2026-09-12, 10:47
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Siffrorna har bla rapats upp av Dr. Phil om och om igen. Finns forskning bakom.

Och jag var otydlig. 20% större risk för övergrepp mot flickor om styvföräldern är en man ska det vara.

Vem tusan vågar då chansa och flytta ihop med en man man inte varit tillsammans med i 1-2 år iaf?
Och då kvarstår ändå risken ska tilläggas

Nej då, enligt Nejellerva så ska man vänta tills ett övergrepp är ett faktum innan man talar om risk.

Stupid...

Tänker att vi avslutar diskussionen där när du refererar till Dr. Phil som en godkänd källa istället för att referera till vetenskapliga studier som säger samma. Har inte hittat någon där forskning säger något om 20% så du får gärna hänvisa till det istället. Lycka till i livet hjärtat!
Citera
2026-09-12, 10:54
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
Tänker att vi avslutar diskussionen där när du refererar till Dr. Phil som en godkänd källa istället för att referera till vetenskapliga studier som säger samma. Har inte hittat någon där forskning säger något om 20% så du får gärna hänvisa till det istället. Lycka till i livet hjärtat!

Du klarar inte av att argumentera emot fakta.

Dr Phil presenterade vad som framkommit i forskning. Men skjut budbäraren du. Du hade träffat om Dr Phil var den som forskat själv. Stor skillnad.
Citera
2026-09-12, 11:21
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Du klarar inte av att argumentera emot fakta.

Dr Phil presenterade vad som framkommit i forskning. Men skjut budbäraren du. Du hade träffat om Dr Phil var den som forskat själv. Stor skillnad.

Jag orkar inte argumentera med någon som inte kan presentera källan till sitt eget påstående och istället går till personangrepp.

Och nej, det spelar ingen roll om Dr Phil själv utfört forskningen eller bara återberättat den. Jag vill se forskningen bakom påståendet om 20 %. En enskild studie kan vara evidens, men för att påstå att något är vetenskapligt belagt behöver man dessutom titta på metod, kvalitet och om resultaten stöds av annan forskning.

Så länka forskningen. Det borde vara enkelt om detta nu är ”fakta”.

Trevlig helg.
Citera
2026-09-12, 11:27
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Jag orkar inte argumentera med någon som inte kan presentera källan till sitt eget påstående och istället går till personangrepp.

Och nej, det spelar ingen roll om Dr Phil själv utfört forskningen eller bara återberättat den. Jag vill se forskningen bakom påståendet om 20 %. En enskild studie kan vara evidens, men för att påstå att något är vetenskapligt belagt behöver man dessutom titta på metod, kvalitet och om resultaten stöds av annan forskning.

Så länka forskningen. Det borde vara enkelt om detta nu är ”fakta”.

Trevlig helg.
Det låter så när du inte gillar den information du får.

Hade jag kommit ihåg vem/vilka som ligger bakom forskningen så hade jag naturligtvis presenterat detta.

Det är inte enbart Dr Phil som gått ut med forskningsresultatet.

Tittar du på domar även i Sverige så sker de flesta övergrepp mot barn/flickor i familjen eller av någon som modern har en relation till.

Har DU någonsin presenterat en källa?
Citera
2026-09-12, 13:20
Medlem
Han har permis
Citera
2026-09-12, 13:33
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Han har permis
Då får man lov att gratulera. Chrippa har ju suttit ett tag nu.

De ser glada ut.
https://ibb.co/Z6Vjfw3Y
Senast redigerad av cinmik 2026-09-12 kl. 13:36.
Citera
2026-09-12, 13:34
Avslutad
Citat:
Han har permis

Ingen vild gissning han spenderar den med att läsa på Flashback istället för att träffa sin dotter. Ungefär så han prioriterar.
Citera
2026-09-12, 13:41
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalmstadSFB
Ingen vild gissning han spenderar den med att läsa på Flashback istället för att träffa sin dotter. Ungefär så han prioriterar.

Undrar om han tänkt tanken att träffa dottern eftersom det är dagen efter hennes födelsedag?

Skulle inte han vara riktigt biff nu påstod någon? Han ser mindre ut än frugan 😅
Citera
2026-09-12, 14:02
Avslutad
Citat:
Skulle inte han vara riktigt biff nu påstod någon? Han ser mindre ut än frugan 😅

Blir så när teston går ur kroppen 😆
Citera
2026-09-12, 14:04
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalmstadSFB

Julia kan ju åka ner med dottern så hon får spendera några timmar med sin pappa.
Citera
2026-09-12, 14:04
Medlem
Citat:
Han har permis

Visste direkt när frugan hade köpt hem en drös av köttbitar helt plötsligt🤣
Citera
2026-09-12, 14:18
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Då får man lov att gratulera. Chrippa har ju suttit ett tag nu.

De ser glada ut.
https://ibb.co/Z6Vjfw3Y

Fyfan 🤮
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in