Citat:
Ursprungligen postat av
Callebilte
Jo priserna är lite uppskruvade men som sagt, datorn jag länkade till är deras ursprungsdator sedan kan man konfigurera den själv då byter du grafikkort från 3090 till 3080 blir den mycket billigare. Det gick för ett tag sedan att sätta ihop en av deras datorer med intrlprocessor och 3080 för under 20 000. Sist jag kollade var just den möjligheten borta men kollar unt lite på deras aXXX gaming datorer och lek runt lite i konfiguratorn så bör du kunna få till en bra dator till ett sjysst pris. Dessa datorer har bla 2st ssd som förval så ta bort den ena, byt till billigare chassi osv. Bara ett tips om du nu vill åt en 3080dator..
Citat:
Ursprungligen postat av
BWisser
Det är väl främst high end grafikkort för gaming som är svindyra idag och drar upp totalpriset ganska rejält på en DIY-dator.
Men jag håller med, om inte behovet av en ny gamingdator är oavvisligt så är det bara att vänta tills världen börjar återgå till ett mer normaltillstånd.
Vänta till nästa år kära vänner, eller till "näst-nästa". Alltså tills "kisel-krisen" är över.
Har man hyfsat bra dator idag, behöver man inte köpa en ny för motsvarande 2X-3X vad datorn "egentligen skulle ha kostat" under normala tider.
Marknaden för ny hårdvara ser faktiskt riktigt bottensvart ut idag. Tyvärr.