2024-08-03, 19:06
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fd.Spermie
Spelar ingen roll.
Även ni som delar videosarna här på fb begår brott.
Skiter förövrigt i vad Rask brukar göra eller säga, jag pratar ur juridiskt språk. Är väl medveten om att det är mer personer än Chrippa som begått brott relaterat till alla videos som släppts. Sen att jag kan tycka att det var rätt gjort och personligen lätt hade tagit straffet för det ifall jag var en av dessa kreatörer är en annan sak.
Det är i mitt tycke skillnad att påstå att någon är en anabolatorsk och pundare än att läcka en video på en mamma som kommer förfölja henne hela livet, även om båda såklart är brott.

Jag uppmanar C att anmäla dessa förtal ifall det påverkar han så mycket, men som jag förklarat tidigare finns det självklart en anledning till att han inte vågar göra det - nämligen för att han är mer skyldig själv och en anmälan bara hade satt han själv i skiten, vilket han är väl medveten om.
Visa vilken lag du stöder dig på när det gäller att dela en video som ligger på ett öppet forum.

Den där mamman som hängs ut - är det Chrippas mamma du menar då? Och det svinande som Rask sysslat med gällande henne?
Citera
2024-08-03, 19:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Visa vilken lag du stöder dig på när det gäller att dela en video som ligger på ett öppet forum.

Den där mamman som hängs ut - är det Chrippas mamma du menar då? Och det svinande som Rask sysslat med gällande henne?
Olaga integritetsintrång.
https://internetkunskap.se/artiklar/ordlista/olaga-integritetsintrang/

I övrigt har jag inget att säga till en fitta som du.
Citera
2024-08-03, 19:15
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Olaga integritetsintrång.
https://internetkunskap.se/artiklar/ordlista/olaga-integritetsintrang/

I övrigt har jag inget att säga till en fitta som du.
Fast nu ligger ju filmen redan ute - och har gjort i månader, så det lär inte hålla.
Citera
2024-08-03, 19:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fast nu ligger ju filmen redan ute - och har gjort i månader, så det lär inte hålla.
Spelar fortfarande ingen roll.
Som jag förklarat tidigare gör alla i kedjan av spridandet sig skyldiga till ovan nämnda brott, då samtliga i kedjan vet att filmen inte var menad för att spridas.
Adjö. Gå och klappa din skabbschäfer.
Citera
2024-08-03, 19:23
Avstängd
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Han lade upp klippet på en porrsajt.

Kåt på sin prestation.

Att upprepa 3-barnsmamma som en helighet? Och dessutom hinner han bodyshamea sin fru…

Hennes kropp har tagit några törnar etc osv

Kul snubbe.

Det där med fingertoppskänsla är inte hans grej precis.
Citera
2024-08-03, 19:26
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Spelar fortfarande ingen roll.
Som jag förklarat tidigare gör alla i kedjan av spridandet sig skyldiga till ovan nämnda brott, då samtliga i kedjan vet att filmen inte var menad för att spridas.
Adjö. Gå och klappa din skabbschäfer.
Jo, det spelar roll att den är utlagd på en publik sida. Det går liksom inte att kräva att alla som tittar vet hur personerna ställer sig till filmen eller hur den hamnat där.
Ta dig en funderare - den enda som fälldes för Rasks grova integritetsbrott var Rask - inte alla som delat det.

Du vill att lagen skall fungera så att Chrippa åker dit - det gör den inte.
Den som kan åka dit är den som lagt upp den -- och det är nog Rask själv som gjort det.

Adjö - du får väl klappa dig själv i din ensamhet.
Citera
2024-08-03, 19:29
Medlem
Citat:
Han lade upp klippet på en porrsajt.

Kåt på sin prestation.

Att upprepa 3-barnsmamma som en helighet? Och dessutom hinner han bodyshamea sin fru…

Hennes kropp har tagit några törnar etc osv

Kul snubbe.
Personligen har jag ingen aning om hur och var den läckt ut.
Men jag tror helt klart att Rask är skyldig, och om han gjort det här äckliga övertrampet mot sin fru, så förvånar det mig inte alls.

Hade han en förhoppning om att den videon skulle generera något liknande som hans idoler Jocke och Jonna har gjort?

Så otroligt lågt att skylla på Chrippa.

Inte du, men det finns lågbegåvade i tråden som står heligt fast vid att det är Chrippas fel.

