2021-05-19, 23:06
Medlem
1335991s avatar
Testa med ox,charlottenlök eller grönsaksfond ist för buljong, det blir
en mycket djupare smak, lökfonden är bäst.
Det blir inte heller lika salt som det lätt kan bli med buljong.

Själv har jag helt slutat med buljong,
Bongfonderna är bäst av alla av alla fonder,
jo har testat alla märken.
Citera
2021-05-20, 02:31
Medlem
Bertil85s avatar
beställt ett kilo av den pytt ts beskriver. får lägga rapport i tråden om hur den smakade.
Citera
2021-05-20, 02:37
Medlem
CoZeCos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanspippi
Onekligen inspirerande. Du fick igång mig iallafall. Wok-grönsaker till det, som omväxling (eller var det dumt?).

Jag brukar alltid köra 50/50 pytt och wokgrönsaker när jag steker, mycket godare än bara pytten
Citera
2021-05-21, 10:33
Medlem
OlleVieros avatar
Alla sådana där "färdiga" pytter innehåller nästan bara potatis. Man får stärka upp med lite annat. Skinka går bra.
Citera
2021-05-27, 20:40
Medlem
Sladdarens avatar
Brukar själv göra pyttepanna med soffritto
Visst säkert god, men ruggigt lätt att göra själv

Ni kanske har hör talats om en sån här :
https://www.amazon.se/Fullstar-gr%C3...71622311&psc=1

eller en sånhär

https://www.wish.com/product/5d5fb0a..._wcB&share=web

Tärna bara allt å lägg det i lite kallvatten sen torka av genom droppverkan ifrån ett durkslag, kanske en kökshanduk ochså, stek, eller ugnsbaka krydda klart. Då kan ni göra 5 x mer pyttipanna för samma pris

Pytt i Panna köper man inte, det gör man
Senast redigerad av Sladdaren 2021-05-27 kl. 20:47.
Citera
2021-05-30, 22:57
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoZeCo
Jag brukar alltid köra 50/50 pytt och wokgrönsaker när jag steker, mycket godare än bara pytten
Vilken påse wokgrönsaker kör du?
Citera
2021-06-02, 16:11
Medlem
CoZeCos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjisken
Vilken påse wokgrönsaker kör du?

Jag kör på eldorado, tycker den är bra, kör även en blandsås på sol&mar piripiri, biggans grill och kebab(vit) och mushroom soy till detta, grymt gott
Senast redigerad av CoZeCo 2021-06-02 kl. 16:26.
Citera
2021-06-05, 12:24
Medlem
welcometorealitys avatar
Jag provade som TS skrev, men blev besviken jag tycker att Felix oxpytt är tusen gånger godare faktiskt..
Citera
2021-06-05, 15:06
Medlem
jag gillar Lidls oxpytt, ibland har de xxL förpacking 1,2 kg för samma pris som 1 kgs 32,90 ,brukar blanda ut den med lite lök ock kryddor , varierar med ketchup eller rödbetor ock görna ett stekt egg eller två, har hänt att jag blandar ut med grönsaker
Citera
2021-06-05, 15:24
Medlem
Recept på god pyttomelett.

60% pytt, 20% sparris och 20% svamp. Förstek. Smaksätt med Worchestersås och Trocomare örtsalt. Häll över äggstanningen. Strö över ost. Kör pannan i ugnen för jämnare tillagning.

Gott med något gott rågbröd till samt givetvis rödbetor. Kanske en öl. Gott och mättande.

Kan givetvis smaksättas efter behag under eller efter tillredning med t.ex gräslök, dill, persilja etc.

På detta vis kan den mest trista köpepytt bli god.
Citera
2021-06-07, 10:43
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Noll gånger har jag fått en påse fryspyttipanna bra, och då har jag testat alla jävla märken för det är så gott när det blir rätt. Får ALDRIG stekyta på nåt, kvittar om det bränns vid, det blir ändå ingen god stekyta. Mycket bättre att göra från grunden IMO

Det går ju inte att jämföra köpt pytt med hemgjord, men jag tycker att Felix krögarpytt är den som är bäst. När det gäller köpepytt föredrar jag små bitar så att jag kan steka den rätt kort på hög temperatur. Jag provade Scans bistropytt (https://www.scan.se/vara-produkter/299300/bistropytt/) som skulle vara lite finare, men den var hemsk. Stora bitar potatis, lök och kött, såg mer ut som en ihoplagd Biff Rydberg. Tyvärr var köttet segt och broskigt, funkade inte alls för mig. Nu var det någon form av lanseringserbjudande, annars är den rätt dyr också tror jag.
Citera
2021-06-07, 14:16
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Det går ju inte att jämföra köpt pytt med hemgjord, men jag tycker att Felix krögarpytt är den som är bäst. När det gäller köpepytt föredrar jag små bitar så att jag kan steka den rätt kort på hög temperatur. Jag provade Scans bistropytt (https://www.scan.se/vara-produkter/299300/bistropytt/) som skulle vara lite finare, men den var hemsk. Stora bitar potatis, lök och kött, såg mer ut som en ihoplagd Biff Rydberg. Tyvärr var köttet segt och broskigt, funkade inte alls för mig. Nu var det någon form av lanseringserbjudande, annars är den rätt dyr också tror jag.

Brukar du tina först?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in