2025-12-20, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Visst är det så. Det är Linneas Mamma han ville hjälpa. Han har säkert ett gott öga till henne
det tror jag. Och avsikten var att sänka Jocke det har väl Linnea pratat om
ganska länge. Planerat fulspel.
Jag kan inte heller förstå hur man som Mamma kan tycka Chrippa är bra för sin dotter?
Men visst. Det finns ju korkade kärringar/Mammor också så.
Sött att dessa trasiga familjer funnit varandra.
- Lika barn leka bäst.

”Visst är det så” Är detta ett citat du kan stå bakom? Skall man tolka det som att du menar att SVT gjorde denna dokumentär för att Linneas mamma sa till dom att göra den, eller att hon påverkade Bo så till den vida grad att han gjorde dokumentären/granskningen på grund av Linneas mammas vilja.

Exakt vart har du fått denna uppfattning ifrån? Om man får fråga det.
Senast redigerad av husky30 2025-12-20 kl. 10:13.
Citera
2025-12-20, 10:12
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grin-Day
Hörde att Mensachrippa ska få sitta ett par år i finkan, det kan förhoppningsvis göra honom gått om han tar emot vården som erbjuds.

Antar att han överklagar, hur lång tid kan det tänkas ta att få upp fallet i hovrätten, månad/er år?

Tippar på sex månader. Därefter troligen HD.

Räkna med år.
Citera
2025-12-20, 10:13
Medlem
Grin-Days avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6

Räkna med år.
Ok, HD är väl knappast troligt.
Citera
2025-12-20, 10:14
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
Inget barn ska bli indraget i något och lida för vuxnas idioti. Det tror jag alla håller med om, men sen är det ju inte så att deras syster är oskyldig heller och att hon i dokumentären säger att hade det inte varit för henne hade dom inte blivit indragna. Och det är nog en av de få sakerna det lögnaktiga åkerspöket säger som går att hålla med om.

Håller fast vid att även utan det såkallade ”drevet” ni påstår är roten till allt har Linnea skapat en jobbig skolgång för sina bröder genom att bland annat sälja sig själv naken på internet.

Vänta!

Spred inte Anjo en sjuk grej och m Chrippas barn?
Citera
2025-12-20, 10:18
Medlem
vichy6s avatar
Citat:

100% troligt då han är först med att bli dömd i ett rättsfall som aldrig prövats tidigare.

Prejudikat!
Citera
2025-12-20, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagvetvem
6 timmar & 1 minut & några sekunder, ska försöka plöja igenom den idag 🤭

Citat:

Främjande av olovligt spel lär gå till HD.

Men det är ju bra. Han lär få fira 40-årsdagen i finkan
Citera
2025-12-20, 10:24
Medlem
Grin-Days avatar
Citat:
100% troligt då han är först med att bli dömd i ett rättsfall som aldrig prövats tidigare.

Prejudikat!

Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenkille
Främjande av olovligt spel lär gå till HD.

Men det är ju bra. Han lär få fira 40-årsdagen i finkan

Det tror jag inte, time will tell!

Edit: Finkan på fyrtioårsdagen däremot är inte omöjligt, det lär komma upp mer skit som han hittat på igenom åren, lyssnade på Jocke från rätten i går och han verkar fast besluten om att jävlas med sin brusha.
Senast redigerad av Grin-Day 2025-12-20 kl. 10:53.
Citera
2025-12-20, 10:32
Medlem
Saltkilles avatar
Citat:

Räkna med år.

Chrippa kan ju inte i sin vildaste fantasi tro han kommer undan fängelse. Förr eller senare måste han krypa in. Men han drar verkligen ut på det straff han redan har, och som han förmodligen avskyr lika mycket som fängelse, nämligen reseförbudet. Det kommer han ha på sig hela vägen upp till HD vilket innebär han inte kommer kunna resa utomlands på väldigt många år. Om HD kanske är avgjort under 2027 så ska han därefter krypa in till 2029.

Så reseförbud och anmälningsplikt i totalt 5 år i praktiken

Reseförbudet kommer gnaga sönder honom innan det här är klart så om jag vore Chrippa så skulle jag skita i att överklaga och få allt överstökat så fort det bara går.
Citera
2025-12-20, 10:33
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkille
Chrippa kan ju inte i sin vildaste fantasi tro han kommer undan fängelse. Förr eller senare måste han krypa in. Men han drar verkligen ut på det straff han redan har, och som han förmodligen avskyr lika mycket som fängelse, nämligen reseförbudet. Det kommer han ha på sig hela vägen upp till HD vilket innebär han inte kommer kunna resa utomlands på väldigt många år. Om HD kanske är avgjort under 2027 så ska han därefter krypa in till 2029.

Reseförbudet kommer gnaga sönder honom innan det här är klart så om jag vore Chrippa så skulle jag skita i att överklaga och få allt överstökat så fort det bara går.

Fängelse är troligt. Men kolla ”Allra-härvan”. Det straffet i jämförelse……
Citera
2025-12-20, 10:34
Avstängd
GammelSkrackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
Kräftan postade i en story där han delade en chatt där han skrivit att hunden är död nu pga trafikolycka. Oklar sanningshalt i det.

Går inte att lite på någon i klanen Lundström med sin ingifte clown kräfta
Citera
2025-12-20, 10:46
Medlem
frasons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkille

Och över 6 miljoner i skulder. Riktig succé blev detta. Och det är inte klart än, mer kommer.
Citera
2025-12-20, 10:48
Medlem
Ringhals3s avatar
Det som HD eventuellt kommer ta upp ar främjandet av olovligt spelande.

Det brottet i sig har förhållandevis lågt straffvärde och om det hade varit det enda brottet han åtalats för och han inte fått betalt för spelandet så hade han inte dömts till fängelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in