2024-01-17, 15:45
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refugen
Chrippa har ju både lagt upp bilder på delar av breven på sin Instagram samt erkänt i inspelat telefonsamtal att han skrivit dem.

Ni får tro och tycka vad ni vill men att han helt plötsligt skulle prata en massa sanning nu under flykt till Spanien med sin psykopatiska "flickvän" när hela hans bekantskapskrets och en massa följare pressar honom känns inte som en korrekt analys. Då tror jag betydligt mer på det han sagt till sina vänner i lugn och ro samt hans handskrivna brev som styrker det som sagts. Exempelvis skriver han om sparken i bilen i Gävle som Julias syster styrkte långt innan brevet släpptes.

Nu har ju L släppt anklagelserna mot honom. Kan det ha varit en del av dealen? Hon släpper anklagelserna, ger honom tillbaka Youtube-kanalen och undviker att släppa all skit hon har på honom om han drar till Barcelona med henne, rentvår hennes namn och gifter sig.
La Chrippa upp delar av brevet där det står att han blivit misshandlad? det måste jag ha missat
Han har erkänt att han skrivit brev, men inte specifikt vilka brev, så han kan förneka att han skrivit dem sidorna om misshandel om han vill.
Jag tror ingen pratar sanning i denna soppa. Chrippas och Linneas flykt är förvirrande. Anjo är beredd att göra allt för pengar, förfalska papper och konversationer är inga problem. Julia är beredd att göra allt för att smutskasta Linnea och försöka tvinga Chrippa att komma tillbaka till henne, så hon kan också förfalska papper och konversationer.
Man ska inte tro på någon sida i denna soppa, alla har en egen agenda, alla har en historia att dem är beredda att göra vad som helst för att få som dem vill, och att ljuga är inget nytt för dem.
Citera
2024-01-17, 15:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Är det nu Anjo "tar ett återfall"?

Gissar på att det släpps redan ikväll. Måste dra till stan och fixa något blodtryckssänkande
Citera
2024-01-17, 15:47
Medlem
Akacia2050s avatar
Kan nån lägga upp Linneas inlägg i tråden?
Citera
2024-01-17, 15:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Han kommer dra en live till om hur ALLA i hela Sverige ställt upp i projekt Rädda Chrippa och hur han svek. Självklart kommer han rasa om att Linnea förstört ALLT
Inte för att jag förstår hur Anjo blivit drabbad? Han har ju tjänat massor på allt detta
Kommer Jullan sitta med, blekare än igår?
Skumt att hon sjukt i en sjukt lång lajv, UTAN din vape🫣
Citera
2024-01-17, 15:48
Avslutad
Citat:
Viktigt att komma ihåg, det är riktigt smutsigt.

Nu är det ju som så att Anjo inte alktid ser saker som dom är, hans bevis för att få tillåtelse för att publicera och göra en grej av Cluees son, talar sitt tydliga språk.
Anjo vet bäst.

https://youtu.be/hr91nUlEiZo?si=Ind8eOl8IZV31GNS

Debatt med Jocke, Anjo och Grannen Alex...säger enheldel om hur avundsjuk Anjo är på Jockiboi och hans vänner

Ja vart tog grannen Alex vägen? Är han i samma land som Cluee Verz och Anis Don Demina
Citera
2024-01-17, 15:49
Medlem
Lavas avatar
Citat:
https://ibb.co/mHh4QPy

Linneas instastory...
Hon och Christofer tänker inte medverka i polisutredningen...

Citat:
Ursprungligen postat av Miy
Ja exakt.

Chrippa slipper dessutom ljuga i rätten om att Linnea inte slagit Chloe osv.

Citat:
Ursprungligen postat av Nodangerontheroof
Ja då är det bara att börja rota i slasken hos snuten. Innan dom lägger sekretess på hela skiten.

