2026-07-21, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Vad händer den 23 augusti?

Tänkte mest på att du gillar att förstöra för människor. Nu får du njuta av offentlig destruktion. Äntligen kommer smällen för Julia och Jocke är en av de som satt henne i den sitsen.

Julia tror att det endast rör sig om prints från 2023 men det börjar då och finns fram tills i år.

23 Augusti är väl då Medviktarna ska släppa allt? 😁

Du blandar nog ihop mig med nån annan. Menar du att jag förstört Christopher och Linneas liv? Trodde det var Jocke/Anjo/Rask/Julia men om det var jag så härligt 😁 Trodde Flashback inte var viktigt för dem.

Jag skiter faktiskt i Julia. Jag vet inte varför du tror jag bryr mig. Christopher och Linnea kommer inte bli rentvåda, svårt när man är skyldig som fan. Eller menar du att Julia skickade Thomas att hämta upp droger? 😁

Lägg ut lägg ut!
Citera
2026-07-21, 16:11
Medlem
Det finns ett mål vid förvaltningsrätten i Karlstad som registrerats nu i sommar, ang bistånd enligt socialtjänstlagen. Parter är Julia och soc i Karlskoga; Julia är klagande.

Antagligen har hon inte fått bistånd som hon önskat.
Citera
2026-07-21, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Det finns ett mål vid förvaltningsrätten i Karlstad som registrerats nu i sommar, ang bistånd enligt socialtjänstlagen. Parter är Julia och soc i Karlskoga; Julia är klagande.

Antagligen har hon inte fått bistånd som hon önskat.

Ja med stor sannolikhet har hon nekats ekonomiskt bistånd. Det finns ju regler att följa, men tragiskt när barn finns i bilden och hon blivit utsatt för sexuellt våld av Henrik, samt psykiskt våld av Christopher. Dessutom sitter ju farsan (Christopher) i fängelse, skiter i sin dotter och bidrar inte nåt ekonomiskt (han är ju utfattig med 5M hos KF och kunde inte ens köpa en säng till henne innan Jocke och Jonna tog tag i det när hon var närmare 4).

Synd att hon blir dubbelstraffad. Psykisk ohälsa leder ofta till sådana här situationer och förvärar läget. Soc kan ibland vara riktigt hårda har jag förstått. Tänker mest på barnet. Mindre chips och energidryck till Julia kanske bara är bra. Bäst att börja jobba så man nån månad inte går minus ca 14 000 kr och det blir princip omöjligt komma ifatt om man inte börjar jobba.
Citera
2026-07-21, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalmstadSFB
Ja med stor sannolikhet har hon nekats ekonomiskt bistånd. Det finns ju regler att följa, men tragiskt när barn finns i bilden och hon blivit utsatt för sexuellt våld av Henrik, samt psykiskt våld av Christopher. Dessutom sitter ju farsan (Christopher) i fängelse, skiter i sin dotter och bidrar inte nåt ekonomiskt (han är ju utfattig med 5M hos KF och kunde inte ens köpa en säng till henne innan Jocke och Jonna tog tag i det när hon var närmare 4).

Synd att hon blir dubbelstraffad. Psykisk ohälsa leder ofta till sådana här situationer och förvärar läget. Soc kan ibland vara riktigt hårda har jag förstått. Tänker mest på barnet. Mindre chips och energidryck till Julia kanske bara är bra. Bäst att börja jobba så man nån månad inte går minus ca 14 000 kr och det blir princip omöjligt komma ifatt om man inte börjar jobba.

Vi får se vad det handlar om i mera detalj, men har hon inte fått socbidrag (alls) så har hon ju inte begått bidragsbrott.

Förhoppningsvis framgår det i handlingarna om kräket betalat underhåll för barnet eller om han skiter i det som tidigare.
Citera
2026-07-21, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Oavsett vad man har gått igenom så har man ett egenansvar. Man kan inte ständigt skylla på alla andra.

Din läsförmåga är verkligen kass. Tycker jag sammanfattade det bra men du vill verkligen se på det på ett insidigt sätt.

