I pressen pratades om ett antal "miljardärer i Djursholm" som var med och finansierade. De ville förstås inte skylta med namn. Vem som tror på att några miljardärer i Djursholm investerar 200 MKR i en centrumfastighet i Södertälje har nog rökt på. Men det lyftes fram i lokalpress som att allt var för att Herr Melton ville vara med och lyfta stan och dessa Djursholmare tyckte Melton var en hyvens kille. Får hoppas det kommer fram vilka de riktiga finansiärerna är men jag har mina aningar.
Vad jag vet har inte affären gått tillbaka och jag misstänker att Hemfosa skrattade hela vägen till banken och är jäkligt osugna på att ta tillbaka fastigheten. Som kuriosa så var det Hemfosa som ägde det gamla polis- och tingsrätthuset. Gamla polishuset gjordes om till "long stay" hotel och där det var en omskriven kidnappningsdrama för en tid sedan. Jag misstänker starkt att samma ägare är inblandad i detta.......
Enligt LinkedIn så jobbar hon som rådgivare på SEB. Och rådgivare på Stockholms redovisningskonsult AB. Tror att de och mäklaren delar lokal i Södertälje.
Senast redigerad av Emdor 2021-05-18 kl. 17:32.
Men bor i arabvärlden eller den turkiska och har ofta sådan namn. Sirin/Shirin mfl stavningar är ett vanligt namn i Turkiet, arabvärlden, i kurdisk diasporan m.m.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!