Flashback bygger pepparkakshus!
2025-10-18, 17:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Kolla här:
(FB) Christofer "Chrippa" Lundström (f.d Berg, misstänks för ekobrott)

Efter lunch igår fanns inget uppsatt om ny förhandling om reseförbudet.

Eftersom åtal väcktes igår tror jag inte det behövs nån förhandling nu?
Citera
2025-10-18, 17:37
Medlem
Menethils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FantomenOchGuran
Jag har svar, du vill ha bevis/belägg för grundfakta. Sluta spamma tråden bara för att du är dåligt påläst och tror att juridik är logiskt.

Kuksugare.
Nu svamlar du bara massa dravel för att dölja att du inte vet svaret på mina frågor.
Sluta skydda chrippa, döms han skyldig till allt han anklagats för så är fängelse ett rimligt straff, även om det kanske inte blir så lång fängelsestraff.
Citera
2025-10-18, 17:41
Medlem
Det ändrar inte det faktum att Julia som ensam vårdnadshavare har all rätt på sin sida att se till att barnet är tryggt och säkert och anser hon att barnet inte är det hos 🦞 så är det det som gäller, sen kan 🦞 ta det vidare om det skulle vara så att han vill att en trwdje part fattar ett beslut gällande dotterns säkerhet, exempelvis socialen.
Men han vet att Julias bedömning stämmer och därför har han inte tagit det vidare, för vad händer då? Hela Sverige får veta att han bedöms som direkt eller indirekt osäker för sin dotter.

Vad som har gjort att Julia har gjort den bedömningen är det inget förutom ett fåtal personer som vet, sen att 🦞 och hans allierade väljer att framföra bröllopet som anledningen kanske inte är sanningen, kan ju vara det faktum att han betett sig som ett svin.
Utåt sett vet vi bara vad som påstås från det ena håller eller det andra.
Men att inga myndigheter eller liknande är inkopplade avseende Julias beslut talar för att hon gör rätt i att hålla henne borta från 🦞.

Sen tror jag alla vet att om han skulle få Chloe nu så skulle han ta med henne och sticka utomlands eller gömma sig utan lagens långa arm, bara det är ett enormt stort skäl
Citat:
Ursprungligen postat av Menethil
Nej det är det inte.
Julia kan inte lite lättvindigt hålla barnet ifrån chrippa hur som helst eftersom det strider mot barnets rättigheter.

Chrippa gav vårdnaden till Julia för att rädda barnet ifrån ett LVU. Grunden till LVU var deras problem att sammarbeta och få det att fungera runt dottern.
Julia bedömde ju att chrippa inte var farlig för dottern fram tills bröllopet eftersom han regelbundet fick ha dottern fram tills bröllopet. Men när Chrippa gifte sig bedömde plötsligt Julia att chrippa var farlig för dottern, så jag förstår folks teorier om att Julia håller barnet ifrån chrippa eftersom Julia är sur på Chrippa.
Citera
2025-10-18, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ebbe040
Eftersom åtal väcktes igår tror jag inte det behövs nån förhandling nu?

Jo, det tror jag, det är ju en frihetsbegränsning som domstolen beslutar om, men det är möjligt att det var en förhandling sent i går eftermiddag som inte syns i dagboken.
Citera
2025-10-18, 17:49
Medlem
Menethils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giftgroda
Det ändrar inte det faktum att Julia som ensam vårdnadshavare har all rätt på sin sida att se till att barnet är tryggt och säkert och anser hon att barnet inte är det hos 🦞 så är det det som gäller, sen kan 🦞 ta det vidare om det skulle vara så att han vill att en trwdje part fattar ett beslut gällande dotterns säkerhet, exempelvis socialen.
Men han vet att Julias bedömning stämmer och därför har han inte tagit det vidare, för vad händer då? Hela Sverige får veta att han bedöms som direkt eller indirekt osäker för sin dotter.

Vad som har gjort att Julia har gjort den bedömningen är det inget förutom ett fåtal personer som vet, sen att 🦞 och hans allierade väljer att framföra bröllopet som anledningen kanske inte är sanningen, kan ju vara det faktum att han betett sig som ett svin.
Utåt sett vet vi bara vad som påstås från det ena håller eller det andra.
Men att inga myndigheter eller liknande är inkopplade avseende Julias beslut talar för att hon gör rätt i att hålla henne borta från 🦞.