Jag fattar inte hur mycket idioter det finns.
Citera
2024-08-03, 19:30
Medlem
Människor, ja alla som skriver på Rasks kommentarsfält ,ropar Anmäl Anmäl, men det är ju Rask från början med sin icloud som har gjort självmål från början. Chrippa kan aldrig bli fälld i domstol. Sen är Chrippa allas hatobjekt, men Rask är inte någon raketforskare , men kommer Alltid undan, han är gullig etc etc. Det här är en soppa med återigen så är Rask och Chrippa och Jocke väldigt trasiga individer. Jag tycker att Rask har fuckat till det här själv, med sextape. Men det är underhållning som är gratis och Chrippa är såklart inte oskyldig, hade jag varit Therese så hade jag varit jäkligt besviken på min egen man.
Citera
2024-08-03, 19:40
Medlem
Citat:
Nu när du säger det. Många har blivit guld rika på sina sexgrejer på nätet.

Den här gången kan det kosta Baronen ett äktenskap.

Han sitter också i videon och outar Therese-den heliga 3-barnsmamman som en otrogen partner.

Eeeh?
Jag hoppas att hans fru lämnar honom och tar med sig barnen och byter efternamn.

Jag hoppas att hon läser trådarna och jag hoppas att hon kan ta till sig lite av vad Chrippa säger.

Han har inte helt fel i den frågan.
Citera
2024-08-03, 19:42
Avstängd
granny-pantiess avatar
Citat:
Spelar ingen roll.
Skiter förövrigt i vad Rask brukar göra eller säga, jag pratar ur juridiskt språk. Är väl medveten om att det är mer personer än Chrippa som begått brott relaterat till alla videos som släppts. Sen att jag kan tycka att det var rätt gjort och personligen lätt hade tagit straffet för det ifall jag var en av dessa kreatörer är en annan sak.
Det är i mitt tycke skillnad att påstå att någon är en anabolatorsk och pundare än att läcka en video på en mamma som kommer förfölja henne hela livet, även om båda såklart är brott.

Jag uppmanar C att anmäla dessa förtal ifall det påverkar han så mycket, men som jag förklarat tidigare finns det självklart en anledning till att han inte vågar göra det - nämligen för att han är mer skyldig själv och en anmälan bara hade satt han själv i skiten, vilket han är väl medveten om.

Det är den som lagt upp videos på en porrsajt som begått ett brott - såtillvida det inte är Rask själv som publicerat den.

Den har varit offentlig sedan november 2023 och jag finner det märkligt att Rask inte polisanmält det och gjort allt för att få bort den redan då.

Chrippa har inte spridit en privat video eftersom den inte var privat.

Rask försöker lägga skulden på Chrippa eftersom det genererar mer drama och visningar.

Förstår du nu?
Senast redigerad av granny-panties 2024-08-03 kl. 19:46.
Citera
2024-08-03, 20:00
Medlem
Citat:
Spelar ingen roll.

Så du menar att om Rask lägger upp en video på Youtube där han t.ex förtalar en person.
Om jag då delar den videon från youtube hit till Flashback… då riskerar jag också att dömas?
Är du på riktigt? Fattar du inte hur korkat det låter?
Citera
2024-08-03, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Jag står inte ut med att lyssna på Rask, men dödade några minuter av mitt liv nu.

Han kommer ut med panikvideos med mängder av bortförklaringar.

Han har skickat videon med frågan om det är just den videon som har blivit läckt?
Är han dum i huvudet?

Han spred den själv.

Men den hade tydligen inte mer än 300 visningar, förrän igår, eller förrgår.

Nu ligger det på tusental.

Det är tydligen Chrippas fel.

Nä, det är det inte.

För hade rask skyddat sin frus integritet så hade aldrig det här hänt.

Att ens 300 pers har sett den innan är illa nog.

Det är inte antalet, utan ATT det har hänt.

Pga Rask - ingen annan.

Om Anjo tog hand om sina skulder, om Rask tog hand om sitt, så hade ju inte Chrippa haft några motargument.

När ska dessa luffare ta eget ansvar för sin egen skit?

Det är givetvis guld för Chrippa att använda det här mot dem, liksom de gör mot honom.

Hur svårt är det?

Det är smutsigt, ja!

Moralen kan de inte ens stava till.

En annan sak.

Rask hängde ut Jackes svärmor, vilket han ansåg att hon får fatta om man skriver till honom.

Med samma logik får han ju fatta att hans videos och skrifter som han skickar i dm och publicerar blir ju samma sak, utifrån samma argument som han själv har.

Chrippa är helt fri enligt mig i den här frågan.

Tror inte han är så fri med tanke på att den skickades på hans kanal under hans live, han kunde valt att stänga av liven.
Dessutom de där jävla snacket dom har.
Senast redigerad av mutemute123 2024-08-03 kl. 21:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in