Flashback bygger pepparkakshus!
2021-05-19, 07:04
Medlem
Hej. Jag har väldigt kraftig tvivelsjukan vilket vänder upp och ner på min dygnsrytm. Jag vet egentligen inte vad jag gör eller vad jag ska göra. Detta är betydligt allvarligare än den OCD som människor kan tala ut om. Jag är i praktiken ett enda stort mentalt vrak. Finns det hjälp att få medicinsk väg för att tråda om min hjärna till att få kontakt med den normala tillvaron?
Citera
2021-05-19, 07:47
Medlem
Kisiragis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Hej. Jag har väldigt kraftig tvivelsjukan vilket vänder upp och ner på min dygnsrytm. Jag vet egentligen inte vad jag gör eller vad jag ska göra. Detta är betydligt allvarligare än den OCD som människor kan tala ut om. Jag är i praktiken ett enda stort mentalt vrak. Finns det hjälp att få medicinsk väg för att tråda om min hjärna till att få kontakt med den normala tillvaron?

Du kan börja med att kontakta psykiatrin och förklara ditt problem. Lycka till =)
Citera
2021-05-19, 07:50
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:

Ja det finns det. Kontakta vården så slipper du lida. Antingen behövs medicin eller så kanske det räcker att prata med nån, typ psykolog som kan hjälpa till att få rätsida.
Citera
2021-05-19, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissAjDiHiDi
Ja det finns det. Kontakta vården så slipper du lida. Antingen behövs medicin eller så kanske det räcker att prata med nån, typ psykolog som kan hjälpa till att få rätsida.
I mitt fall är det nog så kraftigt att medicin behövs för att rätta till det.
Citera
2021-05-19, 09:03
Medlem
Citat:
I mitt fall är det nog så kraftigt att medicin behövs för att rätta till det.
Det tror många som lider av detta.
Men sen visar det sig att du inte är ensam om detta.
Försök med medicin och kontakta psykiatrin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in