2023-07-29, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Bella mot Colombia nu. Dags för övriga att börja steppa upp lite i anfallet.
Bellas första blockpoäng idag.
Citera
2023-07-29, 22:35
Medlem
Yes!
Citera
2023-07-29, 22:36
Medlem
Såja! Då var det klart! Bella imponerande med 41 poäng!
Citera
2023-07-29, 22:37
Medlem
Stor match imorgon.
Citera
2023-07-29, 22:38
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Stor match imorgon.

den är underskattad stor. xD
Citera
2023-07-29, 22:40
Medlem
Citat:
Stor match imorgon.

Final 17:00!!
Citera
2023-07-29, 23:23
Medlem
Jäklar i min låda, vad skönt när de gjorde rycket i fjärde. Tyckte de hade en helt annan tändning i dag, och Bella var ju ostoppbar bitvis.

Känns som jag drog jackpott med helgen, final mot Frankrike inför hemmapubliken. Ska bli ruggigt fett. Blir tufft, men tror inte vi är chanslösa.

Heja Sverige!

Kommer känna mig lite i minoritet när jag jublar över våra poäng dock 😁
Senast redigerad av d99mlu 2023-07-29 kl. 23:29.
Citera
2023-07-29, 23:39
Medlem
Frankrike blandade en del under Golden League men hade säkert huvudfokus här. Frågan är om det var en helt ny nivå mot Ukraina eller dessa som gick ned sig? Just Frankrike var det enda laget som Ukraina torskat mot även tidigare i sommar, så kan ju vara en fråga om matchup.

Oddsmakarna spår hursomhelst att Frankrike ska städa av Sverige av bara farten(mot Ukraina trodde man på en jämn affär), själv tror jag att Sverige har en god chans om man orkar ladda om, med tanke på hur otroligt het Bella varit sedan set 3 mot Mexiko. Känns nog lite skönt att det inte blev Ukraina av mentala skäl. Man får beakta att Sverige senaste åren höjt sig ett snäpp när det behövts nästan varje gång, det inkluderar en hel del tunga bortasegrar, det här blir ytterligare en sån match. Lite ofördelaktigt spelschema bara som sagt.
Citera
2023-07-29, 23:51
Medlem
Citat:
Frankrike blandade en del under Golden League men hade säkert huvudfokus här. Frågan är om det var en helt ny nivå mot Ukraina eller dessa som gick ned sig?
När jag såg matchen i eftermiddags kände jag inte alls igen Ukraina från våra GL-finaler. Där kändes det som att de kunde rädda nästan vilket anfall som helst, här fick fransyskorna slå in lite vad som.

Frankrike var bra, absolut, men skulle nog säga att Ukraina underpresterade.
Citera
2023-07-30, 00:34
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Frankrike blandade en del under Golden League men hade säkert huvudfokus här. Frågan är om det var en helt ny nivå mot Ukraina eller dessa som gick ned sig? Just Frankrike var det enda laget som Ukraina torskat mot även tidigare i sommar, så kan ju vara en fråga om matchup.

Oddsmakarna spår hursomhelst att Frankrike ska städa av Sverige av bara farten(mot Ukraina trodde man på en jämn affär), själv tror jag att Sverige har en god chans om man orkar ladda om, med tanke på hur otroligt het Bella varit sedan set 3 mot Mexiko. Känns nog lite skönt att det inte blev Ukraina av mentala skäl. Man får beakta att Sverige senaste åren höjt sig ett snäpp när det behövts nästan varje gång, det inkluderar en hel del tunga bortasegrar, det här blir ytterligare en sån match. Lite ofördelaktigt spelschema bara som sagt.

De utgår kanske från att fransyskorna ska slå alla servar mot stackars Filippa Brink. Mot Colombia tog hon emot elva servar med resultatet 9% Pos, 0% Perf (Det var väl ett skäl till att Colombia lyckades vinna det tredje setet?)
Citera
2023-07-30, 09:57
Medlem
Citat:

Frankrikes lagkapten och viktigaste spelare, Helena Cazaute, avstod Golden League pga en mindre knäskada. Centern/MB Christina Bauer avstod också Golden League men även hon är tillbaka nu. Så det är ett klart bättre Frankrike här jämfört med GL. Sen hade de som du skriver säkert inget större fokus där heller då de redan var klara för Challenger Cup som arrangörsland och dessutom redan vunnit GL förra året. Men Ukraina gjorde en dålig match igår också.

Hemmaplan, att Frankrike bara behövt spela två 3-settare och att man dessutom fått mer vila, både sen matchen igår samt att man hade vilodag i fredags är onekligen stora fördelar jämfört med Sverige som spelat 9 set senaste två dagarna. Framförallt Haak måste ju känna av det som svingat 117 gånger i anfall.

Gårdagens match måste för övrigt varit en av de bästa i hennes karriär, 37 anfallspoäng, och bara 5 fel på 60 anfall, plus 3 ess och 1 block är otroliga siffror. Hon har ju ett antal matcher med 40+ poäng men jag undrar om hon gjort det på bara fyra set innan? Måste isf varit längesen (hennes matchrekord tror jag är 46p från någon ligamatch när hon spelade i Frankrike och sen gjorde hon 44p i turkiska cup-finalen förra året https://www.youtube.com/watch?v=EtaiFYiyU44 ).

Bra match även av Lazic igår, speciellt i anfall, och revansch för Julevik efter Mexiko-matchen. Synd dock att centeranfallet inte funkade alls igår.
Citera
2023-07-30, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bzo
Frankrikes lagkapten och viktigaste spelare, Helena Cazaute, avstod Golden League pga en mindre knäskada. Centern/MB Christina Bauer avstod också Golden League men även hon är tillbaka nu. Så det är ett klart bättre Frankrike här jämfört med GL. Sen hade de som du skriver säkert inget större fokus där heller då de redan var klara för Challenger Cup som arrangörsland och dessutom redan vunnit GL förra året. Men Ukraina gjorde en dålig match igår också.

Hemmaplan, att Frankrike bara behövt spela två 3-settare och att man dessutom fått mer vila, både sen matchen igår samt att man hade vilodag i fredags är onekligen stora fördelar jämfört med Sverige som spelat 9 set senaste två dagarna. Framförallt Haak måste ju känna av det som svingat 117 gånger i anfall.

Gårdagens match måste för övrigt varit en av de bästa i hennes karriär, 37 anfallspoäng, och bara 5 fel på 60 anfall, plus 3 ess och 1 block är otroliga siffror. Hon har ju ett antal matcher med 40+ poäng men jag undrar om hon gjort det på bara fyra set innan? Måste isf varit längesen (hennes matchrekord tror jag är 46p från någon ligamatch när hon spelade i Frankrike och sen gjorde hon 44p i turkiska cup-finalen förra året https://www.youtube.com/watch?v=EtaiFYiyU44 ).

Bra match även av Lazic igår, speciellt i anfall, och revansch för Julevik efter Mexiko-matchen. Synd dock att centeranfallet inte funkade alls igår.

Frankrikes bästa segrar med detta landslag på uppåtgående är väldigt snarlikt Sveriges, likaså en kvartsfinal på EM, samtidigt som man går på nån nit ibland också. Känslan är att det över ett dubbelmöte hemma/borta varit väldigt ovisst. Nu har dom hemmaplan i en match och fräschare lag vilket tippar det över åt deras håll. 65/35 kanske. Sverige kan slå ur underläge vilket passar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in