2026-09-11, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggvind
Hur hemskt det än låter, så kan det kanske vara bra för barnet att bara vara med mamman just nu. Att hon slipper släpas runt som en resväska till Marbella och tillbaka och allt bråk omkring. Den där ungen förtjänar lugn, trygghet och en massa kärlek. Inte höra hur pappan kallar mamman skällsord, eller utnyttjas i en maktkamp.
Idioten Dvärgen är inte direkt något alternativ så bra att flickan är med sin mamma eller mormor.
Citera
2026-09-12, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggvind
Precis, för vissa personer är det inte en stor grej alls.

Hur hemskt det än låter, så kan det kanske vara bra för barnet att bara vara med mamman just nu. Att hon slipper släpas runt som en resväska till Marbella och tillbaka och allt bråk omkring. Den där ungen förtjänar lugn, trygghet och en massa kärlek. Inte höra hur pappan kallar mamman skällsord, eller utnyttjas i en maktkamp.

Allt är mycket värre om det händer lilla paret.

Flickan förtjänar det absolut bästa, efter det helvete hon genomled hos lilla paret och det tror jag att hon har nu.
Citera
2026-09-12, 01:14
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalmstadSFB
Så om Julia pratar om nåt annat är det okej enligt dig? Tex hur morfar doggar mormor?
Jag tror inte barnet fattar vad "dogga" är faktiskt. Däremot tror jag det är jävligt skadligt att sitta framför barnet och snacka skit om den andra föräldern - och det är vad Julia gjort.
Citera
2026-09-12, 01:22
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Minns jag inte fel, skrek väl Christofer att Julia var en hora och fler valda ord, i telefonen, när flickan var i närheten. Flickan skrek också ”sluta” eller något liknande.

Flickan lär väl dessutom varit med i bilen, när Christofer skrek div osmakliga saker om och till Julia?

Men det är ju såklart stor skillnad.. 🙄
Olämpligt givetvis .. men du kan ge exempel på EN gång samtidigt som mamman i många sekvenser utsatt barnet för när hon pratar skit om och minimerar pappan till ett intet...
Grattis till dig.

När du kan steppa upp och säga att det Julia utsätter barnet för inte är okej, så kanske du kan få trovärdighet i din indignation...

Det kommer aldrig hända att du tar avstånd från det Julia gör framför och med barnet -- upprepade gånger

Så kom inte och låtsas att du har sympati eller empati med barnet .. Du är ett lika stort as som din husse i detta.
Citera
2026-09-12, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Olämpligt givetvis .. men du kan ge exempel på EN gång samtidigt som mamman i många sekvenser utsatt barnet för när hon pratar skit om och minimerar pappan till ett intet...
Grattis till dig.

När du kan steppa upp och säga att det Julia utsätter barnet för inte är okej, så kanske du kan få trovärdighet i din indignation...

Det kommer aldrig hända att du tar avstånd från det Julia gör framför och med barnet -- upprepade gånger

Så kom inte och låtsas att du har sympati eller empati med barnet .. Du är ett lika stort as som din husse i detta.

Så patetiskt. När lilla paret gör eller säger något, är det olämpligt, men om Julia gör eller säger något, är det fruktansvärt. Och räkna kan du inte heller..

Jag kollar minimalt på Julia och varför ska jag skriva något för att göra dig nöjd!

Jag är människa, så jag har ingen husse. Är det inte dags att växa upp och sluta med sånt larv, när man är mindre än en vecka från att fylla 60?!

Jag har mer sympati och empati för flickan, än vad du någonsin kommer ha för någon, med ditt vrida tänk!

Så, tror du flickan fick någon teckning av din gullpojke på födelsedagen? Du kanske får en att sätta på kylskåpet..
Citera
2026-09-12, 08:37
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Om det vore sant - menar du då att det jämnar ut sig?

En otrygg miljö för ett barn är en otrygg miljö för ett barn. Och inget barn ska vistas i en otrygg miljö i hemmet där trygghet ska finnas.

