• 9
  • 10
2021-05-11, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Nej. Det sitter i generna. Och orsaken är enkel och självklar. Och helt logisk. Så här ligger det till:

Att män finner kvinnor i yngre åldrar som mer attraktiva än kvinnor i äldre åldrar har rent biologiska orsaker. Chansen att kvinnan blir gravid och föder ett friskt barn och själv överlever förlossningen har rent historiskt varit som störst då. Män väljer kvinnor som har störst chans att föda levande avkommor till honom.

Ja, man tänker inte så medvetet. Men vi är biologiskt programmerade att agera efter det. Detta sitter djupt inne i oss.

Och detta kan ingen feminism ändra på. Möjligtvis kan feminismen få män att förneka detta av sociala skäl, men det sker ingen verklig förändring. Det är för djupt inrotat.

This och vill tillägga att dessa gubbar i och med sina kändisstatusar borde vetat bättre haha.

Sen om någon skrev. Rent biologiskt vill kvinnor ha resurser, därför det oftare är ung kvinna med gammal gubbe än ung man med gammal kärring även om det också finns.

Men det betyder ju inte att ALLA känner så starkt eller styrs av detta samt man reflekterar ju över sina egna drifter.

Jag kanske rent befruktningsmässigt blir mer sugen på någo yngre, men medvetet vill jag inte äns ha barn.
Sen tycker jag yngre kvinnor är omogna samt oerfarna.
Rent biologiskt kanske man vill ha yngre kvinnor, men det finns bra mkt fler faktorer när det kommer till sex och förhållanden samt barn.

Sen agerar folk mer eller mindre på dessa inpräntade biologiska beteenden, samtidigt som det säkerligen är mer framstående och styrande i vissas varande.
Citera
2021-05-12, 12:29
Medlem
EricBlairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kackelhus
Det får man verkligen hoppas. Jag tycker i alla fall att det är gubbsjukt och bra att det belyses. Är rätt säker på att gubbsjuka är nästa steg för oss att ta itu med för att uppnå jämställdhet. Inga 17, 30 eller 50 år yngre kvinnor för gubbar!

Så kvinnor ska inte få bestämma detta själva? Ok, höj myndighetsåldern för kvinnor till de nått klimakteriet så löser vi problemet.

Kvinnor fungerar så här https://youtu.be/R_USJCTIgs4?t=352
(Se videon från början för att se hur män agererar)

Har mannen pengar eller berömmelse rinner det till i trosorna oavsett mannens ålder. Win/Win i en fri värld utan feminazitalibaner som ska diktera hur folk ska sköta sitt privatliv.
Citera
2021-05-12, 15:51
Medlem
TrazanSatanssons avatar
Citat:
Det får man verkligen hoppas. Jag tycker i alla fall att det är gubbsjukt och bra att det belyses. Är rätt säker på att gubbsjuka är nästa steg för oss att ta itu med för att uppnå jämställdhet. Inga 17, 30 eller 50 år yngre kvinnor för gubbar!
Så ni bittertanter ska förbjuda yngre kvinnor att själva välja sina partners? Vad hände med att ”äga sin egen kropp”? Jag trodde det var något som är viktigt för kvinnor.
Senast redigerad av TrazanSatansson 2021-05-12 kl. 15:54.
Citera
2021-05-12, 17:09
Medlem
Kackelhuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrazanSatansson
Så ni bittertanter ska förbjuda yngre kvinnor att själva välja sina partners? Vad hände med att ”äga sin egen kropp”? Jag trodde det var något som är viktigt för kvinnor.
Jag förnekar inte att många narcissistiska kvinnor säkerligen använder allt det här med feminismen som en ursäkt för att slå lite på andra och själv få uppmärksamhet men jag menar på att alla människor i ALLA tider alltid har känt detta obehag inför gubbsjuka. Det är något som tar emot.
Citera
2021-05-12, 18:02
Medlem
TrazanSatanssons avatar
Citat:
Jag förnekar inte att många narcissistiska kvinnor säkerligen använder allt det här med feminismen som en ursäkt för att slå lite på andra och själv få uppmärksamhet men jag menar på att alla människor i ALLA tider alltid har känt detta obehag inför gubbsjuka. Det är något som tar emot.
Jag tror inte alla människor i ALLA tider känt detta obehag.

Själv gillar jag inte att se gamla gubbjävlar med fotomodeller men det beror enbart på att JAG skulle vilja haft deras chicks som armgodis. Jag saknar tyvärr ekonomi och status för att få välja från översta hyllan så jag får nöja mig med att fnysa och låtsas som att det är något fel med denna åldersskillnad.
Citera
2021-05-25, 23:06
Medlem
Felpost utan dess like
Senast redigerad av Sockerflickan 2021-05-25 kl. 23:09.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in