2011-05-14, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FantaNaranja
Var det bara 4 bönder. Här är det 8? Eller är det 2 avsnitt med 4 i varje?

http://www.tv4.se/1.2126593/2011/05/06/bonderna_i_bonde_soker_fru_2011
Ja,det är det
Citera
2011-05-14, 15:13
Bannlyst
Kan man skriva ansökan på dator eller måste det vara handskrivet?
Citera
2011-05-15, 01:07
Medlem
Citat:
Kan man skriva ansökan på dator eller måste det vara handskrivet?
Du kan nog skriva på vilket som. Det är bra om brevet sticker ut, så man lägger märke till det. En del deltagare får ju väldigt många svar.
Citera
2011-05-15, 01:56
Medlem
spleendids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Kan du utveckla det där mer? med "vi själva kan ju faktiskt förfäras över vad vi råkar säga"
Menar du på nått sätt att riktiga "töntar" lär vara så blyga att dom automatiskt även blir
blyg inför att ha framföra en förklaring till sin blyghet skulle det finnas en skämsfaktor i det?

Jag förstår eventuellt vad han menade med baktankar (ja frasen låter roligt i sig)

Jag menar bara att talflödet aldrig är helt planerat. Ett yttrande kan komma mycket snabbt och reaktivt eller med lite mer eftertänksamhet. Allting går dessutom att uttrycka på många olika (men liknande och för ändamålet funktionella) sätt. Till mångt och mycket var det alltså en ren slump att han valde just baktankar. Hade man ställt samma fråga till honom ett par dagar senare hade det garanterat blivit andra ordval eftersom situationen (att bli intervjuad - att vara ovetandes om vad som kommer härnäst) framkallar det reaktiva/associativa tänkandet.
Mycket lite talar alltså för att han på förhand hade fått exakta frågor att förbereda svar på, men samtidigt hade han alldeles säkert fått ungefärliga samtalsämnen att klura på, varför det nästan lät onödigt klumpigt med baktankar.

Det ligger något i vad du säger också; att hans tydliga blyghet påverkade honom (så att han blev nervös) och därmed överdrivet eftertänksam vilket gjorde hela samtalet krystat och hans uttalanden överspända, vilket de förstås var, och vilket alltså baktankar med all säkerhet kan ha varit ett tecken på. Men hämningar ska man givetvis aldrig skämmas för. Hellre en blyg flicka än ett yrväder med glappkäft, om jag får bestämma.

Han verkade hursomhelst vara en hyvens kille. Det är huvudsaken.
Senast redigerad av spleendid 2011-05-15 kl. 01:58.
Citera
2011-05-15, 03:04
Bannlyst
Sökt till fredrik nu. Håller tummarna att man kommer med!
Citera
2011-05-15, 10:44
Medlem
spleendids avatar
Citat:
Sökt till fredrik nu. Håller tummarna att man kommer med!

Hahaha, du är för klockren, och man förstår nästan varför det oftast inte slutar lyckligt. Låter ungefär som att du söker för programmets skull i absolut första hand, och där "Fredrik" bara är namnet på smörjan. Glöm inte att söka till Big Brother när du ändå håller på. Eller sök alla bönder vettja, så har du större chans på lite försvinnande uppmärksamhet. Man kan ju alltid påstå att intresset plötsligt svalnat i slutet av programmet och krossa ett hjärta eller två. Don't call my name, don't call my name - Alejandro.
Senast redigerad av spleendid 2011-05-15 kl. 10:46.
Citera
2011-05-15, 11:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av spleendid
Hahaha, du är för klockren, och man förstår nästan varför det oftast inte slutar lyckligt. Låter ungefär som att du söker för programmets skull i absolut första hand, och där "Fredrik" bara är namnet på smörjan. Glöm inte att söka till Big Brother när du ändå håller på. Eller sök alla bönder vettja, så har du större chans på lite försvinnande uppmärksamhet. Man kan ju alltid påstå att intresset plötsligt svalnat i slutet av programmet och krossa ett hjärta eller två. Don't call my name, don't call my name - Alejandro.
Nej man han var ju faktiskt snygg! Nej jag har ej sökt till BB och vill ej vara med där heller!
Citera
2011-05-15, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Den 64årige häxan är en riktig mansslukerska!
GR? Är hon det? Känner du till henne väl?

Tycker jag känner igen henne. Var inte hon ridlärare för ett antal år sen? På gården där pedofilen och hans fru bodde?
Senast redigerad av PIL 2011-05-15 kl. 21:11.
Citera
2011-05-15, 22:23
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PIL
GR? Är hon det? Känner du till henne väl?

Tycker jag känner igen henne. Var inte hon ridlärare för ett antal år sen? På gården där pedofilen och hans fru bodde?
Ridlärare har hon varit.lite här och var i landet. Bodde utanför Malmö i några år...Klågerup om jsg inte minns fel
Citera
2011-05-15, 23:24
Bannlyst
Jag skrev mer får du veta om du tar dit en!
Citera
2011-05-15, 23:24
Bannlyst
Jag skrev mer får du veta om du tar dit en! Jag är bara så dålig på att skriva brev!
Citera
2011-05-16, 18:01
Medlem
För en gångs skull ska jag följa. En gammal kollega (Per-Ola) är med, kommer bli bra TV
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in