre två Billys än den där.
Låt den tina i rumsvärme, pensla nån olja på kanterna och samtidigt smeta ut lite av pizzasåsen. Kasta på lite skivad lök och om du har råd så lägg på lite mer riven ost. 17,90 kronor och en delikat måltid i soffan. Peppra efter behag.
Citera
2023-04-16, 20:08
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Låt den tina i rumsvärme, pensla nån olja på kanterna och samtidigt smeta ut lite av pizzasåsen. Kasta på lite skivad lök och om du har råd så lägg på lite mer riven ost. 17,90 kronor och en delikat måltid i soffan. Peppra efter behag.

Jag har testat den. Torr, hård deg och ganska smaklös. Som att sminka en gris.

Sminkar hellre en bättre pizza.
Citera
2023-04-16, 20:12
Medlem
kromosomxyzs avatar
Citat:
Jag har testat den. Torr, hård deg och ganska smaklös. Som att sminka en gris.

Sminkar hellre en bättre pizza.

Gör så, men prova att pensla olja längs med kanterna så blir det en helt annan pizza. Den är mindre i storlek och mer lagom (i a f för egen del). Sen om man har råd kan man köpa lite extra chorizo och skiva på osv osv.
Citera
2023-04-16, 20:17
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Gör så, men prova att pensla olja längs med kanterna så blir det en helt annan pizza. Den är mindre i storlek och mer lagom (i a f för egen del). Sen om man har råd kan man köpa lite extra chorizo och skiva på osv osv.

Jag brukar själv sminka min fryspizzor hellre än att dega 110kr för en köpt. Men uppgradera lite så blir det bättre.
Citera
2023-04-16, 23:28
Medlem
kromosomxyzs avatar
Citat:
Jag brukar själv sminka min fryspizzor hellre än att dega 110kr för en köpt. Men uppgradera lite så blir det bättre.

*avsaknad av upptumme är stor*
Citera
2023-04-17, 10:33
Medlem
Sladdarens avatar
Toppings alltså?

Äre isf inte bättre å köpa ett sk pizzakit ? Vet inte hur bra dessa degar är för gör alltid egen pizzadeg men kanske skulle prova nån dag att baka ut den och forma den rund så den passar på ett pizzastål, sen får man se resultatet

Antar att fryspizzorna för det mesta har för lite av det mesta dom ggr jag köpt det så mer ost, sen kanske svamp, paprika, lök, spenat, vitlök, basilika, liknande kött, feffaroni,jalapeno nåt sånt

Märklig fråga iaf men är man inte nöjd med toppingen som finns är det absolut högst personligt vad man tycker om att komplettera med .. Finns ju pizzor man har blandat tonfisk med rött kött eller bara olika kött typ fläskfie med oxfile och kebabkött på pizzerior och gillar men det så kör på det

Tråden borde va i halv och helfabrikat för övrigt eftersom man lägger till varor på redan befintliga varor som man köper helt färdigt bara för att grädda i ugnen
Citera
2023-04-17, 10:49
Medlem
Ghastens avatar
Helt klart går det att piffa upp smaken. Finns alltid extra att slänga på dem. Nu när pizzorna börjar gå mellan 120 till 150 så känns det inte värt att sponsra dem.
Visst en fryspizza blir aldrig lika god.

Dom färdiga som inte är frysta ligger väl mellan 40 till 70. En riktigt varm ugn så blir det helt ok smak.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in