• 1
  • 2
2023-01-26, 15:46
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giffi
Hej,

jag undrar om det finns någon sajt eller något sätt att hitta gamla bostadsannonser, och framför allt bilderna. Tänk er att det ligger ute en lägenhetsannons hos en mäklare. Jag vill då kunna hitta tidigare annonser, dvs. hur samma lägenhet såg ut vid föregående försäljningstillfällen.

Det är ganska lätt att genom booli, hemnet m.fl. hitta historik på tidigare försäljningar vad gäller slutpriser, ansvarig mäklare m.m. för en viss lägenhet, men det verkar nästan omöjligt att hitta bilder från gamla annonser. Har testat google med tidsintervall, web.archive.org men inget fungerar.

Någon som har koll?

Det handlar alltså inte om en bostad utan om ett gäng bostäder, Hm.

Det låter nästan som om du kommer från skattemyndigheterna och vill se om folk verkligen har renoverat sånt som dom påstår och gör avdrag för, allt för att minska reavinstskatten.

Om så är fallet, skit på dig.
Citera
2023-03-18, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av acreeeeio
Det finns ett chrome plugin som kan visa bilder på sålda lägenheter - HiBo Hi Bostäder

Här är den

Den har nyss släppts så finns enbart bilder från slutet av 2022 och framåt. Men är precis vad jag har behövt.

Nu finns även en hel hemsida för bilder sålda bostäder: https://hejbo.se
Citera
2023-04-13, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Det handlar alltså inte om en bostad utan om ett gäng bostäder, Hm.

Det låter nästan som om du kommer från skattemyndigheterna och vill se om folk verkligen har renoverat sånt som dom påstår och gör avdrag för, allt för att minska reavinstskatten.

Om så är fallet, skit på dig.

Nej, det handlar inte om flera bostäder utan en specifik, nämligen en bostadsrätt vi köpte som vi hade viss tvist kring och gamla bilder hade kunnat påvisa förändringen det gällde. Men om det finns en sådan tjänst jag beskriver så lär den ju fungera för flera bostäder, så jag fattar inte riktigt varför du drar den slutsatsen. Och Skatteverket lär väl efterfråga kvitton, och inte bildbevis?

Nåväl.
Citera
2023-04-16, 16:24
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giffi
Nej, det handlar inte om flera bostäder utan en specifik, nämligen en bostadsrätt vi köpte som vi hade viss tvist kring och gamla bilder hade kunnat påvisa förändringen det gällde. Men om det finns en sådan tjänst jag beskriver så lär den ju fungera för flera bostäder, så jag fattar inte riktigt varför du drar den slutsatsen. Och Skatteverket lär väl efterfråga kvitton, och inte bildbevis?

Nåväl.

Din tomte..
Kvitton kan man fixa hur lätt som helst, skattemyndigheten vill se om jobbet verkligen är gjort.
Citera
2023-04-16, 19:55
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Din tomte..
Kvitton kan man fixa hur lätt som helst, skattemyndigheten vill se om jobbet verkligen är gjort.

Och skattemyndigheten gör hembesök eller har gamla bilder på alls lägenheter?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in