2025-06-06, 11:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Bra att du är ärlig med att du inte bryr sig om sanningen och rättvis dom, utan att du enbart vill att saker ska gå dåligt och vara jobbigt för Chrippa.

Sanningen är fortfarande viktig. Vem har påstått nåt annat?

Väldigt konstig slutsat av dej.
Citera
2025-06-06, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Det är inte lätt för Goldentie att veta det när användaren uppenbart inte följer Christopher på YT, IG osv. Då blir det svårt att se allt hemskt denna människa gör också.

Om hon nu uttalar sig så stensäkert om så mycket borde hon förstå att det gäller att veta omständigheterna från två håll. Spekulerar hon är det en annan sak.

Chrippa har tydligen hotat en stackars kille med DS. Lokal också.
Vad är det för jävla fel på båda två!
Detta gjorde mig riktigt förbannad.

Jag har ju skrivit så många gånger att Chrippa drar in otroligt många i sin skit och det ser ut som att jag har rätt.
Citera
2025-06-06, 11:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av gangstaistrash
Det var privat, precis som chrippas för vad jag vet har han inget företag.
Dessutom ser rätten hårdare på det ifall man har företag och skattefuskar än om man gör det som privatperson så även det är en förmildrande omständighet för chrippa.

Jag hoppas också att han ska straffas hårt men väljer att se på det hela realistiskt och med statistik som stöd, och då är tyvärr sanningen att han kommer få ett väldigt kort straff om ens något, och en stor skatteskuld som skrivs av efter ~5 år.

Jag är inte expert på området men jag har fått för mig att privata skatteskulder aldrig preskiberas men nån med koll får gärna svara hur det ligger till mer exakt.
Senast redigerad av 400Ben 2025-06-06 kl. 12:43.
Citera
2025-06-06, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14
Vi diskuterade att alla har gjort saker mot varandra, vi pratade också om hur det kommer sluta om att det kan läggs ner vilket jag tror precis som dom andra anmälningarna som lags ner.
Jag har alltså inte tagit parti för någon men att säg att Linnea inte har förtalat är fel.

Det här med att man skulle lägga ned åtalet p.g.a ”internettjafs” är något du hakat upp dig på sedan incidenten med Joz för några år sedan. Det finns däremot inget i lagen som säger att det ska läggas ned för den sakens skull. Det är säkerligen någonting man skulle kunna anse gör så att ett allmänt åtal inte är påkallat från samhällets sida.

Å andra sidan går det inte riktigt att påstå att det käftats lika mycket fram och tillbaka. Tvärtom, det är en månaders lång förföljelse där ena sidan gjort hundratals videor där allt ur Chrippa och Linneas liv synas i sömmarna, där de i sin tur ibland fäktar lite tillbaka. Det kan fortfarande vara påkallat från allmän synpunkt att dra Anjo och Baronen inför rätta det till trots. Det som ligger i begreppet, är att det finns ett särskilt samhälleligt intresse att sätta ned foten vid vissa förtalsbrott i några undantagssituationer. Bland annat när det är stor spridning och där det bedrivs en form av folkdomstol på internet. Där handlar det inte bara om att lagföra brottslingarna, det handlar även om att sända en signal till publiken som följt alltihop att sånt här beteende inte är det minsta OK från samhällets synpunkt.

I fallet med Anjo och Baronen kan man nog säga att det finns ett allmänt intresse. Vad beträffar Chrippas och Linneas slängar tillbaka, not so much. Varför? För att Anjo och Rask har dragit det på sig själva. De har inte värnat sin egen integritet, och är således inte skyddsvärda från samhällets sida. Vill de ha upprättelse för det Chrippa och Linnea spridit om dem får de stämma för sina egna pengar. Det är ingenting som skattebetalarna ska behöva bekosta.

Baronen och Anjo är rökta, det kan du utgå från. Att de överhuvudtaget blivit kallade till förhör och tilldelats offentlig försvarare i ett förtalsmål är oerhört illavarslande för deras del, eftersom det egentligen inte ”ska” hända. Det betyder att en åklagare tyckt att deras beteende är så abnormt att den måste vidta åtgärder.
Citera
2025-06-06, 11:55
Avstängd
Citat:
Du menar fejk klockan va? 😉

Ja alla vet att den är fejk men låt Christofer tro att vi tror den är äkta 🙂 Han verkligen står och pumpar in luft i ett luftslott med 1000 stora hål.
Citera
2025-06-06, 12:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Om hon nu uttalar sig så stensäkert om så mycket borde hon förstå att det gäller att veta omständigheterna från två håll. Spekulerar hon är det en annan sak.

Chrippa har tydligen hotat en stackars kille med DS. Lokal också.
Vad är det för jävla fel på båda två!
Detta gjorde mig riktigt förbannad.

Jag har ju skrivit så många gånger att Chrippa drar in otroligt många i sin skit och det ser ut som att jag har rätt.

När hotade Christofer en kille med DS?
Citera
2025-06-06, 12:12
Medlem
Killen är förutsägbar.
Citat:
Ursprungligen postat av frason
Jag hade rätt alltså.

Trevlig nationaldag!
Citera
2025-06-06, 12:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av blicka364
'
Då tolkar hon det rätt eftersom man inte behöver deklarera om man saknar inkomst.

Det är sant. Fast hon är ju anställd hos Christofer. Det svarade de når folk påtalade hon var arbetslös. Så deklarerar hon inte så ljuger de eller så försöker hon lura staten.
Citera
2025-06-06, 12:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Eftersom du är så desperat efter min uppmärksamhet så ska jag svara dig.

Prova läsa mitt inlägg igen, jag skrev

Vart ser du ordet hat?

Och det inlägget ifrån mig var ju svar på ditt inlägg nedan

Jag såg själv att du skrev "hat" i flera inlägg så försök inte. Man kan inte förneka nåt för att inläggen inte längre är kvar.

DiViNE har rätt.
Citera
2025-06-06, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Det är sant. Fast hon är ju anställd hos Christofer. Det svarade de når folk påtalade hon var arbetslös. Så deklarerar hon inte så ljuger de eller så försöker hon lura staten.

Det är ju den delen. När talar de sanning och när ljuger dom.

Summan hon som mest får tjäna utan att behöva deklarera är 24 873kr under 2024.
Citera
2025-06-06, 12:28
Avstängd
Citat:
Hon var bara med och spred nakenbilder på Rask, så jäkla oskyldig är hon inte i denna soppa, hon har ju kallat Rask, Anjo & Lisen för mkt saker i sina lives.

Ja Linnea har gått på Anjo många gånger faktiskt så bara patetiskt att leka att hon är nåt helgon.
Citera
2025-06-06, 12:33
Avstängd
Citat:
Ja exakt mycket av det som sagts kommer från stolpskottet själv.

Christopher har påstått om Linnea:

Att hennes familj är med i sekt
Att hon slår C
Hon anklagar Christopher vilja ha sex med C
Osv osv

Men Christopher tror att man bara kan påstå vad som helst och sedan när man backar ifrån det är det lugnt. Väldigt märkligt.

Jag hänvisar bara vad Christopher själv sagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in