2021-05-15, 20:17
Medlem
Drozds avatar
Anledningen till att det finns tiotusentals palestinier och "statslösa" (=palestinier från flyktinglägren) i Sverige är Israels folkfördrivningspolitik och inget annat. Alla bör ta en titt på denna karta som bör få den mest indolenta åsna att ana orsaken till konflikten: https://www.palestineportal.org/learn-teach/key-issues/home-demolitions/

Vi får heller inte glömma att det är sionistlobbyn i USA som hetsade fram invasionen av Irak, vars efterdyningar har gett oss IS och hundratusentals arabiska invandrare till Sverige.

Helt obegripligt med alla dessa SD-hjon som sitter och viftar med Israelflaggor nu och inte begriper detta. Lika logiskt som att applådera Milosevic och Mladic och samtidigt klaga på att vi fått många bosniska flyktingar.

Och det sitter miljontals palestinier i flyktingläger och Israels etniska rensningar är inte över på länge, så ni Israelälskande SD:are kan räkna med många fler flyktingar därifrån.
Citera
2021-05-15, 20:23
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
När t.om. thailändska muslimdamer boendes i FRA börjar yla om att Isael är en skurkstat och att Palestina har rätt att försvara sig, så anar jag ugglor i mossen. Eller troll i skogen. Inte riktigt kommit fram till ännu vad det beror på, men en ensidig mediarapportering kan nog vara en delfaktor.

Svt vet vi ju hur de rapporterar, så att hucklekärringar som kollat på stats tv och vågar sig ut i världens mest fredliga och sekulära land är inte helt oväntat ändå.

Min analys är att det liknar stök i offentliga rum. Det egna bidraget räcker inte. Man måste härja i bibliotek och badhus också. Att ta territorium i sin diaspora för att så sett markera sin makt och anspråk (på bidrag). Inget eget ansvar eller känsla för att bidra här inte.

Det intressanta är att man inte vill sprida detta i mainstreammedia, utan bland de egna, helst i de egnas media. Den egna negativa påverkan på värdfolken vill man förstås undvika att det ska spridas hos de egna. Snarare så att bygga upp en känsla av att värdfolken har en slags skyldighet. Nåväl. Detta är förstås en svaghet. Romerna har kämpat om sin rättighet att tigga. Därmed förväntar sig heller ingen att de ska höja sig där utöver. När vi tvingas sänka bidragen kommer ingen att bry sig om allt fler är fattiga palestinier.
Citera
2021-05-15, 20:56
Medlem
Liberationfronts avatar
Känns väldigt typiskt att de flyr ett land och bor här och höjer rösten, där nere hade de skakat av skräck.

Om de nu är så måna om sitt skitland varför åker de inte ner och försvarar det?

Jävla bluff folk.
Citera
2021-05-15, 21:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SanktPeter
Jag är en svensk nationalist. Vem fan är du? Shlomo Goldberg, tredje generationens förintelse™ överlevare?
Om ett främmande folk hade invaderat Sverige, ockuperat mitt land och vräkt min familj så hade jag sprängt mina fiender, ja. Frågor på det?
Tror inte riktigt du förstår hur det är att födas i en människogrupp som förföljts i ett par tusen år. Vi ska ha en nation som är vår, en tillhörighet, en fast punkt på jorden. Israel är inte stort låt oss ha det ifred!
Och det där med att spränga invaderande folk, löjlade dig inte, svensken är vaggad i tron att staten griper in om det skiter sig, ingen spränger någon!
Citera
2021-05-15, 23:16
Medlem
LenaPauls avatar
Sociala medier det är orsaken
Ingen källkritik......
Terrorist budskap sprids snabbare än fakta.
Citera
2021-05-16, 11:36
Medlem
BaraBiffens avatar
Varför attackerade aldrig ISIS Israel? Israel borde ju ha varit deras första target.
Citera
2021-05-16, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 100kgpappa
Det är alltid så, palestinierna attackerar Israel, Israel slår tillbaka, och då är allting 100% Israels fel.

Om en palestinier hugger ihjäl Israeler och sen blir skjuten av polisen rapporteras det att "Israelisk polis sköt ihjäl palestinier", orsaken nämns eventellt lite i förbigående, och ministrar gör uttalanden om hur illa Israelsk polis sköter sig, samtidigt som man ger miljarder i bidrag till Palestinierna som de använder för att finansiera just sådan terrorverksamhet...

Hoppas Israel tvålar till dem ordentligt!

Skulle kanske "israeler" flytta in till din bostad mot din vilja och du får dra ut vare sig du vill eller ej Gör du motstånd så är du en terrorist och ska helst dödas. Bra lösning va?
Citera
2021-05-16, 15:16
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Anledningen till att det finns tiotusentals palestinier och "statslösa" (=palestinier från flyktinglägren) i Sverige är Israels folkfördrivningspolitik och inget annat. Alla bör ta en titt på denna karta som bör få den mest indolenta åsna att ana orsaken till konflikten: https://www.palestineportal.org/learn-teach/key-issues/home-demolitions/

Fast nej. Blattarna behöver inte komma till Sverige för det. Det finns inget direkt samband med judarnas agerande och att det finns araber i Sverige, inte på det sättet som du framhåller.
Dessutom beter de sig likadant här som de anser vara felaktigt om äckel-judarna gör emot dem.
Senast redigerad av -GG 2021-05-16 kl. 15:20.
Citera
2021-05-16, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plingirutan
Skulle kanske "israeler" flytta in till din bostad mot din vilja och du får dra ut vare sig du vill eller ej Gör du motstånd så är du en terrorist och ska helst dödas. Bra lösning va?

Om jag och mina polare under årtionden mördat, trakasserat och bedrivet utrotningskrig mot mina grannar hade jag fått stå mitt kast...

Palestinierna har bara sig själva att skylla, de hatar judar och skulle utrota varenda en om de kunde, oavsett var i världen de bor.

Israelerna har sjukt mycket tålamod, de ska ha all heder för det!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in