2024-08-03, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Båda kommer från egna tillgångar/pengar - så personen som får indrivning är också den som betalar.
Det är väl inte så svårt att förstå ändå.

Skillnaden är att utmätningen görs oavsett vad C tycker. Inbetalning väljer han att inte göra. Klart så?!
Citera
2024-08-03, 17:26
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Skillnaden är att utmätningen görs oavsett vad C tycker. Inbetalning väljer han att inte göra. Klart så?!
Jag vet vad det handlar om.
En inbetalning är när pengarna kommer sätt in. Formellt görs en inbetalning av skulden också med utmätta tillgångar.

Det har alltså betalats in pengar från hans tillgångar - med resultat att skulden sjunkit.
Rask betalade inte ett öre - inte ens räntan - på sina skulder.

Kan vi byta skiva nu - för bådas ekonomi är faktiskt rätt ointressant imo.
Citera
2024-08-03, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fd.Spermie
Okej juristen.
Sprider man sexuellt material på någon som inte godkänt att det ska spridas räknas det som olaga integritetsintrång. Detta gäller självklart för alla inblandade i kedjan som begår brottet, inte bara den som är ursprungsuppladdaren.
Sprider man dessutom materialet i en live där hundratals personer sitter och tittar och tror att man ska komma undan är man riktigt hjärnskadad och naiv, och borde också göras så att brottet räknas som grovt.
Lägg sedan till att han i nära tid redan är dömd för brott, och garanterat är under utredning i dagsläget för mer brott bla ekonomiska sådana.
Åklagaren sitter och gnuggar sina händer.
Att dela URL adresser är inte densamma som att dela en fil. Det är en publik URL och inte en fil delas. Själva filen har antingen Rask eller som han sa i sin youtube för några månader sen hans farsa kommit åt och laddat upp…
Säger som Rasken själv brukar säga om när han analyserar eller bryter ner i molekyler…
DET FINNS REDAN OUT THERE

Jag har kollat på streamen, bevisa vart Chrippa har delat den i sin Live på Twitch? Eller sitter du bara och hittar på? Far du med osanning?

Att han pratar om det är inte densamma som att han delar det. Bevisa det från streamen du.
Senast redigerad av Detkanvadu 2024-08-03 kl. 17:40.
Citera
2024-08-03, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bahoba
Nej men de är väll ändå inte okej, någon heder och respekt borde man väll ha? Tycker du inte själv de ser jävligt sjukt ut att först göra en förlåt video till Therese, sen går de 2 dagar och så sprider man vidare en se film där personen är inblandad. Psykbryt deluxe
Det här hade inte hänt om inte Rask äcklade sig med att inte vårda filmen med respekt för sin fru.
Resten är lika smutsigt som det alltid har varit.

Men det här är ingen annans fel än självaste Rask, den äkta maken som hon har skänkt sitt liv och sin integritet till.

Han är vidrigt äcklig den där Rask, han har förnedrat sin far, så många på vägen, och nu sin fru.

Som han vill beskylla Chrippa för.

Det är dags för Rask att ta eget ansvar - inget annat.
Citera
2024-08-03, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Så den som ryker är den som lade ut den först. Och sätter min hatt på att det är Rask.
Exakt!

Förstår inte hur man inte kan se det på något annat sätt.
Citera
2024-08-03, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Det här hade inte hänt om inte Rask äcklade sig med att inte vårda filmen med respekt för sin fru.
Resten är lika smutsigt som det alltid har varit.

Men det här är ingen annans fel än självaste Rask, den äkta maken som hon har skänkt sitt liv och sin integritet till.

Han är vidrigt äcklig den där Rask, han har förnedrat sin far, så många på vägen, och nu sin fru.

Som han vill beskylla Chrippa för.

Det är dags för Rask att ta eget ansvar - inget annat.

Kanske Chrippa också då borde kolla upp vad ansvar innebär
Citera
2024-08-03, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frason
Vad pratar du för strunt?
Hur de än kommer åt pengarna, om det så är emot Chrippas vilja, så sjunker ju skulden pga av Chrippas pengar som de har drivit in.

Hur svårt är det?
Citera
2024-08-03, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bahoba
Kanske Chrippa också då borde kolla upp vad ansvar innebär
Absolut!

I det frågor han bär ansvar över.
Citera
2024-08-03, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Så den som ryker är den som lade ut den först. Och sätter min hatt på att det är Rask.
Bara hoppas Rask, Chrippa eller Luggen polisanmäler så kommer sanningen komma fram vem som lade upp videoklippet från början.

Antingen är det Rask eller så är det hans farsa som han hängde ut i början av året. Dvs den ”närstående” som hade tillgång till iClouden som Rasken sa.

