Citat:
Ursprungligen postat av
1FF
Det är inte programmen det är fel på det är något med filerna på disken. Kanske krypterade?
Låt programmen lista dubbletterna och radera manuellt så märker du vilka som inte kan tas bort. Undersök varför.
Har du tex bra koll på hur man tex kan dubbelchecka på tex bilder som kategorie?
- Låt säga jag har en mapp som heter
bilder sorterat i en extern hdd. Sen lösa bilder där inkl undermappar med titlar med bara bilder eller printscreens etc.
-(Jag har inte så stökigt att jag blandar bilder med dokument osv..)
-Nu har jag skapat en mapp på skrivbordet där jag överfört dupliceringar "Jag kallar mappen skräpbilder" ifrån
skräpkorgen ifrån duplicerings appen som har gjort klart sitt jobb att radera kopior till skräpkorgen.
-Nu vill jag dubbelchecka med den mappen till på skrivbordet "skräpbilder" med extern hdd mappen "bilder sorterade"
-Jag klickar på "bilder sorterade" huvudmappen för bilder, sen drar jag mappen "skräpbilder" till den att kopiera....
-Frågan är nu kommer min externa hdd att reagera på att jag kopierar dubletter igen tillbaka genom att skriva att nu är det exakt alla filer likadan så vill du skriva över eller skippa?
-----
Det jag vill veta är hur själva hdd upptäcker kopior igen för ifall jag kopierar direkt i hdd utan att först öppna mappen bilder kommer den nog inte "känna av" kopiorna eller ska jag bara dra den til mappen bilder i hdd eller ska jag specifikt öppna undermappar. Hur funkar avkänningsfunktionen?