2021-05-11, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loal
Ja men de har rätt att få tillbaka pengarna så småningom. Det har åklagare beslutat.

Det vill jag gärna ha bekräftat från en eskort som varit med om det, särskilt en utländsk utnyttjad tjej... ett par svenska tjejer jag vet om fick det INTE.
Citera
2021-05-11, 16:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Magicstrip
Det vill jag gärna ha bekräftat från en eskort som varit med om det, särskilt en utländsk utnyttjad tjej... ett par svenska tjejer jag vet om fick det INTE.
I så fall är det tjänstefel. Eller så har kvinnorna inte överprövat beslaget. När sexköparen erkänt eller i annat fall man har en laga kraftvunnen dom så ska pengarna gå till kvinnorna. I de flesta fall så beslagtar inte ens polisen tjejernas pengar utan de väntar på att sexköparen kommer ut ur fastigheten och beslagtar deras körkort och mobiltelefon istället. Och oftast erkänner ändå sexköparen på minuten.
Senast redigerad av loal 2021-05-11 kl. 16:27.
Citera
2021-05-11, 17:17
Medlem
Citat:
Beror på om han betalar böterna efteråt.

Du får böteslappen nån vecka efter att su skrev under föreläggandet.
Tack för klargörande svar.
Citera
2021-05-11, 17:52
Medlem
TheCryptKeepers avatar
Citat:
Simon kanske borde ligga lågt ett tag när priset på hans existens kommit ut som ett mission. 750 sägs det....usch va jobbigt få veta det alltså. Läge emigrera kanske?
Påstår du att det ska finnas ett pris på Simons huvud?
Citera
2021-05-11, 18:10
Medlem
SeanPenns avatar
Så straffet är alltså bara böter? Så i princip kan dom gå tillbaka nästa helg och köpa horor...Måste kännas bra meningslöst att vara polis i Sverige
Citera
2021-05-11, 18:23
Medlem
LoveLifeNows avatar
Kommer genast ihåg den där svenske pedofilen som raggade barn i Kambodja. Snälla snutar och prostituerade, häng ut de klandervärda torskarna på Flashback! Då är det snart slut på eländet och de där psykopaterna kommer då med all sannolikhet börja känna pressen att börja bete sig anständigt.
Citera
2021-05-11, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveLifeNow
Kommer genast ihåg den där svenske pedofilen som raggade barn i Kambodja. Snälla snutar och prostituerade, häng ut de klandervärda torskarna på Flashback! Då är det snart slut på eländet och de där psykopaterna kommer då med all sannolikhet börja känna pressen att börja bete sig anständigt.
Detta handlar om män som köper sex av vuxna kvinnor...
Citera
2021-05-11, 19:12
Medlem
LenaPauls avatar
Citat:
Pengarna beslagtas i bevis syfte. Tjejerna står tomhänta på just den pengen. Så gäller stoppa undan dem snabbt.
Bra det åtmindstone men det betyder att polisen måste bevaka hela tiden
Citera
2021-05-11, 19:18
Medlem
LenaPauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
"Prostituerad skaffade f-skattsedel i protest mot sexköpslagen

PUBLICERAD 2003-04-04

Hyckleri, säger prostituerade Roshina Sambo om den f-skattsedel hon beviljats för "serviceverksamhet". Juristerna på Riksskatteverket hävdar dock att myndigheten inte hade något val."

https://www.dn.se/nyheter/sverige/pr...-sexkopslagen/

Rosinha Sambo, 38, bor i Varberg och har sålt sin kropp sedan tonåren.
I april lyckades hon få F-skattsedel för att kunna betala skatt på sina inkomster.
Sedan dess har hon tre gånger polisanmält svenska staten för koppleri.

I reportaget, som sänds i TV 3:s Insider i kväll, säger Rosinha Sambo:
"Persson är min hallick"
- Jag betalar tusentals kronor till Göran Persson. Han är min hallick.

Den första trailern för programmet sändes för drygt en månad sedan. Direkt efteråt fick Rosinha Sambo ett vykort hem i brevlådan.
Kortets motiv är en utbränd bil och den anonyme avsändaren påstår sig representera den rasistiska organisationen Nationens änglar.
- Du skulle må bäst av att stänga igen både truten och fittan. Annars kommer du snart att likna bilen på detta kort, står det på baksidan.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ens-tv-program

Rosinha är lite småskön, gillar att stå i rampljuset i media tror jag Humor har hon ju också, tex när hon polisanmälde Skatteverket och Göran Persson för koppleri.

(FB) Anita / Rosinha Sambo
Mm ngn som gör rätt för sig 👌
Sen det är skitsnack att skatteverket ej bryr sig om ngn hora får in stora belopp på sin swish då garantera jag att skatteverket inte skiter i det, det går inte göra avdrag för kriminell verksamhet som ngn påstår.
Citera
2021-05-11, 20:00
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LenaPaul
Mm ngn som gör rätt för sig 👌
Sen det är skitsnack att skatteverket ej bryr sig om ngn hora får in stora belopp på sin swish då garantera jag att skatteverket inte skiter i det, det går inte göra avdrag för kriminell verksamhet som ngn påstår.
Jag är inte så säker på det, det var en härva med en Thaimassage salong i samma stad som Roshina verkade i tidigare.
Det var 5 eller 6 torskar som åkte dit.
Innehavaren fälldes i Tingsrätten för koppleri av en släkting som hon anmodat att sälja sex mot betalning.

Någonting för att det förekommit svarta pengar och Swish betalningar som inte redovisats
åtalades den kvinnan inte för trots att det fanns med i Polisens FUP.

Sen är det ju inte olagligt att sälja sexuella tjänster utan det är sexköparen som
begår den kriminella handlingen.
Senast redigerad av Romper 2021-05-11 kl. 20:03. Anledning: .
Citera
2021-05-11, 20:31
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Finns åklagarbeslut på att kvinnorna kan behålla pengarna även om de kommer från kriminalitet.

På beskattningssidan anses det inte vara inkomst av tjänst eftersom pengarna härrör från kriminalitet.

Du har totalt fel. Att de får behålla pengarna betyder inte att de är skattebefriade. Det paradoxala är att sexarbetare har sökt F-skattesedel för sexförsäljning, men nekats. Så även om man vill göra rätt för sig så går det inte för sig. Sexköpslagen är totalt rättsvidrig på alla sätt.
Citera
2021-05-11, 20:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Du har totalt fel. Att de får behålla pengarna betyder inte att de är skattebefriade.
De är skattebefriade. Prostitutionstjänster kan inte tas upp som inkomst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in