2021-05-13, 01:46
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ragnarokkr
Oj, det här var gammalt. Så jävla trist att vi har Lindroth kvar. Men han var så lite PK att han hade varit helt portad i media idag. Han hade inte haft ett enda gig bokat efter 2010 tyvärr.

Ser inte hur det går att jämföra Lindroth med Nujen. Nujen har väl aldrig varit rolig.

Det var inte Lindroth heller. Vissa blev bara glada av att se en "babbe" som skämtade om babbar.
Citera
2021-05-13, 03:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pope666
Såg dokumentären om ali husein , lasse lindroth, där sa de att han hamnade i en del bråk. Förutom med nazister så även med andra b-kändisar, de visade en tidning med claes malmberg (den där tjockisen som hade måndagsklubben ) och lasse. Vad bråkade de om? Vem som kunde vara mest pk?'

skedde någon gång kring 1995-1999
Varken Lasse Lindroth eller Claes Malmberg var PK då, inte i närheten. CM var väl sur för att LL hade större framgång i karriären medan CM fick jobba hårdare.

Måste även säga att LL var otroligt rolig och drev ohämnat med sin egen bakgrund, men var själv uppvuxen på fina gatan i Sverige i svensk familj. Han skulle nog drivit med/om Östermalm-typer idag.
Citera
2021-05-13, 07:40
Medlem
Med dagens mått mätt var ingen pk på 90talet, i synnerhet inte unga, nya ståuppare som vill göra sig ett namn
Sen gillar jag Malmberg mer sen han drog till Asien en sväng och kom hem som buddhist.
Hans kokainbruk skulle nog fått persbrandt att kissa på sig men han Claes var stenhård på den tiden.

Sen var ju Lasse knappast rasist utan drev med sig själv och sitt ursprung på samma sätt som Babben om sin vikt, det är vanligt bland nya komiker att man tar något enkelt och gör det edgy.
Hans serie "Sjukan" på SVT var hysteriskt rolig!
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Sjukan

Här står det lite om Lasse men inget om någon konflikt vad jag kunde se:
https://books.google.se/books?id=Olp...droth&f=falseq
Citera
2021-05-13, 10:18
Medlem
Lasse var en helskön snubbe.
Var ihop med den läckra Anna Järphammar.
Han saknade körkort under större delen av din standup-karriär och körde ändå utan problem sin feta Audi land och rike runt på sina turnéer. Till slut bestämde han sig dock för att ta körkort.
Något bråk med CM känner jag inte till.
Gillade Ronny Jönsson som tonåring men sedan dess har han inte varit någon favorit.
Citera
2021-05-13, 12:36
Medlem
Bägge två var roliga, även om jag inte riktigt begriper vad Ronny Jönsson skulle föreställa
för något
Citera
2021-05-13, 13:04
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Lindroth var allmänt sedd som en värdelös komiker som snodde allt, Malmberg surnade till.

Lindroth var en värdelös komiker, precis lika sämst som Nujen.
Detta.

Hela hans grej var att köra Ali Hussein och säga "svennefitta" och "blatte". Hans socialt medvetna humor var väl inte mer än att han gick in på scenen och sa något i stil med "Se här svennefittor, det står en sandneger på scenen. Nu är ni rädda va?"

Han var MC på en (eller några Hultsfredsfestivaler) och skulle introducera artister och göra korta femminutersskämt. Naturligtvis blev det samma jävla grej som jag nämnde ovan och folk skrek att han skulle dra åt helvete och ville se banden. Malmberg har ju en otrolig bredd (inte bara fysiskt) jämfört med den tråkiga tjuven. Jag vet inte om det var kokset men Malmberg kunde dissa rätt friskt på 90-talet. Skönt att han vågade säga ifrån.

Lindroth är arketypen för alla hudinghumorister vars enda schtick är att de säger "neger" och förväntar sig gapskratt (och en avsugning).
Citera
2021-05-13, 13:38
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Lindroth var allmänt sedd som en värdelös komiker som snodde allt, Malmberg surnade till.

Lindroth var en värdelös komiker, precis lika sämst som Nujen.

