Citat:
Ursprungligen postat av
Rozenkvarts
Befinner mig på en arbetsplats där jag är otroligt uppskattad. Jag har otroliga kollegor, trevligare och mer engagerade än jag varit med om förut. Jag har en central roll och känner i princip hela gänget på ett mer personligt plan. Enda nackdelen är lönen. Den är rent ut sagt skit och de gör allt för att hålla min yrkeskategoris lön nere. Om jag flyttar på mig vet jag att jag kan höja mig mellan 2-4000 och detta kan jag göra några gånger för att få en mer skälig lön.
Frågan är...lönar det sig i längden om jag blir kvar där jag är, får mer och mer ansvar osv men inte mer i lön. Eller slösar jag på min kompetens genom att ge mer än jag får. Samtidigt är trivsel otroligt viktigt och jag tivs sååå bra på mitt jobb och tvekar på att jag kommer trivas såhär bra på något annat ställe.
Hej!
Som jag förstår, är löneförhandling ej tillgänglig på din arbetsplats? Trots att de riskerar bli av med kompetens. Ställ krav mot din arbetsgivare eller säg upp dig. Mer ansvar, mer betalt - fair deal.
Frågan är också om du kan klara dig utan de 2-4000? Du kan säkerligen få ett nytt jobb och få bättre betalt, men kommer det vara en lika bra arbetsplats?
Detta är ett mysterium som vi nästan alla får uppleva - ibland är det allra bäst att gå vidare mot det okända.
All lycka till!