2021-05-14, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Ingen människa i hela världen är bisexuell. Bisexualitet existerar inte. Däremot finns det massor av människor som tror att dom är bisexuella. Det är ovanligt att män tror sig vara bisexuella, men däremot väldigt vanligt bland kvinnor - anledningen till det är att kvinnoformen är vacker och mansformen är ful.

Eller så är alla i hela världen bisexuella men de som är hetero/homo har bara (hitills) attraherats av och fallit för andra/samma kön.
Citera
2021-05-14, 22:02
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Nej, ditt resonemang fallerar på två punkter (om inte fler):

1. Män finner oftast kvinnokroppen mer attraktiv än manskroppen och tvärtom för kvinnor, detta är biologiskt betingat. Jag är man och föredrar kvinnokroppen då jag finner den vacker och attraktiv, men det betyder ju inte att det är faktum att kvinnokroppar är vackrare än manskroppar (elelr att dessa är motbjudande) då detta beror på vem som gör bedömningen.

2. Bisexualitet eller homosexualitet är inte "inbillad" - det är ett psykologiskt tillstånd och kan sträcka sig från sexuell attraktion till önskan om att leva enbart med personer av det egna könet. En person som inte är heterosexuell till 100% är precis lika övertygad i sin sexualitet som den som är 100% heterosexuell.

För övrigt är inte dina misslyckanden på datingmarknaden baserade på något annat än din oförmåga att skapa intresse för din person. Det är ju inte så att du misslyckas för att kvinnor finner kvinnor mer attraktiva än män.

1. Kvinnor finner inte manskroppen lika attraktiv. Gör du en datingprofil med en medelmåttig man kommer han inte få kontakt med några kvinnor överhuvudtaget. Gör du en profil med en medelmåttig kvinna eller rentav ful kvinna så får hon förslag från hundratals män varje dag. Man får ha levt under en sten om man inte känner till detta. Det finns även statistik som visar att kvinnor finner 80% av män fysiskt oattraktiva.
Djurs sexualitet har med biologi att göra. Människans sexualitet har inget med biologi att göra(vilket jag har förklarat i tidigare inlägg).

2. Förvirring är i högsta grad ett psykologiskt tillstånd - där är vi helt eniga

Fetmarkerade: Nej, det är p.g.a att kvinnor inte finner män i närheten lika fysiskt attraktiva som män finner kvinnor fysiskt attraktiva. Ska man sammanfatta det kort kan man säga att för kvinnor handlar det om att hitta en man dom inte mår illa av att titta på - vilket för kvinnor under 40 i princip uteslutande handlar om män så snygga att dom kan arbeta som fotomodeller. Män däremot finner t.om medelmåttiga kvinnor vackra. Enorm skillnad. Har man inte förstått det så lever man i grav förnekelse.
Gör en tinderprofil med en medelmåttig man och sedan en ful kvinna. Fast det vågar du inte för då skulle din falska världsbild gå i kras.

Skulle mannen ha skönhet likt kvinnan skulle det finnas lika många "bisexuella" män som kvinnor. Kvinnan tilldelades skönheten då hon representerar gud och har därmed guds skal. Mannen representerar guds tänkande del(en inre egenskap) - det är därför kvinnan omsluter mannen(penisen) under sex och inte tvärtom. Mannen går upp i kvinnan. Hela den här världen handlar om att glorifiera kvinnan(gud).

Det är inte jätteovanligt på nåt sätt att män blir kåta på andra män. Baserat på egna observationer samt hur vanligt sjuka saker som t.ex pedofili är(mycket vanligare än man tror) så skulle jag tippa på att ca 25% av män upplever eller har upplevt bisexuell förvirring - i huvudsak i form av kåthet på feminina män eller att ha lust att uppleva att vara en undergiven kvinna. När det gäller kvinnor ligger siffran mellan 90-95 %.
Kvinnor har skönhet och det inser även heterosexuella kvinnor.
Senast redigerad av kulturstrateg 2021-05-14 kl. 22:18.
Citera
2021-05-15, 08:49
Medlem
Det finns massor med män som är lite bi och som gillar att suga kuk eller få kuken svsugen av en man. Även att bli påsatt eller sätta på. Men att ligga och hångla och mysa som man gör med en kvinna det är det betydligt färre som gillar. Sex är en sak, attraktion ar något helt annat.
Citera
2021-05-15, 15:23
Medlem
Ska erkänna att jag hade lite samma tankebanor som kulturstrateg beskrev (det vill säga att bisexualitet inte finns) för några år sedan. Eller finns kanske är fel ord, men mer att det var på "modet" om ni förstår vad jag menar. Jag tyckte att var och varannan kille man läste om var bisexuell och då tänkte jag "visst, kalla dig bi du, men om några år kommer du antingen ut som bög eller går tillbaka till att vara straight".''