Filmklipp nummer 2 skickade tvättäkta psykfallet Rask till Chrippa i DM för att bevisa att han hade en större kuk än vad som visades i filmklipp nummer 1. Dvs där finns bevis om man kollar på Chrippas video. Titel och webbadress till porrsajten. Rask kommer INGENSTANS med att polisanmäla Chrippa och Luggen när idioten själv delar en annan film till Chrippa privat.
Han är ju så korkad så det finns inte.

Han döper sin Youtube video till att ”CHRIPPA OCH LUGGEN LÄCKTE UT SEXFILM PÅ MIG OCH THERESE”
Vad gjorde han själv i DM TILL CHRIPPA? LÄCKTE UT FILMKLIPP 2 till CHRIPPA. Århundradets självmål?
Senast redigerad av Detkanvadu 2024-08-03 kl. 17:58.
Citera
2024-08-03, 17:58
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detkanvadu
Bara hoppas Rask, Chrippa eller Luggen polisanmäler så kommer sanningen komma fram vem som lade upp videoklippet från början.

Antingen är det Rask eller så är det hans farsa som han hängde ut i början av året. Dvs den ”närstående” som hade tillgång till iClouden som Rasken sa.

Filmklipp nummer 2 skickade tvättäkta psykfallet Rask till Chrippa i DM för att bevisa att han hade en större kuk än vad som visades i filmklipp nummer 1. Dvs där finns bevis om man kollar på Chrippas video. Titel och webbadress till porrsajten. Rask kommer INGENSTANS med att polisanmäla Chrippa och Luggen när idioten själv delar en annan film till Chrippa privat.
Han är ju så korkad så det finns inte.
Chrippa och Luggen kan inte anmäla porrfilmerna som cirkulerar.
De är inte drabbade. Det är Therese som bör anmäla - Rask får ju också svårt att anmäla eftersom han själv skickar runt materialet. Så vem skall han anmäla?
Citera
2024-08-03, 18:26
Medlem
Jag står inte ut med att lyssna på Rask, men dödade några minuter av mitt liv nu.

Han kommer ut med panikvideos med mängder av bortförklaringar.

Han har skickat videon med frågan om det är just den videon som har blivit läckt?
Är han dum i huvudet?

Han spred den själv.

Men den hade tydligen inte mer än 300 visningar, förrän igår, eller förrgår.

Nu ligger det på tusental.

Det är tydligen Chrippas fel.

Nä, det är det inte.

För hade rask skyddat sin frus integritet så hade aldrig det här hänt.

Att ens 300 pers har sett den innan är illa nog.

Det är inte antalet, utan ATT det har hänt.

Pga Rask - ingen annan.

Om Anjo tog hand om sina skulder, om Rask tog hand om sitt, så hade ju inte Chrippa haft några motargument.

När ska dessa luffare ta eget ansvar för sin egen skit?

Det är givetvis guld för Chrippa att använda det här mot dem, liksom de gör mot honom.

Hur svårt är det?

Det är smutsigt, ja!

Moralen kan de inte ens stava till.

En annan sak.

Rask hängde ut Jackes svärmor, vilket han ansåg att hon får fatta om man skriver till honom.

Med samma logik får han ju fatta att hans videos och skrifter som han skickar i dm och publicerar blir ju samma sak, utifrån samma argument som han själv har.

Chrippa är helt fri enligt mig i den här frågan.
Senast redigerad av Colorgreenandpink 2024-08-03 kl. 18:30.
Citera
2024-08-03, 18:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Detkanvadu
Att dela URL adresser är inte densamma som att dela en fil. Det är en publik URL och inte en fil delas. Själva filen har antingen Rask eller som han sa i sin youtube för några månader sen hans farsa kommit åt och laddat upp…
Säger som Rasken själv brukar säga om när han analyserar eller bryter ner i molekyler…
DET FINNS REDAN OUT THERE

Jag har kollat på streamen, bevisa vart Chrippa har delat den i sin Live på Twitch? Eller sitter du bara och hittar på? Far du med osanning?

Att han pratar om det är inte densamma som att han delar det. Bevisa det från streamen du.
Spelar ingen roll.
Även ni som delar videosarna här på fb begår brott.
Skiter förövrigt i vad Rask brukar göra eller säga, jag pratar ur juridiskt språk. Är väl medveten om att det är mer personer än Chrippa som begått brott relaterat till alla videos som släppts. Sen att jag kan tycka att det var rätt gjort och personligen lätt hade tagit straffet för det ifall jag var en av dessa kreatörer är en annan sak.
Det är i mitt tycke skillnad att påstå att någon är en anabolatorsk och pundare än att läcka en video på en mamma som kommer förfölja henne hela livet, även om båda såklart är brott.

Jag uppmanar C att anmäla dessa förtal ifall det påverkar han så mycket, men som jag förklarat tidigare finns det självklart en anledning till att han inte vågar göra det - nämligen för att han är mer skyldig själv och en anmälan bara hade satt han själv i skiten, vilket han är väl medveten om.
Senast redigerad av Fd.Spermie 2024-08-03 kl. 19:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in