2025-01-21, 23:40
Medlem
Baron21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimboLife
Nej den finns kvar.
Var tvungen att kolla upp det.

För ser inte att hon länkar till den på hennes sida/sidor
Citera
2025-01-21, 23:40
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Jocke har ju sett beviset på de?

Bevis bedöms av rätten. Och rätten går på ord, bara muntligt. Är det en rimlig rättegång som kommer?
Citera
2025-01-21, 23:42
Medlem
vichy6s avatar
Bevis kan vara bilder. Rättegången tar inte 888 dagar för att Jocke är ledsen.
Citera
2025-01-21, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Bevis bedöms av rätten. Och rätten går på ord, bara muntligt. Är det en rimlig rättegång som kommer?

Han har givetvis tagit del av de som skrivits från c till denna kriminella om honom. Du får se på FUP är nog enda beviset du får just nu
Citera
2025-01-21, 23:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Baron21
För ser inte att hon länkar till den på hennes sida/sidor

Ok, då kanske hon tog bort länken när hon vart avstängd från Twitch.
Citera
2025-01-21, 23:44
Medlem
Citat:
Du kanske inte förstår att offer även kan försvara sin förövare pga rädsla eller annat som förövaren kan ha på dig. Linnea har han väll slagit med? Eller ? Hon anmälde ju honom i december eller va de påhitt kanske? Även den gången hon desperat ringde Joakim ocu sa att han slagit henne?

Det är precis vad jag förstår och jag tycker fortfarande att det är en viss skillnad på att försvara sin förövare och sitta och iskallt påstå att en man aldrig varit våldsam och samtidigt försöka fullständigt lyncha en annan kvinna som påstår det, när man själv varit utsatt och sitter på flera inspelningar där det hänt.

Eftersom jag förstår att man kan försvara sin förövare så tycker jag inte heller att det är konstigt att Linnea påstår att Chrippa är oskyldig, däremot verkar väldigt många här tycka att det är väldigt konstigt och idiotiskt. Gjorde Julia något för att avslöja Chrippa under tiden de var tillsammans? Eller låtsades hon som ingenting och levde på de svarta pengar han drog in, precis som Linnea gjort idag?
Utåt sätt ser det ut som två kvinnor som egentligen gjort exakt samma sak, ändå ses den ena som ett offer och den andra en förövare, det går inte riktigt ihop i mitt huvud.

2025-01-21, 23:47
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Han har givetvis tagit del av de som skrivits från c till denna kriminella om honom. Du får se på FUP är nog enda beviset du får just nu

Det stämmer inte. Rätten tar inte del av FUP.
Citera
2025-01-21, 23:47
Medlem
Citat:
Jocke har ju sett beviset på de?

Jaså?

Vad jag kan utläsa av det han säger i sin podd är att han har tagit del av misstankarna, vad de gäller, att han är målsägande, och vad misstankarna grundar sig på. Det är ett långt steg från att man har ett par lösa misstankar till att det är styrkt att Chrippa är skyldig till det han är misstänkt för.

Det kan faktiskt visa sig att de här planerna aldrig har varit nära på att bli en realitet, och då är det inte brottsligt. Då det krävs att det ska vara fara för brottets fullbordan för att det ska utdömas ansvar. Detta kan man inte veta förrän man har mer fakta. Så därför ska du nog minst vänta till det väckts ett åtal och det finns en FUP innan du bestämmer dig för om han är ett psykfall eller inte.
Citera
2025-01-21, 23:48
Avstängd
Någon som vet varför det påstods att Jocke hade polisbeskydd när Chrippa flytt landet?
Citera
2025-01-21, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shackihorsie
Det är precis vad jag förstår och jag tycker fortfarande att det är en viss skillnad på att försvara sin förövare och sitta och iskallt påstå att en man aldrig varit våldsam och samtidigt försöka fullständigt lyncha en annan kvinna som påstår det, när man själv varit utsatt och sitter på flera inspelningar där det hänt.

Eftersom jag förstår att man kan försvara sin förövare så tycker jag inte heller att det är konstigt att Linnea påstår att Chrippa är oskyldig, däremot verkar väldigt många här tycka att det är väldigt konstigt och idiotiskt. Gjorde Julia något för att avslöja Chrippa under tiden de var tillsammans? Eller låtsades hon som ingenting och levde på de svarta pengar han drog in, precis som Linnea gjort idag?
Utåt sätt ser det ut som två kvinnor som egentligen gjort exakt samma sak, ändå ses den ena som ett offer och den andra en förövare, det går inte riktigt ihop i mitt huvud.

Julia ses väll inte som ett offer? Hon har fått sjukt mycket hat hon med. Både hon och linne har ju hamnat i hans klor. Däremot de som skiljer de åt är att Julia har barn med honom vilket innebär att man kanske kan skydda förövaren med tanke på att
Man har barn ihop. Många som gör det men tillslut får man väll nog och sätter ner foten och inser sitt värde för både sin egna skull och barnets och därav kommer bevis fram som är sparat
Citera
2025-01-21, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Jaså?

Vad jag kan utläsa av det han säger i sin podd är att han har tagit del av misstankarna, vad de gäller, att han är målsägande, och vad misstankarna grundar sig på. Det är ett långt steg från att man har ett par lösa misstankar till att det är styrkt att Chrippa är skyldig till det han är misstänkt för.

Det kan faktiskt visa sig att de här planerna aldrig har varit nära på att bli en realitet, och då är det inte brottsligt. Då det krävs att det ska vara fara för brottets fullbordan för att det ska utdömas ansvar. Detta kan man inte veta förrän man har mer fakta. Så därför ska du nog minst vänta till det väckts ett åtal och det finns en FUP innan du bestämmer dig för om han är ett psykfall eller inte.

Men Joakim vet vem personen är som fått meddelande/ kontakt av c som ville han skulle skada Joakim och J vet innehållet med. Polisen visar naturligtvis sånt på förhör förstår du väll..... då J är målsägande.

Visst vänta du på FUP med så ser vi vem som hade rätt vem psykfallet är.. en av de sitter iaf i häktad andra inte men lev du i din drömvärld
Citera
2025-01-21, 23:54
Medlem
vichy6s avatar
Citat:

Vem
Är han?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in