2021-05-13, 00:48
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Man ska såklart inte ha nån av dessa skatter.
Det är så man resonerar med barn som inte vill ha jacka "vill du ha den blå eller röda jackan"

Fastighetsskatt = usch. Men arvsskatt tycker jag visst vi ska ha. Ta bort annan, sämre skatt istället, t ex sänk skatten på arbete.
Citera
2021-05-13, 00:49
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Om man dör skuldsatt, får barnen en negativ skatt utbetald av staten då?
T.ex. om man left på hypotekspension och allt som återstår bara är miljonskulder?

Tänker att det skulle funka åt båda hållen lixom.

Barnen ärver inte skulderna, så nej, så har det aldrig varit och ska heller inte vara.
Citera
2021-05-13, 00:51
Medlem
Kurt-Beritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Fastighetsskatt = usch. Men arvsskatt tycker jag visst vi ska ha. Ta bort annan, sämre skatt istället, t ex sänk skatten på arbete.

Fastigheter kostar i form av utsläpp, arv inte lika mycket. Jag förstår att folk som inte väntar arv gärna förordar detta, det faller sig naturligt
Citera
2021-05-13, 00:59
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt-Beritz
Fastigheter kostar i form av utsläpp, arv inte lika mycket. Jag förstår att folk som inte väntar arv gärna förordar detta, det faller sig naturligt

Ok, men du förstår inte att jag som har ett arv som väntar på mig föredrar att det beskattas hellre än annat?
Citera
2021-05-13, 01:16
Medlem
Kackelhuss avatar
Fruktansvärt! Ta inte mina pengar, jag vill inte leva här längre. Jävla parasiterande på alla svenskars pengar för att ge till dem dem dem, ni vet de där invandrarna!
Citera
2021-05-13, 01:23
Medlem
Kurt-Beritzs avatar
Citat:
Ok, men du förstår inte att jag som har ett arv som väntar på mig föredrar att det beskattas hellre än annat?

Det får stå för dig, jag har också arv av större art som väntar mig, vilket kanske är förklaringen. Vi som väntar mycket inte vill betala då krävts en del av dels föräldrar men också försummelse av oss barn pga avsaknad av kärnfamilj då företaget varit viktigare? Inte vet jag men arvsskatt kommer iaf inte vara ett alternativ
Citera
2021-05-13, 01:24
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Det får stå för dig, jag har också arv av större art som väntar mig, vilket kanske är förklaringen. Vi som väntar mycket inte vill betala då krävts en del av dels föräldrar men också försummelse av oss barn pga avsaknad av kärnfamilj då företaget varit viktigare? Inte vet jag men arvsskatt kommer iaf inte vara ett alternativ

Skatt är aldrig roligt att betala, men pengarna ska in. Hellre där, och att staten tar mindre när man jobbar och sliter.
Citera
2021-05-13, 01:31
Medlem
Kurt-Beritzs avatar
Citat:
Skatt är aldrig roligt att betala, men pengarna ska in. Hellre där, och att staten tar mindre när man jobbar och sliter.

Men det kommer inte hända, det kommer aldrig bli lägre inkomstskatt. Högre jobbskatteavdrag för låginkomsttagare möjligtvis men inte mer än sä
Citera
2021-05-13, 01:31
Medlem
Kackelhuss avatar
Citat:
NEJ. Pengarna ska ta mig i helvete inte in, för pengarna går bara till dessa jävla invandrare som lika bra kan stanna i sina länder och så kan vi rädda människor mycket bättre. Tar någon jävla sosse 30% av mina millar den dagen skjuter jag mig i huvet med en revolver. Jävla äckel är vad ni är kommunister, SLUTA vilja ha hela jävla skräpvärlden i Sverige.

Ser ni inte vad som händer, det kommer låta så här tills vi betalar 100% skatt. Sen när landet är ett kalifat får vi kristna betala skatter för att vi är kristna.
Citera
2021-05-13, 01:44
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Men det kommer inte hända, det kommer aldrig bli lägre inkomstskatt. Högre jobbskatteavdrag för låginkomsttagare möjligtvis men inte mer än sä

En högerregering skulle nog kunna sänka skatten på arbete. Men det är väl inte dom som vill återinföra arvsskatten å andra sidan.
Citera
2021-05-13, 01:47
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kackelhus
NEJ. Pengarna ska ta mig i helvete inte in, för pengarna går bara till dessa jävla invandrare som lika bra kan stanna i sina länder och så kan vi rädda människor mycket bättre.

Jo, dom ska in. Sen ska dom inte brännas på skit i den grad som sker, men tyvärr är det så.

Citat:
Tar någon jävla sosse 30% av mina millar den dagen skjuter jag mig i huvet med en revolver. Jävla äckel är vad ni är kommunister, SLUTA vilja ha hela jävla skräpvärlden i Sverige.

Jag är emot islamiseringen.

Citat:
Ser ni inte vad som händer, det kommer låta så här tills vi betalar 100% skatt. Sen när landet är ett kalifat får vi kristna betala skatter för att vi är kristna.

Jag ser vad som händer och det suger.
Citera
2021-05-13, 01:47
Medlem
HarryManbacks avatar
Staten är som en missbrukare; det spelar ingen roll hur mycket pengar den får, det är på utgiftssidan problemet ligger.

Se över eran så kallade budget och se till att lägga skattekronorna på något som Svensson får ta del av. För det är just Svensson som är den betydande delen av skatteintäkterna.

Vi lever i en kapitalistisk ekonomi men med nåt pseudo-kommuniststyre. Tycker faktiskt högern med Moderaterna i spetsen har en mer logisk politik och inte styr landet med känslorna. Ekonomi är kallt och hårt och det är debit och kredit. Vilket är huvuduppgiften för staten, att förvalta våra gemensamma tillgångar.

Nej, ge oss vanliga arbetar- och medelklassindivider något tillbaka som vi faktiskt kan säga kommer från skatten vi pytsat in. Då skulle nog många tycka bättre om styret överlag. Men nu när staten läcker som ett såll så blir i alla fall inte jag så himla pepp på att betala ännu mer i skatt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in