Citat:
Ursprungligen postat av
--cory
Hej!
Hur ser omvärlden på en tjej som inte håller med om den feministiska agendan?
Jag är övertygad om att patriarkatet är ett påhitt eftersom att samhällen är uppbyggda på kompetens och inte på förtryck. Däremot inser jag ju att människor gjort horribla saker mot varandra genom tiderna men det har ju handlat om överlevnad, starkaste vinner.
Jag blir så trött på att behöva fejka min personlighet för att få nya vänner och hålla med i den feministiska agendan men jag känner mig osann mot mig själv. Hatar att ljuga så har börjat säga vad jag tycker och vänner försvinner, men de var inga riktiga vänner ändå. Är lite orolig om famtida jobbmöjligheter då många kvinnor är chefer där jag bor och troligtvis också köpt den feministiska agendan.
Skulle rekommendera att vara försiktig på jobbet. Folk älskar att klättra på stegen över andras döda kropp. Bättre att försöka byta ämne
Familj o vänner är det nog bra att vara tydlig o sen försöka hitta en nivå där man vet vad övriga tycker men inte behöver prata om det
Börjar de kräva rättvisemärkta kräftor o lokal ipa från nån yeti-vänstersnubbe så får man sätta ner foten
Kärlek o respekt går hand i hand
Familj o vänskap ska inte köra my way or the highway snacket
Så som svar:kritisk tänkande kvinnor är bra