2026-01-09, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Och hur fan vet du att han kommer att dömas på samtliga åtalspunkter? Mycket möjligt att han frias på några i Hovrätten.

Hovrätten delar ut lägre straff än Tingsrätten. Det är fakta!

Nästan alla brottsmål som dömts till längre än 2 år, överklagas. Majoriteten får sänkta straff.

I Tingsrätten dömer man folk hårdare, då det bara är en jurist och sedan massa nämndemän som oftast inte har någonting att säga till om. M

en när de är flera jurister så klarar man av att se saker från flera perspektiv och har mer förståelse. Man väger in mycket annat och ser en helhet på ett annat sätt, som saknas brukar saknas, när man döms i Tinget av en jurist och några IQ-befriade nämndemän.

Ska du brösta upp dig och spela allan. Så kan din sak först, kaxa upp dig sedan.

Ditt lilla pissluder. Han BLEV dömd på SAMTLIGA punkter i tingsrätten. Visa någon som blivit dömd för sammanlagt 14 (santliga åtalspunkter) brott i en och samma rättegång som därefter överklagar till hovrätten och får sänkt straff, stressa inte jag väntar. Fittunge

För att inte tala om att han fortsatt begår nya brott. Hoppas av kräftkuken och vakna till liv
Senast redigerad av sofflan 2026-01-09 kl. 20:12.
Citera
2026-01-09, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sofflan
Ditt lilla pissluder. Han BLEV dömd på SAMTLIGA punkter i tingsrätten. Visa någon som blivit dömd för sammanlagt 14 (santliga åtalspunkter) brott i en och samma rättegång som därefter överklagar till hovrätten och får sänkt straff, stressa inte jag väntar. Fittungr

Jag själv har det. Pissluder.

Gick från 3 år och 2 månader i Tinget, till 1 år och 10 månader i HR. Och alla jag suttit inne med, och pratat med, har alla fått lägre i HR.

Du vet inte vad du pratar om.

Att överklaga är en självklarhet i Chrippas fall. Du vet inte vad du pratar om. Risken att han får högre straff är så pass liten, att det är värt att överklaga.
Citera
2026-01-09, 20:12
Medlem
Roligt att dom 3 tjackisarna som är på tjackballes sida tycks tro att deras viftande och skrikande och pung-gurglande ändrar nåt?

Vi alla är bara här för att se en kriminell tjackpundare med bihang få sitt straff och det kommer han och dom och få, på vägen dit snackar vi lite sköj om allt runtom
Citera
2026-01-09, 20:12
Medlem
CoachFattys avatar
Citat:

Gick från 3 år och 2 månader i Tinget, till 1 år och 10 månader i HR. Och alla jag suttit med och pratat med har alla fått lägre.

Att överklaga är en självklarhet i Chrippas fall. Du vet inte vad du pratar om. Risken att han får högre straff är så pass liten, att det är värt att överklaga.

Hahaha så klart du gjorde, sluta ljug
Citera
2026-01-09, 20:13
Medlem
Citat:

Gick från 3 år och 2 månader i Tinget, till 1 år och 10 månader i HR. Och alla jag suttit inne med, och pratat med, har alla fått lägre i HR.

Så du menar att du bleb dömd för 14 brott I din rättegång? Helvete vilken dålig kriminell liten luffare du är. Klipp dig och skaffa dig ett jobb, pissluder
Citera
2026-01-09, 20:14
Medlem
kajnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Saxar

Om du har näringsförbud och låter någon annan sälja varor åt dig men får lön för det, så är det en form av att utöva ledningen eller vara anställd i verksamheten (även indirekt) vilket är förbjudet. Näringsförbudet stoppar dig från att driva näringsverksamhet, vara ledare, firmatecknare eller anställd i den typen av verksamhet, och att få lön för arbete som i grunden är din egen verksamhet betraktas som ett sätt att kringgå förbudet och är en straffbar överträdelse.

Jag tror att näringsförbud är för avancerat ord för herr Lundströms krigare i den här tråden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoachFatty
Hahaha så klart du gjorde, sluta ljug

När man inte har något att komma med, så brukar man svara så.

Men okej, ni vet mer än fakta.

Såna patetiska människor ni är. Helt otroligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darchaos
Roligt att dom 3 tjackisarna som är på tjackballes sida tycks tro att deras viftande och skrikande och pung-gurglande ändrar nåt?

Vi alla är bara här för att se en kriminell tjackpundare med bihang få sitt straff och det kommer han och dom och få, på vägen dit snackar vi lite sköj om allt runtom
Precis, ett jävla viftande idag, flugor kring skit. 3 dagar kvar.
Citera
2026-01-09, 20:15
Medlem
Citat:

Onaturligt stolt verkar du vara över dina brott. Kul för dig.
Citera
2026-01-09, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Kan ha fly även med indraget pass/id, kanske kan ta bilen från sälen till Finland sen över till ryska gränsen i skogen någonstans?
Utan nässpray och Nocco...skojar du?
Citera
2026-01-09, 20:16
Medlem
Chipsochcolas avatar
22 timmar sedan som de båda gjorde en uppdatering på story.

Vad tror ni? Håller asen på att fly?
Citera
2026-01-09, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Saxar

Om du har näringsförbud och låter någon annan sälja varor åt dig men får lön för det, så är det en form av att utöva ledningen eller vara anställd i verksamheten (även indirekt) vilket är förbjudet. Näringsförbudet stoppar dig från att driva näringsverksamhet, vara ledare, firmatecknare eller anställd i den typen av verksamhet, och att få lön för arbete som i grunden är din egen verksamhet betraktas som ett sätt att kringgå förbudet och är en straffbar överträdelse.
Finns inget näringsförbud som vunnit laga kraft kolla själv där man söker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in