2014-10-23, 00:54
Medlem
ruccolesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Peter är "bara" 52 år så han befinner sig knappast "på ålderns höst".
Då brukar man tala om äldre personer än så.
Ja , det blev väl lite fel ordval där, erkänner
Tänkte mer i jämförelse med dom andra bönderna är han ju lite till åren , ok?
Citera
2014-10-23, 00:59
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruccoless
Ja , det blev väl lite fel ordval där, erkänner
Tänkte mer i jämförelse med dom andra bönderna är han ju lite till åren , ok?

Ok
Citera
2014-10-23, 07:19
Medlem
wizzmans avatar
Magnus Samuelsson junior verkar svag för bananer kan man ju lugnt konstatera.
Citera
2014-10-23, 10:43
Medlem
Mogaku-sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Så sa hon ju inte alls. Dessutom är det Erik som Anna dejtar.

Du har ingen aning om vad du pratar om. Kom tillbaka själv när du är 45 och se om behovet av närhet har försvunnit.
Nej det är Sebastian som Anna dejtar.
http://www.tv4.se/bonde-söker-fru/klipp/anna-och-sebastian-smiter-iväg-för-en-kyss-2983286

Vad är grejen med Karin som är hos Erik? Hon anklagar Erik för att inte säga något men själv har hon suttit tyst när hon varit ensam med honom. http://www.tv4.se/bonde-söker-fru/klipp/stel-stämning-mellan-erik-och-karin-2983263
Senast redigerad av Mogaku-san 2014-10-23 kl. 10:46.
Citera
2014-10-23, 14:12
Medlem
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogaku-san
Nej det är Sebastian som Anna dejtar.
http://www.tv4.se/bonde-söker-fru/klipp/anna-och-sebastian-smiter-iväg-för-en-kyss-2983286
Fast jag menar hon som är kristen, hon dejtar Erik. Heter inte hon också Anna?
Citera
2014-10-23, 14:20
Medlem
Fy fan vad jag hatar Jonathan. Vilken jävla sliskplayer. Han är för fan 27 år och pratar om tjejerna som om han vore en kåt 14 åring som aldrig umgåtts med motsatt kön. Kanske han inte har heller iof, men ändå. Brudarna han valt är också blä. Kolla på dem, om han tror att han kommer finna sitt livs körlek bland dessa brudar så säger jag lycka till. Kollar man på dessa med honom så är det som taget från Paradise Hotel men på en bondgård! brudarna är inte ute efter att slå sig till ro, utan för att stärka sitt självförtroende och bekräftelsebehov att bli utvalda och få vara kvar så lång tid som möjligt. De har redan fått bekräftelsen av att bli utvalda från början. De är 23 år eller något, och dte är bara att kolla på dem. Pinsamt.

OM det ärt en fru han vill hitta som passar på gården, så är det ju helt fel tjejer han valt ut. Men han är ju likadan. Sliskig och pinsam. Dessutom är vissa rentav ful och motbjudande.
Citera
2014-10-23, 14:27
Medlem
Gillar 23 åringe bonden erik, är ju störtskön ju. En av tjejerna han valt ut är sjukt ful, men kanske bra som person. Hans tjejer verkade inte värst intresserade innan, men nu när de sett hans fina gård och hans händiga arbete, ja då minsann, golddiggers. Dock är de inte lika mycket golddiggers och uppmärksamhetssökande som sliskbonden Jonathan, fy fan. Bort med skiten.
Citera
2014-10-23, 14:34
Medlem
Mogaku-sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Fast jag menar hon som är kristen, hon dejtar Erik. Heter inte hon också Anna?
Det är väl Ida?
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=5985395
Citera
2014-10-23, 16:38
Medlem
Citat:
Så bara för att folk dör i ebola så får man inte ha åsikter om hur folk beter sig (i ett tv-program)?
Och bara för att Solstollarna och Tutti Frutti hade en massa bikinibrudar så ska det på något sätt ursäkta en taskiga kvinnosyn i ett helt annat tv-program 20-30 år senare?
Inte särskilt logiskt resonemang... Varför måste det ena utesluta det andra? Snarare du som borde sätta saker i rätt perspektiv.
Som du resonerar kan man ju inte ha åsikter om någonting för det finns alltid något annat som är värre eller har större betydelse.

Oj öm punkt Klart du får ha åsikter om allt! Vi lever ju i en demokrati Men det är klart du får ju vara beredd på att få möta olika åsikter då. Ja i relation till de programmen så får vi ju vara överens att utvecklingen gått till de bättre?? eller?

Citat:
Ursäkter, ursäkter...
De har väl fått en uppfostran, gått i skolan och haft någon form av socialt umgänge? Bara för att de är bönder så har de ju knappast levt under en sten. Särskilt inte Jonathan som verkar vara en social kille med självförtroende.

Det är nog så att människor är olika helt enkelt. Om det är så att bonden är sexistisk, så är han det. Vad vill du få ut med dina inlägg? Alla märker väl det. Det är ju bättre du vänder dig direkt till Jonathan eller TV 4 Men världen är så konstigt funtad att även sexistiska män blir tillsammans med kvinnor, så ansvaret måste ju på nåt sätt fördelas lika i denna frågan.

Citat:
Det återstår att se. Knappast något som jag ligger sömnlös över dock...
Lycka till med att lösa ebola och övriga världsproblem!

Skönt höra att du inte ligger sömnlös, jag tolkade dina inlägg som att du på allvar brydde dig i denna fråga
Citera
2014-10-23, 16:45
Medlem
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogaku-san
Det är väl Ida?
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=5985395
Du har rätt, jag blandade ihop dem.
Citera
2014-10-23, 17:19
Medlem
Det liknar typ ingen vet vad någon heter.

Både bönder och kvinnor förväxlas.
Föreslår att vi lägger till ett attribut till namnen typ ateist-pelle eller apelsin-lisa.
Dålig casting alternativt tråkiga karaktärer, tror jag att det beror på.
Citera
2014-10-23, 19:34
Medlem
Fråga mig, jag har koll på vad alla i programmet heter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in