Igår, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är fortfarande ingen svensk tradition och inte ett tåg som alla hoppat på.
Precis som med Hallowen och Alla Hjärtans Dag.

För en gångs skull håller jag med dig.
Importerade fånigheter enbart.
Citera
Igår, 10:59
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boxnytt
För en gångs skull håller jag med dig.
Importerade fånigheter enbart.

babyshower? Ja det är något importerat hittepå.
Dopfest hade jag.
Då fick man presenter och så .. Till barnet mer då såklart.
Men med tanke på att det verkar vara viktigt för nya kändisen
att vara som Jonna och andra kändisar så.. Var den där sk babyshowen
lite fattig om man nu jämför.
Det är liksom hennes första barn. *fundersam*
Och så posera hon med ett ordensband som såg som hämtat från partykungen.
Vet inte varför men hela grejen känns som ett dåligt prank.

Jag fick inte heller så stor mage minns inte men det beror väl på hur barnet ligger?
Har något minne av att när barnet rör sig så kunde jag helt plötsligt få en jättebula
på magen. Barnets huvud eller fot syntes jättetydligt. ..
Jag kan såklart ha fel men jag tycker mer det ser ut som en Big Mac mage.
Senast redigerad av Tarmstuvning Igår kl. 11:02.
Citera
Igår, 11:27
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Du vet ju inte ens hur en babyshower eller möhippa går till.
Den blivande modern eller blivande bruden vare sig betalar, planerar eller bjuder in till det.
Det är vänner och familj som samordnar och betalar för att sedan överraska kvinnan, vilket innebär att den som samordnar också måste ha någon form av kunskap om vilka övriga kvinna känner och som kan vara lämpliga att bjuda in.

Nej och de bjöd inte dig heller trots din uppenbara fixering och hur starkt du visat att du vill vara i hennes närhet ... eller kanske just därför.
För den av oss som påstår sig känna henne och veta allt om henne är ju du, inte jag.

Vanligt är att maken till den blivande frun/mamman steppar in och tar hand om det ekonomiska ifall vänner inte har möjlighet. Även vanligt att mannen förser vännerna med tex en lista på vem och vilka som står personen nära. Men det är nog svårt för maken/pappan att göra när han sitter inne 😂
Citera
Igår, 12:04
Medlem
https://nyheter24.se/noje/kandisar/1483795-ljuger-linnea-lundstrom-om-graviditeten-nu-svarar-hon

Linnéa får även frågan om en uppmärksammad bild som hon publicerade i januari, innan hon gick ut med graviditeten, där hon gör ett ultraljud. Och det visar sig att den bilden lades ut innan hon ens visste om sin nuvarande graviditet.

Jag lade ut den nu i januari, när Christofer häktades. Jag vet inte varför jag lade ut den. Skapa lite snack. Det funkade ju uppenbarligen. Men den var ju från september förra året, alltså senaste gången jag var gravid. Och då tänkte vi behålla men sedan så var det så mycket kaos med allting. Och jag kände inte att det var rätt läge. Men den bilden har ju inte jag lagt ut då, utan jag lade ut den långt efter det. Och när jag lade ut den så visste jag inte ens att jag var gravid igen, säger Linnéa Lundström i "Kul i kombo".

"Vi vill inte ha något mer drama"......
Citera
Igår, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlock6601
https://nyheter24.se/noje/kandisar/1483795-ljuger-linnea-lundstrom-om-graviditeten-nu-svarar-hon

Linnéa får även frågan om en uppmärksammad bild som hon publicerade i januari, innan hon gick ut med graviditeten, där hon gör ett ultraljud. Och det visar sig att den bilden lades ut innan hon ens visste om sin nuvarande graviditet.

