2021-05-14, 12:01
Medlem
Hej,

Jag har gått under ett lite tag till en terapeut inom kbt formen för olika ändamål jag har haft velat arbeta med.

Mitt första möte med min terapeut så tyckte jag att hen verkade göra sensuella/erotiska inslag. Så som jag uppfattade det iaf, sensuella rörelser/ exponering av tunga när hen pratade och andra upphettningar i mitt tycke. Hen ändrar sin röst /röstläge till en mycket ljusare röst med väldigt erotiska inslag.

Detta beteende har varit väldigt tydligt till och från. Jag har läst på om överföring/motöverföring men detta är annorlunda då det började redan från första samtalet.

Jag har inga problem med detta och jag tycker att jag får den hjälp jag behöver och att sessionerna har hjälpt mig betydligt.

Jag blir dock upphetsad av detta och senaste sessionen så blev det ovanligt tydligt. Jag vet inte hur jag ska göra och jag känner att jag börjar utnyttja detta för att känna sexuellt välbehag.

Vad är era tankar, kan jag ha fantiserat ihop allting? Jag har gått till andra psykologer innan och jag har aldrig märkt av samma upplevelse

Vh
Citera
2021-05-14, 12:07
Bannlyst
Lägg in stöten, hon vill knulla
Citera
2021-05-14, 13:11
Medlem
Kickexs avatar
Någon annans antagande här lär inte vara så värst mycket bättre än ditt egna, så något konkret svar bör du inte förvänta dig.

Den enda kommentaren jag har är att den förbjudna frukten tenderar att smaka bäst.
Så det kan lätt förvränga ens uppfattning om saker och ting.
Citera
2021-05-14, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Någon annans antagande här lär inte vara så värst mycket bättre än ditt egna, så något konkret svar bör du inte förvänta dig.

Den enda kommentaren jag har är att den förbjudna frukten tenderar att smaka bäst.
Så det kan lätt förvränga ens uppfattning om saker och ting.

Du är lite inne på det spår jag är?
Hur skulle jag kunna bevisa för mig själv att det ev är min egna fantasi?
Citera
2021-05-14, 15:27
Medlem
Bonnatorps avatar
Det är nog inte helt ovanligt hos kuratorer och terapeuter.
Har själv varit med om samma sak, men inte heller går det konfrontera då det så lätt blir "vadå, upplever du att jag har gjort något?".

Du får be om en terapeut av samma kön helt enkelt.
Citera
2021-05-14, 15:57
Moderator
Maviels avatar
Du nämner att du tycker att hon hjälpt dig mycket. Att du är nöjd med henne.

En del i behandling med terapeut går ut på att lyssna, se och bekräfta. Det är inte alls ovanligt att det hos motparten kan väcka väldigt starka känslor. Och få motparten att se och uppleva situationen något annorlunda än vad den de facto är. Att tolka in röstläge, etc.

Ge fan i att stöta på din terapeut. Det är ohyfsat och jag betvivlar starkt att en terapeut som är vettig skulle sitta och flörta med dig. Det sitter i ditt huvud.

Stör detta dig så pass mkt att du inte reder ut att fortsätta med henne så avslutar du och skaffar en ny.

Skulle du sen stöta på henne i ett annat sammanhang och du uppfattar att hon är intresserad så får du köra då.

Men inte på hennes jobb. Det är creepy.
Citera
2021-05-14, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Du nämner att du tycker att hon hjälpt dig mycket. Att du är nöjd med henne.

En del i behandling med terapeut går ut på att lyssna, se och bekräfta. Det är inte alls ovanligt att det hos motparten kan väcka väldigt starka känslor. Och få motparten att se och uppleva situationen något annorlunda än vad den de facto är. Att tolka in röstläge, etc.

Ge fan i att stöta på din terapeut. Det är ohyfsat och jag betvivlar starkt att en terapeut som är vettig skulle sitta och flörta med dig. Det sitter i ditt huvud.

Stör detta dig så pass mkt att du inte reder ut att fortsätta med henne så avslutar du och skaffar en ny.

Skulle du sen stöta på henne i ett annat sammanhang och du uppfattar att hon är intresserad så får du köra då.

Men inte på hennes jobb. Det är creepy.

Jag skrev aldrig könet, nej det stör mig inte, tvärtom. Jag är bara lite nyfiken vad det är jag upplever.
Citera
2021-05-14, 18:35
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle005
Jag skrev aldrig könet, nej det stör mig inte, tvärtom. Jag är bara lite nyfiken vad det är jag upplever.

Du upplever det jag beskrev. Mycket vanligt.
Citera
2021-05-14, 19:30
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle005

Din upplevelse är könsneutral. Dvs oavsett kön hos någon av er.
Citera
2021-08-18, 19:46
Medlem
Jag bytte terapeut och det funkar bättre nu tycker ja
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här