• 3
  • 4
2021-05-11, 13:42
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SVannonym
Min morfar har varit ensam sedan 1,5 år tillbaka. Han har pratat om att han känner sig väldigt ensam och vill att alla i släkten ska hitta en ny kvinna till honom.
Han hade ringt och sagt att lägenheten behöver städas så jag, min dotter (8år) och min mamma åkte dit o gjorde det.

Nu till saken...
Min morfar sa att han kunde gå till centrum o köpa fika som vi kan äta efter städningen och frågade min dotter om hon vill följa med. Hon svarade självklart ja glatt.

När hon är tillbaka kommer hon springande till mig och säger ”mamma! Kan du förklara för gammelmorfar att jag inte har något under trosorna! Han fattar inte!”. (Min morfar kan inte så bra svenska och min dotter kan bara svenska.) Jag blev arg, rädd och ledsen. Min första fråga var visade du honom? Ingen får se?! Hon svarade nej.

Jag har inte vågat eller vetat hur jag ska ta upp detta med honom, blev så chockad! Samtidigt har vi vår kultur där det är en tabu o prata om sånt samtidigt om jag skulle berätta för min man eller far skulle det kunna leda till slagsmål om inte mord.

Han ringde mig en dag senare men varken svarade eller ringde tillbaka för just nu tål jag inte o höra hans röst.

Jag har även frågat min dotter om han rört henne någonstans hon svarade ”nej han frågade bara många gånger och verkade inte förstå att det inte finns något där! Det finns ju bara rumpa o snippa där mamma.”

Jag har inte kunnat sluta tänka på det i flera dagar och bara gråtit och mår allmänt skit och vet inte vad jag ska göra! Har någon varit med om liknande med en bakrund från Mellanöstern? Hur gjorde du?!

Du ska fråga vad fan det handlar om givetvis.
Citera
2021-05-11, 14:40
Medlem
Sun Rulers avatar
Jag hade frågat ut honom direkt, i ett ögonblick då han inte förväntar sig att få frågan. Skulle jag inte få en bra förklaring eller märka att han inte är 100% ärlig så skulle det vara sista gången jag eller mitt barn träffade honom.
Citera
2021-05-11, 17:15
Medlem
Kattriarkens avatar
Försök att skita i skäggbarnen i den här tråden.

Jag förstår från det du skriver att du mår väldigt dåligt av det här. Har du någon möjlighet till samtal med någon? En väninna, din mor, en vårdkontakt? Det måste kännas oehört ensamt att inte känna att du kan prata med din man om saken. Det finns journummer att ringa ifall man behöver prata med någon. De har tystnadsplikt och kan hjälpa dig att ta ett beslut om hur du vill/orkar tackla situationen. Här är en lista på några nummer:

https://www.1177.se/liv--halsa/psyki...-och-beroende/

Slutligen - försök tänka att din dotter är säker! Hon har inte fått några men av det här och hon behöver aldrig träffa honom igen. Det viktiga nu är att du får en chans att bearbeta det.

Ta hand om dig.
Citera
2021-05-12, 07:58
Medlem
Citat:
Vi är kristna syrianer!
Nej, då är du inte helsvensk.
Citera
2021-05-12, 08:20
Avstängd
Ja det är ju importerat våld mot kvinnor samt dessa pedoäckel till invandrare.

"Han kan inte svenska så bra"

Nä så klart han inte kan i nya Vänster Sverige.
Citera
2021-05-12, 09:37
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberationfront
Mohammed gifte sig och knullade en typ 10 åring. Det är den kulturen din morfar kommer ifrån.

Begrunda det lite och rösta på SD i nästa val.

Idioter som förnekar att muslimer behandlar kvinnor som hundar, det fattar bara dom som känner muslimer som berättat hur det fungerar.

Jag känner flera muslimer och de berättar allt till mig hur det funkar, bara dumma naiva svenskar som tror de är rena, lyder inte kvinnan slår dom kvinnan, kvinnan ger massage och annat när gubben kommer hem, kvinnan är mannens slav för egen njutning.

Så är det.
Citera
2021-05-12, 09:48
Medlem
Liberationfronts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Idioter som förnekar att muslimer behandlar kvinnor som hundar, det fattar bara dom som känner muslimer som berättat hur det fungerar.

Jag känner flera muslimer och de berättar allt till mig hur det funkar, bara dumma naiva svenskar som tror de är rena, lyder inte kvinnan slår dom kvinnan, kvinnan ger massage och annat när gubben kommer hem, kvinnan är mannens slav för egen njutning.

Så är det.

Vet. Det ser kvinnan som egendom. Det är så kulturen funkar. DÄR. De förstår bara inte att HÄR gäller andra regler. Det är våra politikers fel, som har kass integration. Om man inte ställer motkrav så lär sig inte folk från en kultur som baseras på ägande.
Citera
2021-05-12, 09:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin

Så är det.

Det var en kristen...
Citera
2021-05-12, 11:27
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Tror du på fullaste allvar att man skämtar om något sånt så har du fan en skruv lös! Hade jag kunnat pratat om detta öppet hade jag inte behövt fråga om råd i detta forum! Men det går inte hos vårt trångsynta folkgrupp!
Och nej han sitter inte i rullstol! Jag är inte rädd för att han ska slå mig om det var det du förstod!

Edit:
Generationsmisstag. Hade otur när jag tänkte.
Citera
2021-05-12, 12:05
Medlem
Qusimotos avatar
Din morfar är pedofil, har han vart på dig med?
Citera
2021-05-12, 12:52
Medlem
Suecotes avatar
Kristen eller muslim, arabkultur är skräp. Du har en senil peodfil till morfar.
Citera
2021-05-12, 14:02
Medlem
Du borde anmälas din dotter tas ifrån dig.

At du ens behövde fråga på fb vad du ska göra.. Du är olämplig förälder. Klart att det blir nord om din man har lite stake. Hade jag haft barn och min dotter sa så till mig skulle jag se till att den som försökte let's efter något i hennes trosor inte längre har sina genetslier kvar.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in