Idag tänker jag inte riktigt så (visst, tankarna finns fortfarande kvar lite grann innerst inne) men förstår lite vad du syftar på kulturstrateg. Eftersom jag själv är gay så har jag väl egentligen ingen rätt att säga att det inte finns något som heter bisexualitet, för då är det ju som att säga att homosexualitet inte finns heller.
Citera
2021-05-16, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MannenP
Det finns massor med män som är lite bi och som gillar att suga kuk eller få kuken svsugen av en man. Även att bli påsatt eller sätta på. Men att ligga och hångla och mysa som man gör med en kvinna det är det betydligt färre som gillar. Sex är en sak, attraktion ar något helt annat.
Bingo! Jag är en överkåt man med rätt starka bi-tendenser. Har aldrig varit i ett förhållande med en man men har varit sexuellt attraherad av samma kön lika länge som jag varit sexuellt attraherad av det motsatta könet. När jag berättar för heterokillar får jag ofta många nyfikna frågor samt vanligen även en hel del bekännanden, oftast att killen har runkat eller experimenterat med en polare när han var yngre men inte helt ovanligt att killen varit eller är nyfiken på att suga kuk. Tycker personligen det är intressant att de som har ouppfyllda bi-fantasier verkar vara nyfikna på att inta en mer passiv roll och få kuk; själv tänder jag på det motsatta, dvs maktkänslan av att munknulla en man, gärna inför hans flickvän...
Så länge alla har kul spelar det väl egentligen ingen roll? Kan säga att flickvänner jag haft inte haft några större problem med att jag träffar en manlig polare för sug eller runk, dock hade de aldrig tillåtit lek med en annan tjej vid sidan om.
Citera
2021-05-16, 09:49
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Jag känner rätt många bögar & alla dessa garvar bara åt bi-killar & hävdar att det är fegisar som inte våga "komma ut" ordentligt.

För tjejer ligger det närmare till hands. Vilket inte minst manifesteras i att tjejer kan bli lesbiska av politiska skäl, vilket knappast är möjligt för en kille.
Citera
2021-05-16, 10:33
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag känner rätt många bögar & alla dessa garvar bara åt bi-killar & hävdar att det är fegisar som inte våga "komma ut" ordentligt.

För tjejer ligger det närmare till hands. Vilket inte minst manifesteras i att tjejer kan bli lesbiska av politiska skäl, vilket knappast är möjligt för en kille.
Fast bögar är kanske inte experter på bi-killars psykologi och sexualitet..? Låter som fördomar, kanske..
Senast redigerad av hvita.nhegrer 2021-05-16 kl. 10:37.
Citera
2021-05-16, 10:36
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Fast bögar är kanske inte experter på bi-killars psykologi och sexualitet..?
Tja, i motsats till dig & mig så har bögarna iallafall knullat med dessa bi-killar.
Citera
2021-05-16, 10:38
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Tja, i motsats till dig & mig så har bögarna iallafall knullat med dessa bi-killar.
Jaha, då förstår jag lite bättre..
Citera
2021-05-16, 11:11
Medlem
Citat:

Ja, trångsynta individer finns det inom alla grupper. Kanske kombinerat med lågt intellekt. För om man inte fattar att öppenheten är helt irrelevant för en persons faktiska läggning, ja då kanske man inte ska prata om detta högt för att inte riskera att andra får reda på att man är klent begåvad.

Själv kom jag ut som gay för hela klassen på gymnasiet, bara för att några år senare inse att även tjejer är av intresse. Du kan ju kolla med några av dina bögvänner hur dom förklarar det med sin "logik".

