2021-05-15, 12:53
Medlem
1970-01-01s avatar
Hej.

Då jag inte vill föra över pengar från crypto.com till min bank här i Sverige för att kunna betala in skatten (då dom antagligen kommer att låsa mina konton då, med tanke på hur kinkiga och dryga bankerna här i Sverige är när det kommer till kryptovalutor)

Vilka möjligheter finns det då att betala in skatten direkt ifrån crypto.com?
Med eller utan kort.

-----------------------
1.
Betalo = Fungerar inte att betala räkningar med från crypto.com längre, då det är en utländsk bank.
(Finns det andra liknande företag som fungerar idag 2021-05 med crypto.com's kort?)

2.
SEPA = Går det att göra en direktöverföring via SEPA till skatteverket?

3.
Kan man gå in på ett skattekontor och betala med crypto.com's visakort direkt?
(Detta vore smidigast, samt få cashback, men finns den möjligheten någonstans?)

4.
Går det att lägga till crypto.com kortet på paypal och betala skatten därifrån på något sätt med kortet?

5.
Vilka fler alternativ finns?
Senast redigerad av 1970-01-01 2021-05-15 kl. 13:13.
Citera
2021-05-15, 14:22
Medlem
Rent spontant känns det lättast att föra över pengarna till revolut, för att sedan skicka till din bank.
Citera
2021-05-15, 16:29
Medlem
Ring skv och förklara dilemmet.

Detta är ju ett problem som banken skapat. Du och skv står ju på varsin sida oskyldiga.
Om många ringer in ditt skv kanske även dem fattar att bankernas handlande är opassande.
Citera
2021-05-15, 16:48
Medlem
1970-01-01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Ring skv och förklara dilemmet.

Detta är ju ett problem som banken skapat. Du och skv står ju på varsin sida oskyldiga.
Om många ringer in ditt skv kanske även dem fattar att bankernas handlande är opassande.

Och vad skulle dom kunna göra åt det?
Citera
2021-05-15, 16:52
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brainbeat
Rent spontant känns det lättast att föra över pengarna till revolut, för att sedan skicka till din bank.

Revolut är jävligt kinkiga med stora belopp dock (likt dom flesta banker) men så länge du kan bevisa var pengarna kommer ifrån och att du har goda intentioner så bör det vara lungt.

Citat:
Ursprungligen postat av 1970-01-01
Och vad skulle dom kunna göra åt det?

Agera proavaktivt brukar vara bra, ring innan och säg som det är. Är det ok att skicka dit så skicka dit, om inte så kan du ju skicka det till nån annan bank.

Citat:
Ursprungligen postat av 1970-01-01
Hej.

Då jag inte vill föra över pengar från crypto.com till min bank här i Sverige för att kunna betala in skatten (då dom antagligen kommer att låsa mina konton då, med tanke på hur kinkiga och dryga bankerna här i Sverige är när det kommer till kryptovalutor)

Vilka möjligheter finns det då att betala in skatten direkt ifrån crypto.com?
Med eller utan kort.

-----------------------
1.
Betalo = Fungerar inte att betala räkningar med från crypto.com längre, då det är en utländsk bank.
(Finns det andra liknande företag som fungerar idag 2021-05 med crypto.com's kort?)

2.
SEPA = Går det att göra en direktöverföring via SEPA till skatteverket?

3.
Kan man gå in på ett skattekontor och betala med crypto.com's visakort direkt?
(Detta vore smidigast, samt få cashback, men finns den möjligheten någonstans?)

4.
Går det att lägga till crypto.com kortet på paypal och betala skatten därifrån på något sätt med kortet?

5.
Vilka fler alternativ finns?

2. Yes dom tar utlänska betalningar, så det bör gå med SEPA
https://www.skatteverket.se/foretagochorganisationer/skatter/skattekontobetalaochfatillbaka/inbetalningtillskattekontot/skatteverketskontonummer.106.233f91f71260075abe880 0011366.html

4. Paypal likt revolut så får du väl ett bankkonto som du kan skicka ifrån, så det blir väl detsamma som att göra en utlandsbetalning via SEPA
Senast redigerad av fittslem 2021-05-15 kl. 17:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in