2021-06-07, 15:43
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Tes: magneter fastnar på vissa folks armar

Vetenskapligt experiment: sätt magnet på testgruppen.
Tes: Vissa är totalt dumma i huvudet.

Fattar du verkligen inte att filmen driver med dig?
Citera
2021-06-07, 15:48
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Tes: Vissa är totalt dumma i huvudet.

Fattar du verkligen inte att filmen driver med dig?
Du får jätte gärna förklara hur du kommer fram till detta. Undviker du denna frågan också så går det inte att ta dig seriöst öht.

Alltså hur du kommer fram till att de driver?
Citera
2021-06-07, 15:53
Medlem
constants avatar
Citat:
Man får ju ha i åtanke att det kan finnas ämnen inutti som inte är kända för oss heller
Som gör att du blir magnetisk? Skärp dig för fan. Har du ens gått ur grundskolan ditt miffo?
Citera
2021-06-07, 15:54
Medlem
styckets avatar
Citat:
Som gör att du blir magnetisk? Skärp dig för fan. Har du ens gått ur grundskolan ditt miffo?
Kommer inte skriva mer med dej för du påstår saker som du gissar kring som fakta sen när du inte kan svara på motfrågor kommer du med personangrepp. Det är verkligen iq fiskmås nivå. Ha så kul med dina "diskussioner".
Citera
2021-06-07, 15:55
Medlem
constants avatar
Citat:
Du får jätte gärna förklara hur du kommer fram till detta. Undviker du denna frågan också så går det inte att ta dig seriöst öht.

Alltså hur du kommer fram till att de driver?
Tror du driver, om inte annat så är du jävligt korkad.

Någon som inte fattar att en film på Youtube inte är detsamma som en vetenskaplig studie, är, tup ganska dum i huvudet.
Citera
2021-06-07, 16:01
Medlem
constants avatar
Citat:
Kommer inte skriva mer med dej för du påstår saker som du gissar kring som fakta sen när du inte kan svara på motfrågor kommer du med personangrepp. Det är verkligen iq fiskmås nivå. Ha så kul med dina "diskussioner".
Du har inte svarat på något innan, så varför skulle du börja svara nu?

Det är jag som hela tiden ifrågasätter vad du skriver. Du är faktiskt totalt blåst. IQ som en fiskmås är ett perfekt epitet för dig - Någon som inte ens fattar hur hon snurrar till det.

Du förstår inte ens i närheten vad vetenskap är, du tror på en skämtvideo på Youtube, snälla hjälp mig. Du är banne mig så blåst man någonsin kan bli. Kanske lite till. Hur dum kan man vara?
Senast redigerad av constant 2021-06-07 kl. 16:05.
Citera
2021-06-07, 16:46
Medlem
Eatlers avatar
Citat:

Du måste vara källkritisk när folk påstår saker, annars kommer en idiots åsikt vara lika mycket värd som en lärd. Vetenskapen har gett oss metodiken för att kunna särskilja på de två. Hade så inte varit fallet hade vem som helst kunnat säga vad som helst och det hade tagits som sanning, hur tror du världen hade sett ut då?
Citera
2021-06-07, 16:48
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eatler
Du måste vara källkritisk när folk påstår saker, annars kommer en idiots åsikt vara lika mycket värd som en lärd. Vetenskapen har gett oss metodiken för att kunna särskilja på de två. Hade så inte varit fallet hade vem som helst kunnat säga vad som helst och det hade tagits som sanning, hur tror du världen hade sett ut då?

Vad försöker du säga? Har aldrig påstått att vetenskap är dåligt håller helt med dej. Jätte viktigt att vara källkritisk.
Citera
2021-06-07, 16:53
Medlem
Apologists avatar
Citat:
Fattar du inte att de driver med dig?

Hur otroligt korkad kan man bli?

Tar det igen: De driver med dig. Fattar du inte? De skojar med dig? Förstår du inte? Filmen driver - fattar du inte?

Du måste vara otroligt korkad eller jobbar för frimurarlojalitet.

Mobiltelefoner fastnar på armen. Det är rena science fiction typ terminator.
Detta säger jag inte utifrån filmer jag sett utan på de över tiotal vaccinerade personer jag lyckats själv fästa telefoner på.
Mobiltelefonerna dras till armen, jag behöver inte ens trycka till.
Har låtit flertal bekanta fästa telefonen istället med samma resultat.
Avtorkade armar o I lodrätt riktning.
Även halsen verkar magnetiserad i vissa fall o tillfällen.
Citera
2021-06-07, 16:53
Medlem
Eatlers avatar
Citat:
Vad försöker du säga? Har aldrig påstått att vetenskap är dåligt håller helt med dej. Jätte viktigt att vara källkritisk.

Det jag försöker säga är att om man är källkritisk så är svaret på trådstarten ett nej, uteslutande baserat på de källor som angivits. Bevisbördan ligger på den som påstår att någonting är på ett visst sätt och då det inte finns något vetenskapligt bevismaterial presenterat i denna tråd så finns det heller inget underlag för en diskussion huruvida det är sant eller ej.
Citera
2021-06-07, 16:56
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eatler
Det jag försöker säga är att om man är källkritisk så är svaret på trådstarten ett nej, uteslutande baserat på de källor som angivits. Bevisbördan ligger på den som påstår att någonting är på ett visst sätt och då det inte finns något vetenskapligt bevismaterial presenterat i denna tråd så finns det heller inget underlag för en diskussion huruvida det är sant eller ej.

Du har nog missförstått det här med bevisbörda.

Bara för något inte är bevisat kan det fortfarande vara sant eller hur?
Citera
2021-06-07, 17:11
Medlem
Eatlers avatar
Citat:
Du har nog missförstått det här med bevisbörda.

Bara för något inte är bevisat kan det fortfarande vara sant eller hur?

Stämmer, men jag har inte missuppfattat något. Det ligger fortfarande på den som påstår att någonting är, att bevisa sin tes. Eftersom så ej har skett så finns det därmed ingenting av värde att diskutera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in