Diskläjmer!
Med "allmänt sedd" menar jag bland komiker.
Citera
2021-05-13, 16:58
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BekraftadNeger
Blanda fan inte in Lasse Lindroth i PK-maffian! Mer politiskt inkorrekt komiker har vi aldrig haft eller kommer få i Sverige. Malmberg under 90-talet var helvete inte heller PK.
Exakt. De flesta var inte pk med dagens mått mätt då. Det var ironins tid. Även Schyffert gjorde grejer som idag anses som fel eller rasistiska.

Lasse Lindroth var säkert jävligt jobbig för de som blev hans måltavla men han var väldigt rolig. Populariteten berodde ju inte på att han försökte plocka politislt korrekta poäng, snarare tvärtom. Han drev med invandrare (svartskallar som han kallade dem och sig själv) och med svenskar.
Citera
2021-05-13, 17:19
Medlem
mjukmjukares avatar
Claes Malmberg var som idag, brutal, ärlig och bullrig. Han sa va han tyckte. Till alla och ingen. Och även om Claes Malmberg taggat ner och låtit sig åldrats med värdighet och utan samma hunger, så var han inte sådan vid tiden för Lasse Lindrots bortgång.

Lindroth var känd som copycat och en kaxig attityd. Dessutom bonkade han Anna Järphammar, hans dåvarande, på ett fullkomligt oacceptabelt sätt. Mycket testosteron i den kroppen.
Och att han hamnade på tvärsen med flera än vad han gjorde är konstigt.
Hursomhelst. Claes Malmberg var en av dom.

Citera
2021-05-13, 19:20
Medlem
Vill minnas att Magnus Betnér nämnde i en live-stream att Lasse brukade sno skämt av andra komiker.
Citera
2021-05-13, 23:47
Medlem
Pope666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Detta.

Hela hans grej var att köra Ali Hussein och säga "svennefitta" och "blatte". Hans socialt medvetna humor var väl inte mer än att han gick in på scenen och sa något i stil med "Se här svennefittor, det står en sandneger på scenen. Nu är ni rädda va?"

Han var MC på en (eller några Hultsfredsfestivaler) och skulle introducera artister och göra korta femminutersskämt. Naturligtvis blev det samma jävla grej som jag nämnde ovan och folk skrek att han skulle dra åt helvete och ville se banden. Malmberg har ju en otrolig bredd (inte bara fysiskt) jämfört med den tråkiga tjuven. Jag vet inte om det var kokset men Malmberg kunde dissa rätt friskt på 90-talet. Skönt att han vågade säga ifrån.

Lindroth är arketypen för alla hudinghumorister vars enda schtick är att de säger "neger" och förväntar sig gapskratt (och en avsugning).

Shit! En snubbe som svarade på frågan! Tack bror. Ok så Lasse snodde skämt, då kan jag förstå om tjockis-sossen blev sne!
Citera
2021-05-14, 08:39
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pope666
Shit! En snubbe som svarade på frågan! Tack bror. Ok så Lasse snodde skämt, då kan jag förstå om tjockis-sossen blev sne!
Rockparty som anordnade festivalerna hade även andra komiker där. Det var väl ett intressant experiment för en festivalpublik på en eftermiddag måste vara det jävligaste en ståuppare kan få.

Där Lasse blev nervös och stött av kommentarerna gick Peter Wahlbeck igång totalt. Han har alltid älskat att konfrontera från scenen i alla fall. Oavsett vem man har som favorit så var det uppenbart att Wahlbeck fungerade mycket bättre. I en intervju konstaterade Peter typ: "Klart som fan att folk inte vill ha mig där. De vill se sina favoritband och banden vill inte ha mig där för de vill köra igång sin jävla introtape och inte ha med mig som tar plats". Men han gjorde det och det funkade på något sarkastiskt sätt.

Om det är något att gå efter så kanske Lindroth inte heller var något vidare på att interagera eller ta lite skit från publiken på sina uppträdanden utan ville ha krattad gång och skyddad verkstad. Lägg till stulna skämt och privata issues så fanns det säkert en hel del som Claes ogillade. Avundsjuka är inte heller ovanligt i artistkretsar.

Vad gäller PK-nivån så fanns det ingen som var woke med dagens mått mätt. Idag anses ju Nour och Mede vara jättespännande när de drar skämt för fyraåringar i lekprogram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in