2021-05-16, 15:09
Medlem
smutsigdisks avatar
Hej jag har avslagen bubbel i kylen, hade velat drick den men tänkte kan man sodastreama den ny igen? Någon som tidigare testat att sodastreamt alkohol av olika slag, har du någon viktig erfarenhet du vill dela med dig av?
Citera
2021-05-16, 15:11
Medlem
Deagle66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smutsigdisk
Hej jag har avslagen bubbel i kylen, hade velat drick den men tänkte kan man sodastreama den ny igen? Någon som tidigare testat att sodastreamt alkohol av olika slag, har du någon viktig erfarenhet du vill dela med dig av?

Prova och se vad som händer.
Tror inte det kommer bli lyckat.
Citera
2021-05-16, 15:12
Medlem
smutsigdisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deagle66
Prova och se vad som händer.
Tror inte det kommer bli lyckat.
haha jag får la göra det. När jag gjort det skriver jag vad som hände. Förmodligen kommer jag göra det imorgon runt 17:00.
Citera
2021-05-16, 15:18
Moderator
Maviels avatar
Citat:

Finns ett klipp på youtube om det hela - det gick inte så bra.
Citera
2021-05-16, 15:23
Medlem
Tippar på att det kan bli FÖR bubbligt och inte de fina, små bubblorna som är i vin som fått koldioxid genom jäsning. Väntar med spänning på recension!
Citera
2021-05-16, 16:32
Medlem
Citat:
Det går bra att göra med vin i alla fall så länge man öppnar väldigt lite i taget stänger igen pausar i 10-20 minuter och fortsätter så. Annars blir det inte roligt.
Citera
2021-05-16, 16:54
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
https://www.youtube.com/watch?v=214fOIV_Iqs

Jag har testat med vin, det gick inget vidre. Men jag drog på som man gör med vanligt vatten. Går kanske om man gör det försiktigt.
Citera
2021-05-16, 17:53
Medlem
Det finns en risk att Sodastream apparaten kladdar igen, hade en kompis som provade att kolsyra ett öl i sin apparat och det slutade med att han fick köpa en ny.
Citera
2021-05-16, 17:55
Medlem
Försökte för ca 35 år sedan med glögg...
MYCKET städning!
Citera
2021-05-16, 18:29
Medlem
Går hur bra som helst, går tom att kolsyra jäger, maxa inte som med vatten bara💪
Citera
2021-05-16, 18:33
Medlem
Citat:
Jag har sodastreamat vitt vin. Inte blev det riktigt som bubbel men det funkade.
Citera
2021-05-16, 18:47
Medlem
Innerfittefetts avatar
Funkar fint! Se till att den är iskall först. Låt den stå i några minuter efter du tryckt i kolsyran innan du tar ur den ur sodastreamern
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in