Men ska vi kanske ta och smula sönder några andra fördomar, när vi ändå håller på... Få se nu... Jag var inte med om några speciella trauman som barn, och mina föräldrar var inte skilda, frånvarande eller överbeskyddande. Jag lekte mest med pojkar, och det var de vanliga typiska lekarna som pojkar lekte då. Lekte med bilar, plastpistoler, osv, inte dockor. Jag har inte heller haft några feminina drag, vare sig i utseende eller personlighet, och har det inte heller nu i vuxen ålder.
Citera
2021-05-16, 11:42
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av standardpapper
Ja, trångsynta individer finns det inom alla grupper. Kanske kombinerat med lågt intellekt. För om man inte fattar att öppenheten är helt irrelevant för en persons faktiska läggning, ja då kanske man inte ska prata om detta högt för att inte riskera att andra får reda på att man är klent begåvad.

Själv kom jag ut som gay för hela klassen på gymnasiet, bara för att några år senare inse att även tjejer är av intresse. Du kan ju kolla med några av dina bögvänner hur dom förklarar det med sin "logik".

Men ska vi kanske ta och smula sönder några andra fördomar, när vi ändå håller på... Få se nu... Jag var inte med om några speciella trauman som barn, och mina föräldrar var inte skilda, frånvarande eller överbeskyddande. Jag lekte mest med pojkar, och det var de vanliga typiska lekarna som pojkar lekte då. Lekte med bilar, plastpistoler, osv, inte dockor. Jag har inte heller haft några feminina drag, vare sig i utseende eller personlighet, och har det inte heller nu i vuxen ålder.
Jo, alla är ju "unika" sas - vare sig man är straight, gay eller bi så funkar folk på olika sätt - alla är inte stöpta i samma form..
Citera
2021-05-16, 18:27
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
1. Kvinnor finner inte manskroppen lika attraktiv. Gör du en datingprofil med en medelmåttig man kommer han inte få kontakt med några kvinnor överhuvudtaget. Gör du en profil med en medelmåttig kvinna eller rentav ful kvinna så får hon förslag från hundratals män varje dag. Man får ha levt under en sten om man inte känner till detta. Det finns även statistik som visar att kvinnor finner 80% av män fysiskt oattraktiva.
Djurs sexualitet har med biologi att göra. Människans sexualitet har inget med biologi att göra(vilket jag har förklarat i tidigare inlägg).

2. Förvirring är i högsta grad ett psykologiskt tillstånd - där är vi helt eniga

Fetmarkerade: Nej, det är p.g.a att kvinnor inte finner män i närheten lika fysiskt attraktiva som män finner kvinnor fysiskt attraktiva. Ska man sammanfatta det kort kan man säga att för kvinnor handlar det om att hitta en man dom inte mår illa av att titta på - vilket för kvinnor under 40 i princip uteslutande handlar om män så snygga att dom kan arbeta som fotomodeller. Män däremot finner t.om medelmåttiga kvinnor vackra. Enorm skillnad. Har man inte förstått det så lever man i grav förnekelse.
Gör en tinderprofil med en medelmåttig man och sedan en ful kvinna. Fast det vågar du inte för då skulle din falska världsbild gå i kras.

Skulle mannen ha skönhet likt kvinnan skulle det finnas lika många "bisexuella" män som kvinnor. Kvinnan tilldelades skönheten då hon representerar gud och har därmed guds skal. Mannen representerar guds tänkande del(en inre egenskap) - det är därför kvinnan omsluter mannen(penisen) under sex och inte tvärtom. Mannen går upp i kvinnan. Hela den här världen handlar om att glorifiera kvinnan(gud).

Det är inte jätteovanligt på nåt sätt att män blir kåta på andra män. Baserat på egna observationer samt hur vanligt sjuka saker som t.ex pedofili är(mycket vanligare än man tror) så skulle jag tippa på att ca 25% av män upplever eller har upplevt bisexuell förvirring - i huvudsak i form av kåthet på feminina män eller att ha lust att uppleva att vara en undergiven kvinna. När det gäller kvinnor ligger siffran mellan 90-95 %.
Kvinnor har skönhet och det inser även heterosexuella kvinnor.
Du svänger dig med siffror som du inte underbygger med några källor, det är lite svårt att ta det på allvar...

När kvinnan blev gud vet jag inte, det kanske krävs att man tror på gud för att det ska funka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in