2025-01-21, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Det stämmer inte. Rätten tar inte del av FUP.

Så du tror att Joakim åker in på förhör som målsägande och får ingen info alls om vad de rör sig om eller något eller vart vill du komma?

Vet att rätten inte tar del av FUP men den åtalade får de tex
Citera
2025-01-21, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Även om de skedde i mars i år så är de inget som säger att de fortfarande inte skulle vara aktuellt senare i år. Polisen har inte hunnit gå igenom båda hans mobiler ännu....

Känns som alla ni som är emot J vill ha bevis på exakt allt men om C säger något om J då är de så
Jo ganska mycket säger att det inte är aktuellt längre.

Jag är ingen som påstår att chrippa är fläckfri absolut inte, men jag ser också alla fel jocke gör. Men vi vet med säkerhet att jocke spelat in samtal förut. Chrippa har inte gjort det vad jag vet. Därav ville jag ha ljudinspelning från samtalet. Jag tror inte på någon i detta drama exakt alla snackar skit om olika saker. Jocke erkänner själv att han lägger ut saker i effekt det kan röra till saker ordentligt.
Citera
2025-01-21, 23:55
Medlem
Citat:
Vem
Är han?

J ville inte gå ut med vem han var ännu. Men är en känd person inom polisen
Citera
2025-01-21, 23:57
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
J ville inte gå ut med vem han var ännu. Men är en känd person inom polisen

Vet du hur en rättegång i brottsmål fungerar?
Citera
2025-01-21, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlhakansson
Jo ganska mycket säger att det inte är aktuellt längre.

Jag är ingen som påstår att chrippa är fläckfri absolut inte, men jag ser också alla fel jocke gör. Men vi vet med säkerhet att jocke spelat in samtal förut. Chrippa har inte gjort det vad jag vet. Därav ville jag ha ljudinspelning från samtalet. Jag tror inte på någon i detta drama exakt alla snackar skit om olika saker. Jocke erkänner själv att han lägger ut saker i effekt det kan röra till saker ordentligt.

Om de inte är aktuellt längre vet vi inte men såpass allvarligt är de då polisen kontaktade J va de hittat i C mobil och har tanken en gång funnits där är de illa nog. Mars är inte flera år bort....

Nej de är väll L som stått för att spela in deras relation men de sitter ju ihop också så
Citera
2025-01-21, 23:58
Medlem
Citat:
Men Joakim vet vem personen är som fått meddelande/ kontakt av c som ville han skulle skada Joakim och J vet innehållet med. Polisen visar naturligtvis sånt på förhör förstår du väll..... då J är målsägande.

Visst vänta du på FUP med så ser vi vem som hade rätt vem psykfallet är.. en av de sitter iaf i häktad andra inte men lev du i din drömvärld

Nej. Förundersökningssekretessen gäller även för Joakim. Han är inte viktigare än någon annan.

Chrippa var häktad redan innan det här kom upp. Häktningen har ingenting med dessa misstankar att göra.
Citera
2025-01-21, 23:58
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimboLife
Någon som vet varför det påstods att Jocke hade polisbeskydd när Chrippa flytt landet?

Det är via Rask och Anjo?

Media…?

Har nog inte hänt när info kommit ut och luckorna är ologiska.
Citera
2025-01-22, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pino555
Måste ju finnas en svag punkt med tanke på att det är just Jocke hon spam ringer till och vill ha hjälp, borde ju finnas andra hon kan ringa.
För mig blir det konstigt när man inte tycker om en person men det blir ändå honom man kontaktar.
för det är chrippas bror hon trodde väl att han kunde prata med honom....
Citera
2025-01-22, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Nej. Förundersökningssekretessen gäller även för Joakim. Han är inte viktigare än någon annan.

Chrippa var häktad redan innan det här kom upp. Häktningen har ingenting med dessa misstankar att göra.

Jag vet att denna häktning inte har med detta att göra men de kan bli påföljder för honom även gällande detta som de hittat i mobilen.
Citera
2025-01-22, 00:02
Medlem
Citat:
Vet du hur en rättegång i brottsmål fungerar?

Lyssna på J podd vad han säger: han vet mycket om de som han är målsägande för
Citera
2025-01-22, 00:03
Medlem
Citat:
Jag vet att denna häktning inte har med detta att göra men de kan bli påföljder för honom även gällande detta som de hittat i mobilen.

Ja, och jag har aldrig motsatt mig det påståendet. Jag har bara förklarat för dig att det Jocke säger i en podcast inte är samma sak som att det finns en dom på att han har gjort det, vilket du uttryckte dig som att det är.
Citera
2025-01-22, 00:06
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker

Så bra poäng.

Jocke gör content och leker offer. Skickar löpare - Anjo och Rask.

Gråt Jocke den store vore död.

Sen. Det här är hemligt.

- men dödligt hot ( Anjos fru blir förespråkare? ) ( mörka nazi? )

Rask lallar vidare och slänger överkörda farsan en gång till.

Flyttvlogg?

Alla i detta drama behöver vårrrd😍
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in