• 2
  • 3
2021-05-10, 18:55
Medlem
Jag har endast sagt det när tjejen är så tajt att jag inte kan prestera som jag vill. Är hon för tight kommer man snabbt.
Citera
2021-05-10, 19:00
Medlem
AdMortems avatar
Väldigt konstigt om det inte är sexig eller tränad eftersom jag varit med om att killar spanat in tjejer som de upplevt som attraktiva och sagt det till mig, dvs utan att de haft sexuellt umgänge. Vore otroligt märkligt om de gissade på hur vaginan är och meddelar en annan kvinna det som om det vore gängse sanning. Jag är rätt säker på att tight används istället för ordet het.
Citera
2021-05-10, 19:00
Medlem
Som andra säger, aningen menar de att ni är vältränade i kroppen eller trånga i musen.
Om ni precis haft sex menar de det sistnämda.
Citera
2021-05-10, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bankgiro666
Nästan alla tjejer jag känner, mig själv inräknad, har fått höra att de (vi) är "tighta" av killar vi legat med. Jag och en väninna pratade om detta och har uppenbarligen tolkat kommentaren olika.
Jag har alltid tolkat det som att killen menar "du är tightare än genomsnittet" och min väninna har tolkat det som en bekräftelse på att allt är som det ska, och att det inte är någon jämförelse mellan olika fittor utan att det i princip kan ersättas med "det här är trevligt" typ.

Min spaning var att killar säger så för att man ska bli glad eller för att de själva hade velat höra en liknande kommentar, typ "du är så stor". Min väninna menar att det inte alls är en beskrivning av de fysiska attributen. En annan väninna hade hört samma kommentar från en tjej hon låg med, och där kan det ju knappast ha betydelse för sexet om man är tight eller otight.

Min fråga är alltså: Beskriver ni de fysiska attributen (du är tightare än vad jag är van vid) eller bekräftar ni bara (det här är bra) när ni slänger ur er kommentaren "Du är så tight"?

Det bekräftar att ni är den kvinnliga motsvarigheten till en välutrustad kille.
Citera
2021-05-10, 22:43
Medlem
Det är ju lite av ett dubbeleggat svärd det där med trång mus, som kan vara resultatet både av brist på upphetsning och stark bäckenbotten.
Citera
2021-05-10, 22:53
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darebuilder
du är nog på tok för gamma för det här.
Nej, det är jag inte, slang och uttryck är dialektalskt, du tillhör kanske en kultur som tolkar det som så. Men i breda massan av nittiotalister & framåt är det absolut inte så.
Citera
2021-05-11, 07:26
Medlem
God morgon och tack för alla svar!

Det vi diskuterade var alltså uteslutande i sexuella sammanhang, jag var otydlig. Det verkar vara 50/50 baserat på de som uppfattat frågan som vi menade den, alltså att hälften menar att det är en jämförelse, och den andra hälften menar det endast som en bekräftelse på att allt är bra.

Motsvarande för män skulle alltså vara jämförande ex. "du har så stor kuk" (fast detta kan ju också anses vara en synonym till "bra" antar jag?) vs "du har så skön kuk" (bekräftande).

Om en tjej säger till en kille "du har så stor kuk" måste det ju uppfattas som jämförande, alltså att den outtalade fortsättningen är "jämfört med andra". Eller?

Tilläggas bör att vi inte alls är oroliga över vår slapphet/tighthet, vi fastnade bara i en språkdetalj pga tristess.
Citera
2021-05-14, 12:53
Medlem
Under ett morgonknull med en KK fick jag en gång höra:
Fan, jag har knullat dig hela natten och ändå är du så tight!

Jag gissar att det inte var kroppen han syftade på! Samt att han inte var så väl bevandrad kring kvinnors vaginor, som återfår sin form efter såväl samlag som förlossning eftersom det handlar om muskler. Men såklart kan även fittmuskler behöva tränas.
Citera
2021-05-15, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bankgiro666
God morgon och tack för alla svar!

Det vi diskuterade var alltså uteslutande i sexuella sammanhang, jag var otydlig. Det verkar vara 50/50 baserat på de som uppfattat frågan som vi menade den, alltså att hälften menar att det är en jämförelse, och den andra hälften menar det endast som en bekräftelse på att allt är bra.

Motsvarande för män skulle alltså vara jämförande ex. "du har så stor kuk" (fast detta kan ju också anses vara en synonym till "bra" antar jag?) vs "du har så skön kuk" (bekräftande).

Om en tjej säger till en kille "du har så stor kuk" måste det ju uppfattas som jämförande, alltså att den outtalade fortsättningen är "jämfört med andra". Eller?

Tilläggas bör att vi inte alls är oroliga över vår slapphet/tighthet, vi fastnade bara i en språkdetalj pga tristess.
Alltså, visst kan det vara i jämförelse med andra (med mer eller mindre uns av sanning), men det blir ju liksom automatiskt tajt för kuken när man stoppar in den i en fitta, relativt till hur man har det resten av tiden. På samma sätt som det nog kan upplevas som att en normalkuk är stor, eftersom man vanligvis inte har något alls inkört där förutom kanske några fingrar då och då.

Jämför med "Helvete vad gott den här ölen smakar". Det behöver ju inte betyda att den där ölen var bland de godaste man druckit, eller ens godare än snittölet, utan kanske att man helt enkelt gillar öl och föredrar smaken av öl framför smaken av ingenting
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in