Citat:
Ursprungligen postat av
Koko2
Är det samma krav?
Min vän är 23 år, har jobbat sen nov 2020 och har fast jobb nu, han jobbar natt och tjänar 30.000 innan skatt!
Inga betalningsanmärkningar, inga skulder varken till CSN eller liknande , är svensk medborgare, helt svensk
Nu kommer det löjliga han sökte lån på Swedbank och blev nekad pga senaste deklarationen var för låg, men det är inte så konstigt då han studerade.
Lendo.se inga förslag
Andra sidor wasa kredit och såna skit sidor, inga förslag.
Han ringde dom och dom säger att dom går på senaste deklaration. Han har alltså fast jobb och tjänar 30.000 men får inte låna 50.000:-
Har 2 frågor, om han vill köpa något på avbetalning tex vattenskoter och betalar 20% I kontantinsats och försöker ta resten på avbetalning kommer det vara samma krav där och han får ett nej?
När man kollar lyxfällan så tjänar vissa 15.000 men har lån på 600.000 i blankolån, hur är det ens möjligt om han inte ens får låna 25% av det på 30.000 i inkomst?
Jag vet andra som tagit lån som inte ens har jobb dom har varit arbetslösa i 10 månader. Och dom får lån på 150.000 för att dom deklarerat högt. Men dom har inget jobb eller råd att betala tillbaka???
Dom tänker väldigt efterblivet, men den viktiga frågan , om man blir nekad på blankolån kan man räkna med att bli nekad på avbetalning då?
Man blir nekad ett blancolån pga förutsättningarna man ansöker på och där är lönen ETT instrument man går på.
Om du själv gör samma uträkning som banken så ser du helt plötsligt hur du behöver lägga upp din ansökan för att det ska gå igenom.
Parametrarna är lön, utgifter, storlek på lån, återbetalningstid, ränta.
(Lönen och återbetalningstid avgör hur mkt du får låna).
Att inte folk, 2021, förstår att man går till en bank med ett affärsförslag som ska passa båda parter, är för mig en gåta.