2025-01-20, 16:04
Medlem
Boondocksaintss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pino555
Han har fulla restriktioner.

Jag måste faktiskt rätta dig (och många andra) här. Fulla restriktioner som många säger, innebär att man har ALLA restriktioner; dvs att man inte får ha kontakt med omvärlden, andra intagna samt att man inte får följa nyhetsmedia. Det innebär alltså att man inte får ha TV, inte lyssna på radio och inte läsa dagstidningar. Detta får C göra, alltså har han inte fulla restriktioner.

Det är ovanligt att någon verkligen har fulla restriktioner. De flesta får följa nyhetsmedia, men har restriktioner som begränsar kontakt med omvärlden.
Citera
2025-01-20, 16:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Boondocksaints
Jag måste faktiskt rätta dig (och många andra) här. Fulla restriktioner som många säger, innebär att man har ALLA restriktioner; dvs att man inte får ha kontakt med omvärlden, andra intagna samt att man inte får följa nyhetsmedia. Det innebär alltså att man inte får ha TV, inte lyssna på radio och inte läsa dagstidningar. Detta får C göra, alltså har han inte fulla restriktioner.

Det är ovanligt att någon verkligen har fulla restriktioner. De flesta får följa nyhetsmedia, men har restriktioner som begränsar kontakt med omvärlden.

Du har naturligtvis rätt i sak men det är vad vi vardagligt slarvigt kallar fulla restriktioner.

Men rätt ska naturligtvis vara rätt så tack för tillrättavisningen.
Citera
2025-01-20, 16:17
Medlem
paperfaces avatar
Citat:

Hopped Han hat Netflix Deanna gången då.

Läsa lär han ju inte göra då jag tvekar på att han kan. Men kanske ligger några barnböcker och rasslar som en lunchbricka i fickan ngnstans så han iaf kan peka på färgerna i boken och säga ”ÖH”
Citera
2025-01-20, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Jag vet inte hur han mår, men troligtvis inte så bra. Om han sitter med restriktioner, vilket han troligtvis gör. Får han träffa sin advokat, präst om han begär och häktespersonalen.

Om han inte har restriktioner får han umgås med de andra häktade en stund varje dag och ta emot besök från godkända personer.

Han är hur som haver inlåst i en cell ensam nästan alla dygnets timmar. Om han har restriktioner är det bara en timma om dagen han får komma ut (en trekant på taket) och få lite frisk luft.

Om han har restriktioner har han tillgång till penna och papper och böcker som förströelse för att få tiden att gå.

Jag har svårt att tro att det passar Chrippa personlighet att tvingas umgås så mycket med sig själv.

Han kanske fortsätter att skriva på de memoarer han påbörjade förra gången han satt häktad.

Ja och ju förtiden sitter man oftast 2 och 2 i häktet restriktioner eller inte, 9 av 10 har tv fast de har fulla, man får ta emot brev och överbevakade besök trotts fulla.
Citera
2025-01-20, 16:30
Medlem
Boondocksaintss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paperface
Hopped Han hat Netflix Deanna gången då.

Läsa lär han ju inte göra då jag tvekar på att han kan. Men kanske ligger några barnböcker och rasslar som en lunchbricka i fickan ngnstans så han iaf kan peka på färgerna i boken och säga ”ÖH”

Inget Netflix.
Men lättlästa böcker brukar kunna gå att ordna fram
Citera
2025-01-20, 16:32
Medlem
Boondocksaintss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimboLife
Du har naturligtvis rätt i sak men det är vad vi vardagligt slarvigt kallar fulla restriktioner.

Men rätt ska naturligtvis vara rätt så tack för tillrättavisningen.

Jo, jag vet. Men med anledning av mitt jobb har jag lite svårt för när man använder fel termer (vilket ibland kan missuppfattas av de som faktiskt inte vet hur det funkar)
Citera
2025-01-20, 16:33
Avstängd
Citat:
Jo, jag vet. Men med anledning av mitt jobb har jag lite svårt för när man använder fel termer (vilket ibland kan missuppfattas av de som faktiskt inte vet hur det funkar)

Jag förstår.

Tror du inte att han kan få samsitta snart?
Citera
2025-01-20, 16:40
Medlem
Boondocksaintss avatar
Citat:
Jag förstår.

Tror du inte att han kan få samsitta snart?

Jo, det skulle han säkert kunna få. Det beror bara på om åklagaren godkänner det, men jag kan inte se något särskilt som talar emot det.
Citera
2025-01-20, 16:51
Avstängd
Citat:
Jo, det skulle han säkert kunna få. Det beror bara på om åklagaren godkänner det, men jag kan inte se något särskilt som talar emot det.

Det var lite så jag tänkte jag med. Det skulle kunna göra tiden i häktet ganska mycket lättare isf.
Citera
2025-01-20, 16:59
Medlem
Boondocksaintss avatar
Citat:
Det var lite så jag tänkte jag med. Det skulle kunna göra tiden i häktet ganska mycket lättare isf.

Definitivt. Man brukar snabbt se en drastisk skillnad i måendet på personer som får samsitta.
Citera
2025-01-20, 16:59
Medlem
Horrorgrams avatar
Vet någon när åtalet faller?
Citera
2025-01-20, 17:50
Medlem
Får han Otrivin i häktet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera