• 1
  • 2
2021-05-14, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhuketBatman
Jag förstår vad du menar. Dock så är min andra hälft student och mina föräldrar är inte i livet. Det intelligenta är kanske att köpa en billigare bil, men nu har jag gjort relativt stora pengar på krypto sista året, där kostnaden för en bil inte är en allt för stor del av mitt "net worth". Men ja självklart skulle jag helst finansiera bilen. Nu vet jag inte hur medgörliga finansinstituten är, t.ex. om de kan godkänna min fru som låntagare om 60-70% av priset läggs in kontakt.

Har du en relation till en bank kan ni säkert arbeta runt anmärkningen. Speciellt med tanke på att du nu har pengar från crypton. Annars hör av dig till andra banker och byt till den som är medgörlig. Om du har en förmögenhet är det i bankens intresse att samarbeta och ha dig som kund. Annars kan din tjej ta lånet som du sa, men det blir lite dyrare. Ändå billigare än att köpa bilen kontant. Men kan säkert förhandlas ner.
Citera
2021-05-14, 21:50
Medlem
Perfect10s avatar
RAV4, finns både som vanlig hybrid och plug-in.
Om nu en hybrid passar dina behov.

Hybrid funkar som stadsbil men värdelös om man mestadels kör motorväg eller landsväg. Elbil funkar om man har vettiga pendlingsavstånd och kan ladda den utan att behöva planera hela livet och tillvaron runt det. För längre sträckor och minst strulande, diesel eller bensin.
Citera
2021-05-14, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perfect10
RAV4, finns både som vanlig hybrid och plug-in.
Om nu en hybrid passar dina behov.

Hybrid funkar som stadsbil men värdelös om man mestadels kör motorväg eller landsväg. Elbil funkar om man har vettiga pendlingsavstånd och kan ladda den utan att behöva planera hela livet och tillvaron runt det. För längre sträckor och minst strulande, diesel eller bensin.

Det tråkiga med RAV4 är att den är så fruktansvärt ful.
Citera
2021-05-14, 23:21
Medlem
Perfect10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhuketBatman
Det tråkiga med RAV4 är att den är så fruktansvärt ful.

Vilken hybrid är egentligen snygg? Lexus LC500h men vilka fler?
Citera
2021-05-14, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perfect10
Vilken hybrid är egentligen snygg? Lexus LC500h men vilka fler?

Well nu går väl de flesta nya bilar att gå att få som hybrid? El dock det är en annan story.
Citera
2023-12-09, 09:30
Medlem
Är skoda enyaq ett bra val? Funderar på den själv…
Citera
2023-12-09, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefoooo
Är skoda enyaq ett bra val? Funderar på den själv…
Är en VAG-produkt = mycket stor varning för den låga kvalitén och dåliga driftsäkerheten.
Välj en japansk bil i stället = Honda, Suzuki, Mazda, Toyota/Lexus i stället.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in