2025-05-18, 12:54
Medlem
Goldenties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14
Du och några andra säger att vi har bevisbörda gäller det bara åt ett håll?
Varför skriver du om det? kan du berätta vilka som hoppat av? väntar med spänning.

När skulle jag ha begärt något bevis från dig? Du är en, av flera, här inne som jag lägger väldigt lite tid på. Du är helt enkelt ointressant.
Jag föredrar att diskutera Chrippa, och försöka förstå hur allt utvecklades till en ren häxjakt. Jag förstår ännu mindre hur detta kan fortsätta, eftersom det nu ligger hos myndigheterna att avgöra hur "klandervärd" Chrippa är
Citera
2025-05-18, 12:54
Medlem
Citat:
Ja du säger det även förra gången, men det kanske räknas som en offentlig handling har du tänkt på det?
Men som sagt skriv och kolla med gänget istället annars kan du släppa detta.

Jag struntar väl i om du är ute på Flashback det jag ifrågasätter är hur du kan vara på Flashback men inte kolla mail, det går inte ihop.

Ja just de även den faktan kunde du ta reda på fast inte kolla mailen.
Jag läste men jag har också läst breven som Jocke & Rask fått där det står att den misstänkta är eller kommer dömas för brott där påföljden är tillräckligt omfattande.

Märks att du inte arbetar.

När jag är ledig så är jag helt ledig. Mailkorgen är för mig förknippad med arbete.

Men jag bjuder på en preliminär åsikt.

Det kommer inte framgå något som bevisar att brottet stämpling begåtts.
Citera
2025-05-18, 13:08
Medlem
Citat:
Ja just de även den faktan kunde du ta reda på fast inte kolla mailen.
Jag läste men jag har också läst breven som Jocke & Rask fått där det står att den misstänkta är eller kommer dömas för brott där påföljden är tillräckligt omfattande.

Jag har tagit reda på fakta och det är det jag skrev igår.

Vid åtalsunderlåtelse så är det dessutom så att en förundersökning slutförs - den är komplett - med alla nödvändiga förhör...

Det är samma beviskrav som vid en dom i rätten. Sedan ska den skyldige delges personligen. Samtidigt blir det infört i belastningsregistret.

Det du och dina "kompisar" pratar om är en förundersökningsbegränsning.

Man lägger ned en icke färdigställd förundersökning- alltså begränsar den.

Den får läggas ned av flera anledningar och däribland ingår att det skulle kunna komma att bli en åtalsunderlåtelse.
Citera
2025-05-18, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
När skulle jag ha begärt något bevis från dig? Du är en, av flera, här inne som jag lägger väldigt lite tid på. Du är helt enkelt ointressant.
Jag föredrar att diskutera Chrippa, och försöka förstå hur allt utvecklades till en ren häxjakt. Jag förstår ännu mindre hur detta kan fortsätta, eftersom det nu ligger hos myndigheterna att avgöra hur "klandervärd" Chrippa är

Hur känner du kring stämplingen?
Skulle det vara bra eller dåligt OM den tas upp igen?
Citera
2025-05-18, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Hur känner du kring stämplingen?
Skulle det vara bra eller dåligt OM den tas upp igen?

Nu frågade du inte mig men...

Det behöver ha tillkommit bevis för att det ska tas upp igen. Är det så att det blir en återupptagen förundersökning så får vi se då vad de har.

Jag iaf litar på rättsväsendet.
Citera
2025-05-18, 13:43
Medlem
Vad var det Jocke dillade om ang att stämplingen skulle vara nedlagd pga utlämningen från Spanien?

Han hade en av sina långa utläggningar på IG där han försökte få det till att stämplingen inte var nedlagd pga brist på bevis utan för att Chrippa utlämnats från Spanien.

Det lät bara konstigt och naturligtvis var det inte så.

Någon mer här har nämnt detta men det blev ingen diskussion av det.
Citera
2025-05-18, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granny-panties
Nu frågade du inte mig men...

Det behöver ha tillkommit bevis för att det ska tas upp igen. Är det så att det blir en återupptagen förundersökning så får vi se då vad de har.

Jag iaf litar på rättsväsendet.

Det är helt ok att svara. Jag var dock väldigt intresserad av hur just Goldentie känner. H*n verkar vara mer insatt i ämnet Chrippa än andra.

Jag håller med dig . Har det tillkommit merr är det rimligt att det tas upp igen.
Citera
2025-05-18, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Det är helt ok att svara. Jag var dock väldigt intresserad av hur just Goldentie känner. H*n verkar vara mer insatt i ämnet Chrippa än andra.

Jag håller med dig . Har det tillkommit merr är det rimligt att det tas upp igen.

Och Fritz skriver klart och tydligt att hon fått kännedom att det nyligen har inträffat misstänkta brott mot målsägande.
Så saker har ju tillkommit.
Citera
2025-05-18, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie

Du har gjort det likt flera här inne.
Varför kan du inte säga vem som backar från sitt vittnesmål? enda anledningen till att du inte skriver det är för att du hittar på annars hade du varit snabb på att skriva ut det här.
Citera
2025-05-18, 14:33
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Kanske därför det inte hölls några förhör och utredningen lades ner.

Precis. O anledningen till att socialtjänsten själva inte gjorde någon anmälan.
Men det är ju content...
Citera
2025-05-18, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Var är faktan och bevisen att chrippa har hotat Anjos barn?
Att någon gör en anmälan betyder inte att chrippa är skyldig.
Att anmälan läggs ner betyder inte att chrippa är skyldig.

"bevisbördan på dig som många brukar säga till mig.
Svarar du inte mig denna gång så vet vi att du ljuger igen."

Du får väl fråga om du får ta del av ljudfilen.
Jag tänker inte lägga ut den, polisen har vad dom behöver och även Fritz.
Citera
2025-05-18, 14:45
Medlem
Citat:
Hur märks det att jag inte arbetar? jag har alltid min mobil på jag får notis när jag får mail, dessutom har jag en jobb mail & en privat mail, kan rekommendera det så slipper du bli störd av jobb relaterade mail.

You do you.. och behöver inte göra som mig. Du behöver inte heller veta hur det mailet hamnat i min jobbmail.

Innehållet kommer för övrigt inte ändra min ståndpunkt eftersom det inte framgår om eller vad som kan ha tillkommit.

Men vi får se
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in