Blir kul när Linnea nekas soc sen, det kommer ske.
Senast redigerad av HalmstadSFB 2026-07-21 kl. 16:45.
Citera
2026-07-21, 16:42
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:

Hoppas killen hon träffar nu kan hjälpa henne åt rätt håll med allt så hon får ordning på livet snart. För flickans skull. Hon förtjänar ett liv med en förälder som bryr sig och kan ta hand om henne.
Citera
2026-07-21, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Vi får se vad det handlar om i mera detalj, men har hon inte fått socbidrag (alls) så har hon ju inte begått bidragsbrott.

Förhoppningsvis framgår det i handlingarna om kräket betalat underhåll för barnet eller om han skiter i det som tidigare.

Vad kan det handla om mer än försörjningsstöd när det är tvist med Soc till FR?

Jag tror han inte betalar ett skit men FK betalar henne minimum och skickar det till KF för honom.

Dags att nån kollar upp snart hans KF skulder igen. Hur stor är samman och hur många ärenden? Tror det är massa små ärenden.

Även om FK tex betalar Julia säg 2 300 kr hade en bra farsa klivit in med 5 000 kr men Christopher har varken råd eller vill.
Citera
2026-07-21, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
Hoppas killen hon träffar nu kan hjälpa henne åt rätt håll med allt så hon får ordning på livet snart. För flickans skull. Hon förtjänar ett liv med en förälder som bryr sig och kan ta hand om henne.

Verkligen. Tyvärr tror jag Julia söker sig till dåliga killar. Christopher, Henrik och Raymond. Denna kille gör väl en Luggen, alltså skiter i sitt barn helt.

Men ibland slår det in. Vi får hoppas. Julia hade behövt en bra kille, men de förstår väl inte hennes trasighet och är inte tillräcklig intressanta, så förstårlse och koas är bättre. Low life för alltid. Luggen, Christopher, Linnea, Julia och Jacke är livstidsdömda att bo i hyresrätter.
Citera
2026-07-21, 16:53
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Verkligen. Tyvärr tror jag Julia söker sig till dåliga killar. Christopher, Henrik och Raymond. Denna kille gör väl en Luggen, alltså skiter i sitt barn helt.

Men ibland slår det in. Vi får hoppas. Julia hade behövt en bra kille, men de förstår väl inte hennes trasighet och är inte tillräcklig intressanta, så förstårlse och koas är bättre. Low life för alltid. Luggen, Christopher, Linnea, Julia och Jacke är livstidsdömda att bo i hyresrätter.

Sorgligt nog är det så man gör efter ett destruktivt förhållande. Den ena dåliga killen efter den andra för man inte tror man förtjänar något annat…. Mig tog det tio år innan jag lyckades vända det hela och träffade en bra man. Så hoppas hon hittar dit med snart, för dotterns skull som sagt.
Citera
2026-07-21, 16:56
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Kan det vara så att hon har blåst systemet och blivit påkommen?
Att Jocke har gått in och swishat/betalat för både hyra, el och mat under bordet,
samtidigt som hon har fortsatt att kvittera ut fullt försörjningsstöd från socialtjänsten?
Citera
2026-07-21, 16:59
Medlem
Citat:
Vad kan det handla om mer än försörjningsstöd när det är tvist med Soc till FR?

Jag tror han inte betalar ett skit men FK betalar henne minimum och skickar det till KF för honom.

Dags att nån kollar upp snart hans KF skulder igen. Hur stor är samman och hur många ärenden? Tror det är massa små ärenden.

Även om FK tex betalar Julia säg 2 300 kr hade en bra farsa klivit in med 5 000 kr men Christopher har varken råd eller vill.

Det rör socbidrag, men detaljerna kan ju vara intressanta, särskilt om man gapar om bidragsbrott.

Ja, en uppdatering av KFM skulle vara spännande - det var bara skatteskulderna som SkV tog upp vid den senaste konkursen så i de handlingarna framgår inte totalen eller ev FK-skulder.
Senast redigerad av banal 2026-07-21 kl. 17:03.
Citera
2026-07-21, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Kan det vara så att hon har blåst systemet och blivit påkommen?
Att Jocke har gått in och swishat/betalat för både hyra, el och mat under bordet,
samtidigt som hon har fortsatt att kvittera ut fullt försörjningsstöd från socialtjänsten?

Då hade väl soc polisanmält henne för bidragsbrott. Det finns inget sånt ärende vid domstolarna, men det kan ju komma.
Senast redigerad av banal 2026-07-21 kl. 17:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in