Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Ja, du är uppenbart avundsjuk på Chrippa.
Du påstår att han lever i en låtsasvärld samtidigt som du sitter här låtsas att du är rik fast du ens har grundläggande förståelse för vad kapital är.
Och det har du? Förklara då följande, är det vanligt att väldigt förmögna personer belånar sig? Eller betalar de kontant? Syftar mest då på fastigheter, bilar samt båtar. Du har ju själv lite slantar.
De flesta som har kapital, förvaltar sitt kapital på börsen. Ränta på ränta är bra, det vet du med, och aktier med direktavkastning lever många av. Samt att att man har sitt innehav, som kanske stiger i värde över tid. Det finns viktig faktor i detta, som nästan alla känner till, som har och förvaltar kapital. Det känner nästan alla till. Vilken är faktorn.
Stabila aktier, i väldigt många stabila är bra. Men nästan alla som har ett stort kapital på börsen, investerar ofta i start-ups, precis som jag. Det är inte lätt, men om man förstår sig på marknaden hyffsatt, så kan man räkna på vad ett sådant bolag skulle vara värt, utifrån olika variabler. Det är så här många med kort om pengar tjänar ännu mer pengar. Och du skrävlar ju själv om kapital. Du kanske är kunnigare än jag. Hur får man då fram ett sådant värde på ett bolag. Som är noterat? Och finns det något annat ta med i ekvationen?
Om du kan så mycket, så kan du svara på dessa 3 frågor, för det är basics, för nästan alla som förstår hur man tjänar pengar, och förvaltar sitt kapital med så stor hävstång som möjligt.
Kan du svara på allt detta ovan, då har du uppenbart bra koll, och säkert ett redigt kapital. Och om du lyckas med det, Blir jag impad. Många med mycket pengar, kortar olika bolag och index, det är en del i en diversiering. Det finns att antal faktor som är viktiga här, förutom när det är läge att korta. Tänker främst på et fenomen som kan uppstå, samt olika produkter man kan använda sig av. Kan du detta kan du svara på som som kortade svenska kronan i sambandet med en kris, och införandet av vad? Fast den går att googla rätt lätt på.
Grejar du detta, och redogör för de två bonusfrågorna tror jag dig.
Nu kan du briljera micro113, på riktigt. You go girl.
Ingen vet i min omgivning vad jag kan och hur mycket pengar jag har. Inte ens att jag är adlig. För man pratar inte om sånt.