2024-09-11, 01:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Nu får du visa vad din källa är för årsredovisningen har Bolagsverket inte fått in än.

Dina siffror är tagna ur luften eller också leker du trollkarl.

Vinst på 11 miljoner 2023 är total vinst över alla år. Dessa pengar har sedan länge delats ut eller lagts till eget kapital.

Förbrukade pengar gör ingen nytta.

2022 och 2021 hade vinster per år på drygt 2 miljoner var.

Intressant hur du glädjeräknar. Vart och ett av åren är resultatet 2 miljoner i vinst, till att börja med. Visst, men 2022 drogs 2,748 miljoner av summan för skatt som Skatteverket krävde paret på.

Resultat 2022 är -212000 kr

https://influens.se/efter-skattesmallen-sa-gar-det-for-jocke-och-jonna/

Är resultatet för 2021 korrigerat? Det var 8 miljoner Skatteverket krävde. När fick Skatteverket den summan? Bokförs väl i 2023 års bokslut.

Påstår du att dom går plus räknar du med Chrippapengar. Skatt skatt skatt.

Eget kapital har aldrig tidigare varit över 8 miljoner. Nu har 8 skjutits till menar du.

Värdepapper ingår i bokslutet.

2 miljoner i vinst var 2022 och 2021. Ändå gick företaget med negativt resultat 2022.

Eget kapital är huset. Huset är värderat till något i stil med 15 miljoner. Men några 15 miljoner kommer huset inte säljas för. Höja taxeringsvärdet är ett smart drag för företag som vill kunna låna mer pengar från bankerna.

Märkligt att du har tillgång till andra offentliga siffror än offentligheten har får se.

Min källa avslöjas inte men du kommer få se att jag har rätt om några dagar. Antingen har jag rätt eller så har jag fel och noll förtroende. Allt lämnades in igår så det kommer upp.

Nej det är vinst 2023.

Chrippapengar? 😆 Ynka 163k. Kaffepengar KF tog.

Bolaget har banklån på under 6 miljoner.
Citera
2024-09-11, 01:59
Bannlyst
Citat:
Lögn, Mute säger att jag säger att Jacke och Jocke har en dålig relation, men jag har inte sagt det.

Jo jag har också sett dig skriva det. Och nog många andra.
Citera
2024-09-11, 01:59
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Du har ju pekat på det här scenariot helt träffsäkert!
Nu kom resultatet!
Ja, väldigt exakt, båda om vad som skulle ske och när
Citera
2024-09-11, 02:02
Bannlyst
Citat:
Jag och vi på kontot har inte nämnt att vi är en man i kretsen.

Jag är inte allvetande.

Jo det har kontot visst skrivit.

Ja tack det vet vi nog.
Citera
2024-09-11, 02:04
Bannlyst
Citat:
Öh, det är nästan som att du säger att Joakim kan göra precis vad som helst mot sin familj för visningar.

Barnen är små, båda är alltid så och jag tror väl inte att Joakim som har ett görstort trauma från sitt horribla familjehem med barnarbete skulle utnyttja sina barn för barnarbetare.

Får barnen lön för barnarbetet eller är det slaveri som pågår?

Jocke & Jonna AB har 3 anställda. Det är nästan som att barnen utnyttjas för egen ekonomisk vinning.

Får Chloe lön? Hon måste ju ha nån sysselsättning när pappa inte sätter henne på förskola.
Senast redigerad av Toapapper54 2024-09-11 kl. 02:31.
Citera
2024-09-11, 02:05
Bannlyst
Citat:
Man blockerar inte en psykopat.

Vad händer då?
Citera
2024-09-11, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toapapper54
Men lägg ner. Det finns inga bevis på att Jocke är pedofil. Det är bara grova förtal från vidriga människor som Fake Lokal, El Snatto och Golof. De enda som diggat dessa uttal är Kräftan och Clutten, alltså mer lågbegåvade människor än de i spec klassen på lågstadiet.

Gräv hur mycket du vill men du kommer bara komma till Kina eller Nordkorea med ditt grävande, länder som passar dig på många sätt säkert.

Kvinnan har ju kommit ut med att hon fick betalt för berättelsen och samtidigt sitter de 3 pojkarna och garvar när hon berättar hemska saker. Vad gör dessa 3 nu:

El Snatto sitter inne och kan inte snatta från Coop mer som var hans största intresse i livet.
Golof sitter snart i fängelse i USA till 4075.
Fake Lokal är totalt irrelevant och hans peak i livet var när han fick supa och spy som en 15 åring på en bar med Golof och när han fick hänga med Maria som alltid kommer vara hans största kärlek.

Bra gäng verkligen...

Jocke ville ha tidsstämpel när detta barn hade vart där men då blev det jobbigt att ge. Så vad ska du gräva i? Finns mer att gräva hos Chrippa.
Det är nästan som att du är en mobbare.

Ge oss tidstämpel på Jockes anmälan mot Linnea.

If you can
Citera
2024-09-11, 02:09
Bannlyst
Citat:
Är Chrippa en lat eller frånvarande sambo och pappa?

Frånvarande pappa är han verkligen. Ser man på 3 sekunder när tjejen är med.
Citera
2024-09-11, 02:11
Bannlyst
Citat:
Det är nästan som att du är en mobbare.

Ge oss tidstämpel på Jockes anmälan mot Linnea.

If you can

Har jag nämnt att Jocke anmält Linnea ens?

Har ingen jävla tidsstämpel på det. Lika lite som jag har tidsstämpel på när Linnea slår barnet.
Citera
2024-09-11, 02:12
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Vinst 2023 på över 11 miljoner i bolaget.

Efter finansiella poster 11.9M

Årets resultat 11.5M

2022 och 2021 hade vinster per år på drygt 2 miljoner var.

Eget kapital 16M.

Sen finns värdepapper på bra många miljoner.
Dock skattesmällen på 5,7 miljoner respektive 400.000 vardera, uppdelat på bolaget och privat blev väl först beslutat i mars 2024 eftersom dem överklagade? i alla fall att skattetillägget sänktes från 864.000 till 400 000 beslutades i mars 2024, så jag antar att skattesmällen på 5,7 miljoner inte betalades innan det heller? Och då borde inte det finnas med på denna årsredovisning.

Dem hade ju även byggtvisten där dem i tingsrätten i oktober 2023 dömdes att betala 2,2 miljoner, och dem skulle överklaga till hovrätten. När hamnade det i hovrätten? är denna kostnad med på årets årsredovisning?
Citera
2024-09-11, 02:21
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biblo163
Gärna. 11m? Det känns inte som det direkt.
Inte omöjligt om skulden till skatteverket på 5,7 miljoner och skulden till byggföretaget på 2,2 miljoner hamnar på nästa års årsredovisning.
Undra om dem deklarerade rätt i år, eller om dem kommer få en skattesmäll i år igen
Citera
2024-09-11, 02:35
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Det är väldigt svårt att begripa dina inlägg när du inte kan skriva rätt på de och dem. Trodde man lärde sig det i åk 7.

Om jag ska lära mig att läsa en diskussion från början, vilket jag iofs gör, får du faktiskt lära dig stava och bättre på din attityd. Du bråkar ju verkligen med alla.
Eftersom du verkar ha svårt att läsa texter

*När betalade Jocke och Jonna skattesmällen på 5,7 miljoner? år, månad, dag? Den borde ju rimligen ha betalats samtidigt som det beslutades att dem skulle betala 400 000 kr var istället för 864 000 kr var?

* När fattades det beslut i Hovrätten gällande byggnadstvisten? år, månad, dag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in