2021-05-11, 14:24
Medlem
Om man leker med tanken att man har 10 miljoner sek värda shitcoins på via Uniswap på Metamask plånboken och vill göra uttag till revolut eller någon svensk bank, känns ju som att staten på något sätt kommer att beslagta ens pengar och skylla på att kvitton från metamask/uniswap osv på köp ej är acceptabla osv. Har jag fel?

Har någon av er tagit ut stora summor? Har det gått bra. Hur bör man gå tillväga? (självklart med betalning på 30% av kapitalvinsten)
Citera
2021-05-11, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredperry112
Om man leker med tanken att man har 10 miljoner sek värda shitcoins på via Uniswap på Metamask plånboken och vill göra uttag till revolut eller någon svensk bank, känns ju som att staten på något sätt kommer att beslagta ens pengar och skylla på att kvitton från metamask/uniswap osv på köp ej är acceptabla osv. Har jag fel?

Har någon av er tagit ut stora summor? Har det gått bra. Hur bör man gå tillväga? (självklart med betalning på 30% av kapitalvinsten)

Första steget kan vara att öppna ett nytt konto på Binance. Så länge du enbart skickar krypto dit behöver du inte genomgå någon KYC. Växla allt till ettablerade coins som ETH och BTC. Skicka över dem till egen plånbok och sälj dem OTC.
Citera
2021-05-11, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrGeeky
Första steget kan vara att öppna ett nytt konto på Binance. Så länge du enbart skickar krypto dit behöver du inte genomgå någon KYC. Växla allt till ettablerade coins som ETH och BTC. Skicka över dem till egen plånbok och sälj dem OTC.

Hur ska man köpa lägenhet och bil då?
Citera
2021-05-11, 15:51
Medlem
Citat:

Du får köpa en Tesla för dina BTC 😉

Skämtosido, tror jag en OTC-order där du får kontanter, alternativt om du lyckas fixa ett anonymt bankkonto vilket säkert inte är så enkelt idag de enda alternativ jag kommer på.
Citera
2021-05-11, 16:19
Medlem
fittslems avatar
Citat:

Deklarera och betala skatt? Nej men det blir nog svårt i enbart kontanter.
Senast redigerad av fittslem 2021-05-11 kl. 16:38.
Citera
2021-05-11, 16:35
Medlem
Beroende på vilken bank du har, men 10 miljoner?? ICA Banken hotade att kasta ut mig för en överföring på 300k som hade sitt ursprung från crypto.com.

Tror inte ens Revolut kommer ta emot 10 miljoner rakt upp och ner. Men efter KYC, kvitton och bevis på vart ursprungspengarna kommer ifrån så kanske. Överför i omgångar för att vara på den säkra sidan.
Citera
2021-05-12, 17:34
Medlem
Binance har Visa kort som du kan använda för att köpa saker med din krypto i vanliga butiker (notera att du måste deklarera köp om du gjorde vinst eller inte, men det är en annan fråga).
Du kan också växla krypto till EUR i Binance som du sen kan skicka till ditt vanliga Visa kort (om banken nu går med på det). Men det blir en del växlingsavgift på det.
Citera
2022-11-26, 07:59
Medlem
dufrianords avatar
MetaMask börjar spåra IP adresser på sina användare.
Jag handlar inte med kryptocoins själv men hörde flera som pratade om det. Påverkar tydligen Etherum och Brave webbrowser

Källa: https://reclaimthenet.org/metamask-starts-tracking-user-ips/
Citera
2025-06-08, 06:49
Medlem
Hur kan jag få ut mina pengar från Metamask till mitt bankkonto?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in