Citat:
Ursprungligen postat av
Jeppe950
Väldigt optimistisk analys av AIn. Jag tror de kan klara sig vidare från gruppen och skrälla mot något motstånd inte kallat Italien, men att Grekerna som utmanövererade vårt lag i raka träningsmatcher förra året skulle vara sämst i gruppen känns svårt att se. Jag ser mig gärna motbevisad dock.
Håller med. Grekland är bättre än analysen från Claude.ai ger vid handen. Samtidigt bör man nog ta de där träningsmatcherna med en stor dos nypa salt. Sverige saknade Daniel Gruvaeus i samtliga matcher pga medicinska skäl. Axel Enlund var 17 år, spelade för RIG Falköping/Stöcke IF och i princip helt utan internationell erfarenhet. Om jag minns rätt matchades han dessutom sparsamt i matcherna. Viktor Lindberg spelade i Elitserien förra säsongen men har nu varvat upp med spel i en bättre liga. Centern Jacob Ekman är klart bättre form i år än förra året. Dessutom hade Grekland hemmaplan i matcherna och träningsmatcher är alltid lite nyckfulla att dra växlar av, lagen bryr sig ofta inte så mkt om utgången.