• 2
  • 3
2021-05-17, 15:11
Medlem
Steriliserad pga att jag/vi inte ville ha fler barn, frun mår dessutom mycket bättre efter att ha slutat med p-piller.

Rekommenderas verkligen till alla män som anser sig klara och lever i stadigt förhållande.

Ingreppet tog ca: 15minuter, lokalbedövat.
Ett år efter syns inte ens ärren om man letar.

Jag märker ingen som helst skillnad i känsla eller funktion.
Citera
2021-05-17, 15:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jagokatten
Jag har en liten fundering som jag, mot bättre vetande, tänkte lufta här.

Man har ju internetdejtat en del i perioder på olika plattformar och ett fenomen som återkommer väldigt ofta när man kommit till det stadium att man börjar diskutera sex och skydd och att man själv föredrar kondom i ett begynnande skede för att vara på den säkra sidan är att snubben genast bedyrar att han minsann är steriliserad och att det är fritt fram att knulla på utan skydd.

Är det verkligen så vanligt att killar steriliserar sig? Är killar som hänger på diverse dating-appar mer benägna att sterilisera sig? Förstår killar som steriliserar sig att det inte är något skydd mot diverse könssjukdomar?

Och den frågan jag egentligen mest vill ha svar på : ljuger ni om att ni är steriliserade på dating-appar för att få knulla utan skydd?

Jag skulle aldrig sterilisera mig och vägrar vanligen kondom också. Hon får äta p-piller eller ta kuken i röven.
Citera
2021-05-18, 07:41
Medlem
Frans-Jaegers avatar
Jag man, över 40 år med 2 barn och vill absolut inte ha fler barn. Jag vill sterilisera mig men är livrädd för komplikationer. Har läst om män som får medel till svåra diffusa smärtor från pungområdet som blir kroniska. Låter hemskt.
Citera
2021-05-18, 19:09
Medlem
Onan-erarens avatar
Min kusin har gjort det å han har tre barn, en son i samma ålder som min (15) å så tvillingar i 10 års åldern så han tyckte det räckte med ungar, speciellt efter tvillingarna. Två flugor i en å samma smäll, vad är oddsen för det liksom.
Citera
2021-05-22, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polackfan
Såg en artikel för ett tag sedan om vänsterblivna som ville sterilisera sig för klimatet. Det låter som en mycket god idé. Själv är jag inte steriliserad. Skulle aldrig falla mig in göra något sådant. Känner inte någon som gjort det heller. Det får antingen bli skott i råttan utan skyttegrav eller munkliv.

Då blir ju följdfrågan: om du raggar upp en tjej som vill skydda sig, skulle du då ljuga om att du är steriliserad för att få ligga?
Citera
2021-05-22, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Jag skulle aldrig sterilisera mig och vägrar vanligen kondom också. Hon får äta p-piller eller ta kuken i röven.

Om en kvinna du raggat upp vägrar sex utan skydd skulle du då ljuga om att vara steriliserad för att få ligga?
Citera
2021-05-22, 21:51
Medlem
Polackfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagokatten
Då blir ju följdfrågan: om du raggar upp en tjej som vill skydda sig, skulle du då ljuga om att du är steriliserad för att få ligga?

Nej. Jag säger som det är. Finns gummi av olika slag, piller, etc som alternativ. Passar inte det då får det vara. Själv då?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in