Ska kvinnor inte få flytta ihop med män när dom har barn och du tog siffror ur röven? Eller påstår du att flickan blivit utsatt och har belägg för det?
Citera
2026-09-12, 10:13
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
En otrygg miljö för ett barn är en otrygg miljö för ett barn. Och inget barn ska vistas i en otrygg miljö i hemmet där trygghet ska finnas.

Ska kvinnor inte få flytta ihop med män när dom har barn och du tog siffror ur röven? Eller påstår du att flickan blivit utsatt och har belägg för det?
Siffrorna har bla rapats upp av Dr. Phil om och om igen. Finns forskning bakom.

Och jag var otydlig. 20% större risk för övergrepp mot flickor om styvföräldern är en man ska det vara.

Vem tusan vågar då chansa och flytta ihop med en man man inte varit tillsammans med i 1-2 år iaf?
Och då kvarstår ändå risken ska tilläggas

Nej då, enligt Nejellerva så ska man vänta tills ett övergrepp är ett faktum innan man talar om risk.

Stupid...
Senast redigerad av cinmik 2026-09-12 kl. 10:30.
Citera
2026-09-12, 10:20
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Och enligt Chrippa var frun misshandlat flickan. Väldigt toxic hushåll med andra ord även utan en styvpappa.
I en utfrågning med ledande frågor.

En seriös människa hade låtit en polis med specialutbildning förhöra barnet.

Nej här var det förhör med frågor som Jocke valt ut och så skulle det filmas för youtu.be.

Obs! Det skulle däremot inte sändas på youtu.be om barnet svarade fel.

Snacka om att inte bry sig ett dugg om barnet utan syftet var att det skulle bli "rätt" för att smutskasta Linnea.

Det är f.ö. hur lätt som helst att få barn att svara som man vill då barn är in i döden lojala.
Citera
2026-09-12, 10:23
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Minns jag inte fel, skrek väl Christofer att Julia var en hora och fler valda ord, i telefonen, när flickan var i närheten. Flickan skrek också ”sluta” eller något liknande.

Flickan lär väl dessutom varit med i bilen, när Christofer skrek div osmakliga saker om och till Julia?

Men det är ju såklart stor skillnad.. 🙄

Ja det var otroligt fult. Barn ska inte höra sånt.

Ännu värre ändå var när Julia skrek och gav sig på Chrippa fysiskt framför flickan. Det om något skapar rädsla hos ett barn.
Citera
2026-09-12, 10:25
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
I en utfrågning med ledande frågor.

En seriös människa hade låtit en polis med specialutbildning förhöra barnet.

Nej här var det förhör med frågor som Jocke valt ut och så skulle det filmas för youtu.be.

Obs! Det skulle däremot inte sändas på youtu.be om barnet svarade fel.

Snacka om att inte bry sig ett dugg om barnet utan syftet var att det skulle bli "rätt" för att smutskasta Linnea.

Det är f.ö. hur lätt som helst att få barn att svara som man vill då barn är in i döden lojala.

Oavsett vad så anklagade pappan till barnet sin nuvarande fru för det.
Citera
2026-09-12, 10:26
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Allt är mycket värre om det händer lilla paret.

Flickan förtjänar det absolut bästa, efter det helvete hon genomled hos lilla paret och det tror jag att hon har nu.

Vad i helvete menar du med det här?

Det är barnet det handlar om och inte någon jävla popularitetstävling mellan de vuxna.

Precis som Julia hela tiden fokuserar på vem som " vinner" och barnet är den som förlorar.
Senast redigerad av cinmik 2026-09-12 kl. 10:34.
Citera
2026-09-12, 10:33
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Oavsett vad så anklagade pappan till barnet sin nuvarande fru för det.

Efter att ha blivit coachad ja.

Undrar du inte varför inte polisen tog detta på allvar?

De ser direkt om det föreligger coachning. De är vana vid sånt här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in