2024-01-17, 15:18
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
https://ibb.co/mHh4QPy

Linneas instastory...
Hon och Christofer tänker inte medverka i polisutredningen...
Men att säga åt folk att vara källkritisk är ju min grej, dem tog min grej
Kan dem använda förhören som bevis även om Linnea och Chrippa inte vill vittna eller delta?
Citera
2024-01-17, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miy
"Glöm inte att vara källkritiska"

En hel del kommer ju från breven som Chrippa skrivit själv.

Nog för att jag tycker det var fel av Anjo att sitta ha högläsning inför 80000pers igår men hursomhelst borde Chrippa väl räknas som en tillförlitlig källa.

Jag ger mig fan på att hon inte kollat på Anjos live än, Chrippa kommer få så mycket spö sen när hon lyssnat på den..

Ellehur! Orden kommer ju från kräftan själv, så jävla bränd är hon att hon inte förstår det. Stört att chrippa blir tofflad psykisk och fysiskt av en så mycket yngre brud. Hållhaken hon har på honom måste va nåt djävulskt stor. Hoppas hon ser banjos videos.
Citera
2024-01-17, 15:20
Medlem
Hon lägger över allt på Chrippa. Vilket psykfall hon är.
Citera
Medlem
Vad händer när Chrippa kommer hem tror ni? Han kommer vilja ha Chloe, tror på ett ordentligt bråk.
Citera
Avslutad
Förundersökningen är nedlagd, kommer upp med dokument som bevisar det senare. Det framgår i dagsboksbladet att den är nedlagd.

"2024-01-17 Underrättelse om åklagarbeslut - FU läggs ned"
Citera
2024-01-17, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wolong
Ellehur! Orden kommer ju från kräftan själv, så jävla bränd är hon att hon inte förstår det. Stört att chrippa blir tofflad psykisk och fysiskt av en så mycket yngre brud. Hållhaken hon har på honom måste va nåt djävulskt stor. Hoppas hon ser banjos videos.

Behöver inte finnas hållhake. Han är kär och manipulerad..Hon styr hans hjärna... fruktansvärt otäckt!!
Citera
2024-01-17, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Vad händer när Chrippa kommer hem tror ni? Han kommer vilja ha Chloe, tror på ett ordentligt bråk.

Hans chanser att komma hem till en familj som ger han telefon, lägenhet o bil är förbrukade nu. Its too late
Citera
2024-01-17, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottslig
Förundersökningen är nedlagd, kommer upp med dokument som bevisar det senare. Det framgår i dagsboksbladet att den är nedlagd.

Och detta betalar jag mfl för... Fyfan!!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb7
Hans chanser att komma hem till en familj som ger han telefon, lägenhet o bil är förbrukade nu. Its too late

Ser ett handgemäng med Anjo framför mig...
Citera
Medlem
Nu skriver hon på en ny story att Chrippa skrev vad han skrev för att rädda sitt eget skinn vid en eventuell rättegång men att allt var påhitt.

Nåväl, förklara gärna allt som sagts och skrivits av Chrippa INNAN och EFTER häktningstiden som stämmer väl överens med innehållet i breven som läckts.
Citera
2024-01-17, 15:23
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refugen
Men han har ju skrivit det i sina brev! Dessutom har Chloe själv sagt det. Självklart kommer han att neka till det nu när han, frivilligt eller ofrivilligt, återigen snärjts fast i L:s grepp.
Hur ska du kunna bevisa att Chrippa skrev dessa brev om att Linnea misshandlade dom? och att inte Julia skrivit dessa brev om misshandeln?
Och dem sa ju att Chrippas tid i häktet påverkade Chrippa extremt mentalt, att han var helt förstörd när han kom ut och behövde läka, så är dessa brev skrivna av en människa som är mentalt tappad/krossad/i psykos, eller av en människa i sitt sinnes fulla bruk medans han sitter inlåst 23 timmar/dygn?

Jag tycker alla i denna soppa är galningar. Men jag tror också Anjo gör allt för att skapa drama och få pengar, och Julia gör allt för att svartmåla Linnea, så att dem skulle förfalska bevis känns inte alls orimligt.
Citera
2024-01-17, 15:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Brottslig
Varför ville hon i sådant fall byta målsägandebiträde?

https://imgur.com/a/kh3rpAS
Jadu, jag undrar fortfarande över Jockibois påstådda anmälningar, kanske båda parter fått kalla fötter?
Chrippa som lär åka in, med tanke på "allt" att han satt så "länge" i häktet, han vill absolut inte ha en misshandelsdom, det vore rena döden.

Linnea, vad hon är ute efter, hon vill söndra. Den video som hon regisserat, innehöll för svåra ord för Chrippis. Linnea sitter på makten att styra Chrippa till vad som helst.
Ett telefonsamtal och snuten plockar in honom direkt.

Hon själv, skulle spärras in för sin dårskap, detta som framkom i grisens lajv, Chrippas privata anteckningar och avslöjanden om sekter osv, gör att Linnea fruktar en utredning

Vemvhackade youtubekanalen och pengakontona?

Detta lär inte gå att stoppa, en åklagare kan driva fallet vidare om det anses vara av vikt.

Det finns många brottsoffer som "vägrat" delta, där rättegpng kunnat döma gärningsmannen på bevisnong.

Nu undrar jag dock om Anjos novellsamling blir trovärdig, med tanke på vad den inbringat och hur den predenterats, Anjo lär själv få både polisbesök och socialtjänstbesök

#förtal
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in