När det gäller utredningen mellan de vuxna parterna är det en sak men uppgifterna om barnmisshandel och barnfridsbrott leder automatiskt till att socialtjänsten polisanmäler och startar en utredning. Parternas inställning intresserar då inte myndigheterna.
Citera
2024-01-17, 15:50
Medlem
killdozer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Jag tror att det var Jocke, Anjo, osv som drev Chrippa tillbaka till Linnea.
Chrippa kommer ut ur häktet, ovetandes om vad som hänt, då kommer han ut till en värld där hela hans familj har planerat hans nya liv med Julia, dem har fixat en lägenhet åt honom, Julia och lilla C, en bil så han kan köra runt Julia och lilla C. Första kvällen körs han hem och lämnas hos Julia.
Var det någonsin någon som frågade Chrippa vad han ville? ville han bli ett par med Julia igen? ville han bo med Julia?
Han tvingades in i något han kanske inte vill, fick panik, och såg Linnea som sin utväg.

Men i detta läget kan man ju tycka att Chrippa i så fall kunde valt att avsäga sig BÅDA kvinnorna. Tycker det är så fult att han ska välja mellan två psykfall. Han kanske vill flytta ensam till Norrlands mörkaste urskog och aldrig prata med nån igen. Lår han göra det då men varför väljer han att gå tillbaka till Linnea om ens något av det här med hur hon betett sig mot framförallt Chloe?
Citera
Avslutad
Citat:
Viktigt att komma ihåg, det är riktigt smutsigt.

Nu är det ju som så att Anjo inte alktid ser saker som dom är, hans bevis för att få tillåtelse för att publicera och göra en grej av Cluees son, talar sitt tydliga språk.
Anjo vet bäst.

https://youtu.be/hr91nUlEiZo?si=Ind8eOl8IZV31GNS

Debatt med Jocke, Anjo och Grannen Alex...säger enheldel om hur avundsjuk Anjo är på Jockiboi och hans vänner

Jocke gjorde ingen förtalsanmälan mot Collin och hans sjuka kompis heller. Så fort det handlar om misstankar om barnövergrepp då får det passera, annars är är han på hugget
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Ser ett handgemäng med Anjo framför mig...
Tor helt ärligt att Anjo skulle välja att gå en match mot Olof K, än Chrippa🫂
Citera
2024-01-17, 15:51
Medlem
wicks avatar
Hahah Ls story på Instagram

"Vi ringde polisutredarna och sa att vi inte vill medverka längre"

Jaha är det så det funkar! Man kan bara hoppa av en utredning sådär. Det var något nytt!
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av wick
Men snälla du. Det är mamman till deras barn! Klart som fan hon gör det hon kan! Dom upprepar gång på gång med att de vill hjälpa han vilket jag personligen inte fattar då han har gjort bort sig så jävla totalt. Sen verkar hon helt tappad med som vill ge han en ny chans så efter allt skit och svek från hans sida.

Varken C L eller J är normala.

Jag tror nog Chrippa klarar sig utan Anjo och Julias så kallade hjälp, hade dom genuint velat hjälpa honom hade dom hållt käften om hans privata anteckningar etc.
Citera
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Jag påstod inte att han erkänt att L har misshandlat C i videon. Jag skrev att det vore intressant o se hur rätten ställde sig till hans texter han skrivit. Däremot så erkände han att C varit utsatt för barnfridsbrott både i texter o videon. Han säger klart o tydligt att C varit där när dom har bråkat o sett saker, o när han i texten beskriver bilresan som att dom satte sig i bilen o började skrika o hota varandra så är även det barnfridsbrott.
Men som sagt, min poäng va att det vore intressant att se hur rätten ställer sig till uppgifterna han skrivit.
Och jag säger igen, texterna kan han förneka, säga att han inte skrivit dem, att Julia ljuger. Och Julia kan inte bevisa att det är han som skrivit texterna.
Videon där dem pratar om att Linnea misshandlat chrippa och lilla C så säger ju Chrippa "Nej, Linnea har INTE misshandlat mig eller lilla C". han säger nej 3 gånger. Så det är inget bevis för misshandeln.

Det Chrippa dock säger är att han och Linnea skrikit och bråkat, men det säger han skedde även med Julia. Så då har ju lilla C lidit även när Chrippa var ihop med Julia.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in