Jag lade ut den nu i januari, när Christofer häktades. Jag vet inte varför jag lade ut den. Skapa lite snack. Det funkade ju uppenbarligen. Men den var ju från september förra året, alltså senaste gången jag var gravid. Och då tänkte vi behålla men sedan så var det så mycket kaos med allting. Och jag kände inte att det var rätt läge. Men den bilden har ju inte jag lagt ut då, utan jag lade ut den långt efter det. Och när jag lade ut den så visste jag inte ens att jag var gravid igen, säger Linnéa Lundström i "Kul i kombo".

En liten clap back är inte att delta.
Citera
Igår, 12:34
Medlem
Citat:

Påvisar att lilla frun ljuger.

Dessutom helt sjukt att använda abort som preventivmedel! Och vad förändrades mellan den graviditeten och den nu påstådda? Hon är ju helt blåst i huvudet!
Citera
Igår, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Påvisar att lilla frun ljuger.

Dessutom helt sjukt att använda abort som preventivmedel! Och vad förändrades mellan den graviditeten och den nu påstådda? Hon är ju helt blåst i huvudet!

Håller med dig och det är väl andra aborten på kort tid. Skulle det vara bättre förutsättningar nu när stolpskottet sitter inne, helt sinnessjukt är det och ett hån mot alla som kämpar för att bli gravida..
Citera
Igår, 12:48
Medlem
bigdickricks avatar
Citat:

Dom skulle leka mastermind o försök få rätten att ta hänsyn till deras graviditet. Därav dom inte gjorde abort den andra gången. Sjukt att använda en graviditet för att försöka få en mildare dom bara för att chrippen lekt Allan Ballan
Tragiska människor att använda abort som preventivmedel. Hur gamla är dom liksom?
Citera
Igår, 12:59
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:

Yes! Påpekade ju det flera ggr här i tråden att det var ngt lurt med bilden men neeeejdå... den var så ny
och inte alls ngn gammal bild fick man till svar. - Jo tjena.. Ja det funkade hos vissa - inte hos mig

Vem hade rätt!? ... Va!? Va!? Va!? Va!? Va!?
Senast redigerad av Tarmstuvning Igår kl. 13:17.
Citera
Igår, 13:07
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Nej, det är det inte.
En babyshower är vanligen en grej mellan kvinnor - män ska inte vara inblandade och paret som väntar barn ska inte finansiera, planera eller bjuda in till det.

I ditt tattarumgänge kanske folk fixar både möhippa, svensexa och babyshower själva.. men det är inte det normala eller vanliga.

Festen är ursprungligen amerikansk och har spridits till Europa och Norden på 2000-talet. Det är en kvinnofest som samlar väninnor, arbetskamrater eller kvinnor från båda sidorna av det kommande barnets släkt.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Babyshower

Mitt tattarumgänge råkar till stor del vara och bo i USA så jag har absolut koll. Maken brukar hjälpa till med att fixa information till vännerna samt betala om vännerna inte har ekonomin. Men det gäller män som älskar sina fruar och vill att deras showers/hippor ska bli allt dom önskar.
Citera
Igår, 13:26
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
Mitt tattarumgänge råkar till stor del vara och bo i USA så jag har absolut koll. Maken brukar hjälpa till med att fixa information till vännerna samt betala om vännerna inte har ekonomin. Men det gäller män som älskar sina fruar och vill att deras showers/hippor ska bli allt dom önskar.
Då är det verkligen frågan om tattare om de inte vet hur en babyshower går till.
Nej, maken lägger sig inte i alls där. Det är en kvinnogrej.
Jag har nära släkt där så dina imaginära polare kan du sitta och drömma om när du noppar naveln.
Det är i princip no-go för männen i USA att lägga sig i kvinnors grejer.
Citera
Igår, 14:46
Medlem
Finns det verkligen ett facit på hur en möhippa el babyshower ska se ut? Om man inte följer detta facit får man alltså inte kalla det tex babyshower? Man firar/anordnar väl hur man vill! Såg ett manligt par, homosexuella för att förtydliga, som skulle adoptera som själva anordnade en babyshower. Det var alltså inte okej enligt vissa här?
Har folk verkligen inte mer att göra? 😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in