Citat:

Ursprungligen postat av 
Adventurer6

Nu tänker jag mest på tillfälligt löst sex.
Bör man fråga eller ska man bara gå på känsla?
Om man frågar - hur ska man fråga och vad ska man fråga tycker ni?
Hur brukar ni göra?
Jag kan tänka att det kan förstöra lite av spänningen om man frågar innan / berättar om önskemål och fantasier osv men samtidigt kan det ju vara bra. Sen tror jag att de flesta kanske inte direkt vet vad de gillar utan skulle svara typ "..normalt sex men inte analt."..nått sånt.
Det kan ju även variera vad man skulle tända på att göra beroende på person.
Tips? Ideer? Erfarenheter?
Skulle ni vilja att nån frågade er innan? Vad skulle ni säga? Har det hänt?(isf berätta 

)
Har ni frågat nån? Hur/vad svarade personen?

Problemet med att börja lista vad man gillar, är ju att då framkommer det vad man inte gillar, och då skapas det sexuella no go-zoner.
Om du frågar om någon gillar analt, och personen svarar "...sådär", då minskar ju risken att analsex blir av. Om du inte frågat, så hade ni kanske prövat analt tillsammans, och din partner hade kanske gillat det. 
Sedan ska man inte lyssna för mycket på vad folk (främst tjejer) säger. Många tjejer kommer säga att de kan prata om allt, och det är manligt att våga fråga och be om samtycke. Men i verkligheten vågar de inte prata om sex när det börjar bli personligt, och de tycker att det är avtändande när man frågar.