2021-05-14, 15:49
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Ja du har rätt, denna tråd handlar mest om TH som besökte sin far i Umeå och sen gick ut och träffade en bekant i stan och hon anmälde tydligen en våldtäkt då på honom, som senare blev nedlagd, men misstanke pågår där.Jag tror att det inte dyker upp något mer sen och att detta fall är avslutad.

Sen PB det första fallet 32 åringen, friades av Hanna Lindblom, känd från efterlyst m.m.Han är fortfarande misstänkt för misshandel, detta är normalt säger Hanna att så sker, men detta kommer nog inte bli något mer åtal där om det inte dyker upp oväntade saker, men de tror jag inte på...

Vet vi sedan hur långt tillbaka händelserna med PB daterar sig? Det påminner om ett nytt metoo om det är flera år sedan.
Citera
2021-05-14, 15:51
Medlem
Alla de skall skämmas som tagit ut den feministiska segern på förhand
genom att utpeka dom som skyldiga. Jag hoppas att de nu krävs på
ursäkter inkl media!
Citera
2021-05-14, 15:54
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Vet vi sedan hur långt tillbaka händelserna med PB daterar sig? Det påminner om ett nytt metoo om det är flera år sedan.

Händelsen med PB ska ha inträffat Mars i år
Citera
2021-05-14, 15:56
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japanskrapan
Alla de skall skämmas som tagit ut den feministiska segern på förhand
genom att utpeka dom som skyldiga. Jag hoppas att de nu krävs på
ursäkter inkl media!

Ja och den här spelaren bör skämmas på nytt, men då för sina egna förhastade uttalanden:

https://www.aftonbladet.se/sportblad...ar-for-javligt

Vad sedan Leifby bör göra lämnar jag åt fantasin:

https://www.aftonbladet.se/sportblad...ifran-i-brynas

Citat:
Leifby: Varför var det ingen som sade ifrån i Brynäs?

Går inte att läsa utan medlemskap och ska inte läsas eftersom det inte bör tecknas medlemskap till detta avskräde. Rubriken säger allt.
Senast redigerad av HerrGickhan 2021-05-14 kl. 16:00.
Citera
2021-05-14, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlerikss
Risker? Du menar att två män från samma lag anklagas/häktas/anhålls för våldtäkt i två separata ärenden inte är skäl nog för sponsorer att inte vilja förknippas med ett lag som oundvikligen har ett jävligt skevt värdegrundsarbete bakom sig...?
Utan att ens ha titta på Unicefs organisation kan man ju misstänka att den är politiskt färgad, så det var nog inga betänkligheter med att slå på trumman. Det lär inte hända på samma sätt mot Centern efter alla pedofiliavlöjande på senaste tiden….
Citera
2021-05-14, 15:58
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Händelsen med PB ska ha inträffat Mars i år

Händelsen eller en serie händelser över en längre tid? Det står att hon var en före detta, kan det finnas någon förklaring i det?
Citera
2021-05-14, 16:02
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Händelsen eller en serie händelser över en längre tid? Det står att hon var en före detta, kan det finnas någon förklaring i det?

Fallet som det rörde sig nu, var tydligen exet som han hade träffat i slutet av Mars och hon gjorde en anmälan sen, att allting inte hade gått rätt till, men nu blev han ju friad idag..
Citera
2021-05-14, 16:13
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Fallet som det rörde sig nu, var tydligen exet som han hade träffat i slutet av Mars och hon gjorde en anmälan sen, att allting inte hade gått rätt till, men nu blev han ju friad idag..

Han borde motanmäla om det finns några tveksamheter. Det är ju inte så att alla kvinnor är oskyldiga varelser som aldrig har något ont i sinnet. Dessvärre verkar den generella uppfattningen vara så att män per definition är onda och kvinnor per definition är goda.
Citera
2021-05-14, 16:22
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Han borde motanmäla om det finns några tveksamheter. Det är ju inte så att alla kvinnor är oskyldiga varelser som aldrig har något ont i sinnet. Dessvärre verkar den generella uppfattningen vara så att män per definition är onda och kvinnor per definition är goda.

Visst, enligt GD så har polisen bland annat haft förhör med dem inblandade samt gjort tekniska undersökningar.

– Vi har gått igenom telefoner utan att få fram tillräcklig stödbevisning. Vi har också hört både kvinnan och mannen samt flera andra personer i kvinnans närhet. Ingenting har framkommit i förhören som gör att jag kan styrka våldtäkt, säger Kammaråklagaren Annika Hessel.Därför så friades PB idag enligt advokaten Hanna Lindblom.

-Sen det där andra fallet som tråden handlar om är mycket lindrigare fall, de räckte inte ens till en häktning, men vi få hur de går vidare nu, för att de har skadat Brynäs ordentligt...
Senast redigerad av welcometoreality 2021-05-14 kl. 17:08.
Citera
2021-05-14, 16:34
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Visst, enligt GD så har polisen bland annat haft förhör med dem inblandade samt gjort tekniska undersökningar.

– Vi har gått igenom telefoner utan att få fram tillräcklig stödbevisning. Vi har också hört både kvinnan och mannen samt flera andra personer i kvinnans närhet. Ingenting har framkommit i förhören som gör att jag kan styrka våldtäkt, säger Kammaråklagaren Annika Hessel.

Därför så friades PB idag av advokaten Hanna Lindblom.

-Sen det där andra fallet som tråden handlar om är mycket lindrigare fall, de räckte inte ens till en häktning, men vi få hur de går vidare nu, för att de har skadat Brynäs ordentligt...

Ordentlig felskrivning där tror jag bestämt. Kan det andra fallet ha lockats fram av det första, går det så går det liksom?
Citera
2021-05-14, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Ordentlig felskrivning där tror jag bestämt. Kan det andra fallet ha lockats fram av det första, går det så går det liksom?

Felskrivning?
Citera
2021-05-14, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Felskrivning?

Advokaten kan inte fria, det kan bara åklagaren göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in