Sen tror jag alla vet att om han skulle få Chloe nu så skulle han ta med henne och sticka utomlands eller gömma sig utan lagens långa arm, bara det är ett enormt stort skäl
Hur många gånger ska jag behöva säga det här? Julia kan inte hålla dottern ifrån chrippa utan orsak eftersom det bryter mot barnets rättigheter. Julia har ju inte sett någon fara med Chrippa innan, och lämnar dottern utan problem. Så det känns som den oro hon har helt plötsligt är skitsnack.
Socialen kan inte besluta om Chrippa ska kunna ha sin dotter eller ej.

Vad snackar du om? Det var ju påväg vidare till domstol gällande dottern, det var ju Julia som tagit det till domstol, har Julia tagit tillbaka det?

Så chrippa började bete sig som ett svin först i samband med bröllopet enligt dig? Innan det var chrippa okej enligt dig? Och bete sig som ett svin är ingen ursäkt att bryta mot barnets rättigheter.

Om Chrippa kunde dra utomlands hade han redan gjort det.
Citera
2025-10-18, 17:49
Medlem
Menethils avatar
När släpps FUPEN?
Citera
2025-10-18, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoachFatty
Tyst idag från samtliga förutom fetto Jackes hyllning till sitt fetto till flickvän.
Undra vad Chrippa gör? Gråtrunkar i duschen?

Då gör han nog det med öppen dörr eftersom Linnea har bestämt det.

Sofia skäms förmodligen över epa-Jackes uttalanden om Julia igår.
Citera
2025-10-18, 17:57
Medlem
För det första har hon en anledning, sen om den stämmer eller inte vet varken du eller jag.

Jag skrev inte att socialen kan besluta att 🦞 ska ha Chloe, jag skrev att man kan får hjälpa av en tredje part och eftersom familjen redan är ett socfall så kan dom vara tredje part
Citat:
Ursprungligen postat av Menethil
Hur många gånger ska jag behöva säga det här? Julia kan inte hålla dottern ifrån chrippa utan orsak eftersom det bryter mot barnets rättigheter. Julia har ju inte sett någon fara med Chrippa innan, och lämnar dottern utan problem. Så det känns som den oro hon har helt plötsligt är skitsnack.
Socialen kan inte besluta om Chrippa ska kunna ha sin dotter eller ej.

Vad snackar du om? Det var ju påväg vidare till domstol gällande dottern, det var ju Julia som tagit det till domstol, har Julia tagit tillbaka det?

Så chrippa började bete sig som ett svin först i samband med bröllopet enligt dig? Innan det var chrippa okej enligt dig? Och bete sig som ett svin är ingen ursäkt att bryta mot barnets rättigheter.

Om Chrippa kunde dra utomlands hade han redan gjort det.
Citera
2025-10-18, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Ja, skulle inte kunna leva med att få min far dömd på grund av att jag gjort fel. Men kräket har väl ingen moral alls.

Nej skulle heller aldrig kunna leva med mig själv man sätter inte anhöriga i en sån situation.

Nu påstår Jacke på Instagram i kommentarerna på hans senaste bild att det handlar om att pappan har lånat pengar av C det verkar inte åklagaren ha gått på.
Citera
2025-10-18, 18:12
Medlem
Är väl ganska låga odds på att 🦞 med fru försöker fly landet 😂

Kul för 🦞 när bästa sändningstid 2025 släpps och han sitter bakom lås och bom och kan inte ta till sina döda sociala medier för att försvara sitt skitsnack och sina lögner.

En prejudicerande dom läggs väl i dom flesta fall på max på straffskalan så får den gå via hovrätten till HD som fastställer vad som är rimligt. Så att hoppas på minst 6 år är en härlig tanke att ha, sen är det tyvärr inte så stor chans men hoppet finns
Citera
2025-10-18, 18:15
Medlem
Det är också ganska ironiskt att man nu försöker få allt fokus på annat åtal/rättegång med dom själva som målsägande… man är stolt att man minsann aldrig tänker betala skatt osv, men ta del av skattefinansierad verksamhet gör man gladeligen. Vidrigt. Väljer man att strunta i att betala skatt, borde man få betala den faktiska avgiften vid hjälp av polis, sjukvård och annat skattefinansierat.
Citera
2025-10-18, 18:27
Medlem
Eg0x3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Nej skulle heller aldrig kunna leva med mig själv man sätter inte anhöriga i en sån situation.

Nu påstår Jacke på Instagram i kommentarerna på hans senaste bild att det handlar om att pappan har lånat pengar av C det verkar inte åklagaren ha gått på.

Lånat pengar? Då ska han ju kunna visa vad han har lånat till… men menar dom att han lånat pengar av Chrippa för att ge bort dom till div andra människor?

Jaja ingen har beskyllt någon av dom för att vara särskilt smart iaf.. vilket vi oxå får kvitto på 😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in