Citat:
Nej. Det sitter i generna. Och orsaken är enkel och självklar. Och helt logisk. Så här ligger det till:
Att män finner kvinnor i yngre åldrar som mer attraktiva än kvinnor i äldre åldrar har rent biologiska orsaker. Chansen att kvinnan blir gravid och föder ett friskt barn och själv överlever förlossningen har rent historiskt varit som störst då. Män väljer kvinnor som har störst chans att föda levande avkommor till honom.
Ja, man tänker inte så medvetet. Men vi är biologiskt programmerade att agera efter det. Detta sitter djupt inne i oss.
Och detta kan ingen feminism ändra på. Möjligtvis kan feminismen få män att förneka detta av sociala skäl, men det sker ingen verklig förändring. Det är för djupt inrotat.
Att män finner kvinnor i yngre åldrar som mer attraktiva än kvinnor i äldre åldrar har rent biologiska orsaker. Chansen att kvinnan blir gravid och föder ett friskt barn och själv överlever förlossningen har rent historiskt varit som störst då. Män väljer kvinnor som har störst chans att föda levande avkommor till honom.
Ja, man tänker inte så medvetet. Men vi är biologiskt programmerade att agera efter det. Detta sitter djupt inne i oss.
Och detta kan ingen feminism ändra på. Möjligtvis kan feminismen få män att förneka detta av sociala skäl, men det sker ingen verklig förändring. Det är för djupt inrotat.
This och vill tillägga att dessa gubbar i och med sina kändisstatusar borde vetat bättre haha.
Sen om någon skrev. Rent biologiskt vill kvinnor ha resurser, därför det oftare är ung kvinna med gammal gubbe än ung man med gammal kärring även om det också finns.
Men det betyder ju inte att ALLA känner så starkt eller styrs av detta samt man reflekterar ju över sina egna drifter.
Jag kanske rent befruktningsmässigt blir mer sugen på någo yngre, men medvetet vill jag inte äns ha barn.
Sen tycker jag yngre kvinnor är omogna samt oerfarna.
Rent biologiskt kanske man vill ha yngre kvinnor, men det finns bra mkt fler faktorer när det kommer till sex och förhållanden samt barn.
Sen agerar folk mer eller mindre på dessa inpräntade biologiska beteenden, samtidigt som det säkerligen är mer framstående och styrande i vissas varande.